Snoep, sokken en verrassing – Fotoalbum 24/2016

Ik vond het weer eens tijd voor een fotoalbum! Van te voren had ik een drukke vrijdag gepland met werken en een sing in en een rustige zaterdag om bij te trekken. Op donderdag zou ik lekker thuis de hele dag chillen. Dat plan werd op maandag om zeep geholpen. En ja, het gaat deze week veel over de zwangerschap. Een heftige week, maar alles kwam goed. Lees mee!

img_7198AMC! Daar zijn we weer… Voor wie het niet heeft gevolgd: wegens een te kleine baby, moeten wij wekelijks afreizen naar het AMC in Amsterdam voor controle van de dopler (doorbloeding in navelstreng en in het hoofdje van de baby). Om de week hebben we tevens een groei-echo. We zijn er eigenlijk altijd heel rustig onder. Onderweg kletsen we over wat ons bezig houdt of ik zit verdiept in een boek. Dankzij het werk van mijn man kan hij altijd mee. Deze maandag was de doorstroming niet goed. We mochten donderdag terug komen voor een extra check. Toen kreeg ik wel last van wat spanning. Kon onze kleine prinses wel gered worden als het ineens slechter ging?

img_7199Uitgeput lagen we even op de bank thuis alles te verwerken wat we gehoord hadden.
img_7202Maandag is wasdag. En ik kan niet zo goed stilzitten als er klusjes op me wachten. Dus… Wassen maar!
img_7203’s Avonds ging ik naar de repetitie van onze interkerkelijke sing in band. Vrijdag zou de sing in worden gehouden (=zingen met mede-christenen uit verschillende kerken) en omdat ik de schakel ben tussen de sing in commissie en de band vroeg bandleider Martijn of ik wilde komen kijken. Ik dacht van te voren dat ik een uurtje zou blijven. Uiteindelijk bleef ik de hele avond. Want wat was het tof!! De setlist was supergoed samengesteld en de band had een energie! In mijn buik deed de prinses lekker mee. Vooraf kletste ik lekker met schoonzus en Irene over baby’s. Meer dan de helft van de kleding van de prinses komt via hen, dus ik kon ze nog even bedanken.
img_7205Dinsdag moesten de ramen weer gelapt worden. Ik vond dat ik dat nog prima kon doen met 33 weken zwangerschap.

img_7206Tussendoor even kijken en luisteren naar Joyce Meyer. Dankzij YouTube! Ze is zo goed en ze praat altijd over onderwerpen waar ik mee zit.
img_7207Badkamer schoonmaken… Het koste wat meer moeite door de dikke buik. Maar het resultaat mag er zijn. ’s Middags kwam Renske langs met haar schattige zoon Joel. Hij is dol op onze kat en dat is zo schattig om te zien. ’s Avonds ging ik nog naar de cursus onze kerk. Vergeten om een foto te maken. Maar stel je allemaal enthousiaste dames en een handjevol heren voor die aan knusse kleine tafels onderwijs krijgen. Oh, en er staan bakjes snoep op de tafels. Ik ben fan!
img_7210Op woensdag werkte ik bij NBC. Omdat er een kans was dat ik op donderdag zou moeten blijven in het AMC, was het wel zo slim om alvast mijn werk af te ronden. Dus dat deed ik. Mijn collega’s kregen een mailtje met nog een handleiding voor het bijhouden van een archief, ik ruimde mijn mailbox op en ordende mijn bureau. Ik zou nog 2 weken werken en daarna met verlof gaan. Dit was just in case… Ik was doodmoe en besloot ’s avonds niet naar connect te gaan.
img_7214Donderdag… D-day! Hier lig ik weer lachend aan de ctg-scan, want de doplermeting was deze keer wel goed! Of maandag was verkeerd gemeten of de prinses had een kleine terugval… Dat kan in de toekomst ook gebeuren, vertelde de arts mij. Of ik nog mocht werken, vroeg ik. ‘Ik zou geen hele werkdagen meer maken’, zei hij. Ja… Dat kan dus niet. Want vrijdag was ik 34 weken en dan is het kiezen: of je uren helemaal maken (16 u pw) of met verlof. Ik besloot om het advies van de arts op te volgen en appte de collega’s, terwijl ik nog aan de ctg lag. Later belde ik met mijn leidinggevende en we waren er snel uit: ik zou vrijdag met verlof gaan, maar nog wel even op kantoor verschijnen om koffie te drinken. Ik merkte dat ik opgelucht was! Mijn werk was afgerond en ik hoefde me daar niet meer druk om te maken. AMC melde nog dat er voldoende tijd was om de baby te redden als ze minder gaat bewegen en/of de metingen tegen vallen. En! Ik mag vanaf volgende week (nu dus) naar het Gemini om daar de controles te doen. Ik ga het AMC missen en wil vanaf hier alle artsen en anderen bedanken voor alle goede zorgen en de gastvrijheid!
img_7219Vrijdag deed ik eerst koffie bij NBC. Ik ging niet met lege handen naar huis, maar kreeg wat leuke roze babyspullen waar ook het woord ‘prinses’ in voor kwam. Zo leuk! Daarna shopte ik wat make-up bij de Kruidvat (1+1 gratis), waaronder poeder van Max Factor. Had ik veel eerder moeten kopen, want het spul is fantastisch. Ook de Zwitsal is ingeslagen.
img_7224De nagellak dekte in 1 laagje! Helaas chipt hij wel als een malle. En de zoektocht naar de perfecte nagellak gaat door!

img_7225Schoonouders kwamen ook langs en namen rozen mee. ‘Om te vieren dat je met verlof bent’. Zo lief!
img_722834 weken! And still going strong. Wel besloten dat ik geen klusjes meer in huis zou doen. Alleen de was.
img_7230En toen brak de avond van de sing in aan. We hebben meestal zo’n 40 man en hadden nu gehoopt op een halve kerk. Want we hadden het goed gepromoot met posters in de kerk en berichtjes op Facebook en Instagram. Tot onze grote verrassing zat de kerk mokervol! En de avond was supergaaf! Nog beter dan de repetitie. Wauw! Dolblij waren we. Met zoveel verschillende kerken God prijzen, dat doet wat met je. En zo kwam een einde aan een heerlijke eerste verlofdag.
Ik dacht dat ik zaterdag even relaxt boodschappen kon doen met JP. Maar meneer had megahaast en bleef maar zeuren dat we door moesten. Halverwege begon het me te dagen en jawel! Thuis werd ik met toeters begroet. Babyshower!!

Het was zooo leuk! Ik moest babyvoer eten, babyfoto’s raden, cadeaus uitpakken er werd op me geschilderd. Wat een topmiddag!
img_7326Gisella, Esther en Sanne hadden het geweldig georganiseerd! Ze hadden zelfs minicupcakes geregeld. En al het eten was over was, lieten ze achter. (Wel netjes opgeruimd natuurlijk) Jummie! Sinds mijn zwangerschap heb ik megaveel trek in zoetigheid.
img_7306Dat had bestie Galina ook door, dus die had een heerlijk snoeppakket in elkaar geknutseld. Supertof!
img_7330Ik kan voorlopig weer even vooruit. Wow!
img_7311Van de andere meiden kreeg ik ook heel veel moois! Onder andere: megaveel sokjes en spongebob shirtjes!
img_7289
Het resultaat van de schildercursus! Love it!
img_7334’s Avonds nog een filmpje kijken met JP. Tommorow never dies met Daphne Deckers. Wat kan die meid schrijven he! Sorry Daphne, ik ben gewoon jaloers. Ik wil ook een Bondgirl zijn.
img_7338Zondag is churchtime! Daarna kwam Anouk gezellig bijkletsen. Maar daar hebben we geen foto van.
img_7339Chillen in de tuin, naast onze enige bloemen. ’s Avonds weer naar de schoonouders waar we lekker aten en vaderdag vierden. Die van mij houdt z’n cadeau nog tegoed. En zo kwam er een einde aan een bewogen, maar toch superfijne, week!

One thought on “Snoep, sokken en verrassing – Fotoalbum 24/2016

Geef een reactie

