TIP – Het beste restaurant van Hilversum

img_9616Of deze titel klopt, moeten jullie zelf beoordelen. Ik ben behoorlijk bevooroordeeld en heb om eerlijk te zijn geen vergelijkingsmateriaal. Ik ben ongeveer 7 keer in Hilversum geweest en alleen de laatste keer bezocht ik ook een restaurant. Eerder kwam ik in ‘Hillywood’ voor de finale eredivisie tafeltennis (2 keer), televisieopnames (Kassa, Jensen! en Lotto Weekend Miljonairs) en het museum Beeld & Geluid. Laatstgenoemde is ook een aanrader, maar daar gaat het nu niet over.

Afgelopen zaterdag ging ik met vriendin A. naar de televisiehoofdstad. We kwamen de hele dag door vriendelijke mensen tegen. Van de verkoper van de Kruidvat waar ik een minuut voor sluitingstijd nog een potje wax mocht kopen tot de dame die we tegenkwamen in de toilet van de Bagels and Beans (ook een aanrader, overigens). Ze vroeg of ‘we’ haar jas wilden vasthouden. A. pakte hem al aan. Toen bleek dat ze het tegen haar kinderen had. Oepsie. Ze kon er om lachen gelukkig. We brachten de dag door met shoppen en adviseerden nog een oma die kleding wilden kopen voor haar kersverse kleinkind. Zelf kocht ik ook een boel kleding voor de kleine prinses.

img_9615

Tegen de tijd dat we trek kregen, gingen de winkels dicht. Een paar honderd meter verwijderd van het winkelgebied lag ons uitgekozen restaurant: Proeverij De Open Keuken. Daar bleek dat Hilversum gewoon onwijs gastvrij en vriendelijk is. We kregen een tafeltje in een rustig gedeelte van de zaak en hadden op het einde niet eens door dat het megadruk was geworden. Goede bediening en goede akoestiek en lekker brood met smeersels vooraf, top. img_9619

Ik had het restaurant gekozen omdat ze ‘proevertjes’ hebben. Kleinere porties, waarbij je meerdere voor- en hoofdgerechten krijgt. Ik houd van afwisseling. We kozen allebei voor 1 voorgerecht en 2 hoofdgerechten. A. had pompoensoep vooraf en vond hem erg lekker, omdat ze de geroosterde amandelen goed proefde. Ik had zalm met toast (Stapelaartje) Het zag er fantastisch uit en het smaakte heerlijk! Vervolgens kwam er een kipburger (Feel like chicken) Tweemaal! En die was ook nice. Heerlijk gekruid zacht vlees. Ik had er hertenbiefstuk bij in een sausje van rode wijn en chocolade. Niet mijn smaak, doe mij maar gewone biefstuk. A. had ook iets lekkers erbij, geen idee meer wat, ik had het te druk met eten en kletsen.

En toen volgde er nog een overheerlijk toetje: Speculaas Bombe. Bestaande uit bakjes met daarin: speculaas, mascarpone, slagroom en witte chocolade met crumble van koekjes. Ik liet een half bakje staan, wegens een volle buik. Koffielekkers was voor A. Een kopje thee met daarbij vier chocolaatjes/koekjes. Ze kreeg het niet helemaal op. Het was lekker, het was goed en niet duur. We betaalden samen 75 euro voor al dat lekkers plus nog 4 drankjes. Fooi inclusief.

http://www.deopenkeuken.nl/

Geef een reactie

