Shoplog Orlando

IMG_5151De handboeien werden afgedaan en de pinpas was weer van haar… *

Jaaa, ik ben vrij! Na 2 maanden lang afzien (kuch) mocht ik weer shoppen! Ik had de challenge ’60 dagen zonder shoppen’ expres voor mijn vakantie gepland. Wat is immers een grotere beloning dan shoppen in het land van de onbegrensde mogelijkheden? Amerika it is! Ik heb enkele maanden geleden een weekje Orlando + cruise gedaan. Naast de gebruikelijke souvenirs (magneetjes voor ons en wat kleine dingen voor de familie) heb ik wat T-shirts gescoord aan boord van het schip.

Het echte shoppen vond plaats in de Florida Mall, twee dagen na Black Friday…

IMG_5153Sephora
Sinds vorig jaar zit Sephora niet meer in Nederland. Iedereen die ik sprak van Sephora Orlando vond het onbegrijpelijk. Ik snap het ook niet. Het Naked palette verkocht als een malle en alle beautybloggers waren lyrisch over de winkel. Dan maar shoppen in het buitenland. Op mijn lijstje stond het Vice 4 palette. Natuurlijk kwam ik weer met totaal andere dingen naar buiten. Allereerst een Philosophy pakket. Mijn huid is nogal onzuiver en uit het verleden is gebleken dat Philosophy de beste verzorging geeft. Ik scoorde een pakket met reinigingsgel en dagcrème en een peeling. Terwijl ik al onderweg naar de kassa was, werd ik staande gehouden door een verkoopster (het zijn net wolven die een prooi geroken hebben). Ze had een speciale aanbieding. De Clarisonic Mia 2 was slechts 108 dollar. O jee, dat is goedkoper dan in Nederland.IMG_5154

J-P wist ook dat een gezichtsreinigingsysteem al een paar maanden op mijn lijstje stond. Dus natuurlijk verdween deze in mijn mandje. Overigens zaten er ook een paar mini’s bij, waaronder het GlamGlow Masker, dus het was een goeie deal. in plaats van een tester kreeg ik een toilettasje. Inmiddels gebruik ik de Clarisonic nu een paar maanden. Mijn huid wordt er zuiverder van, maar dat kan natuurlijk ook door de zwangerschap komen…

Victoria’s Secret
Aan mooie bh’s heb ik geen gebrek. Die scoor ik het hele jaar door bij allerlei winkels. Van J-P had ik laatst een fantastisch setje van Livera gehad en eerder dit jaar kocht ik in Londen bij Victoria’s Secret een setje en een mooie sportbh. De teller staat inmiddels op 15 bh’s en 4 bikini’s. Daar hoefde eigenlijk niets meer bij. Ik koos daarom voor iets anders. Mijn keuze viel op joggingbroeken. Lekker om deze winter mee op de bank te hangen. Kiezen was heel moeilijk. De roze is lekker vrolijk, maar de grijze staat bij meer kledingstukken. Dan maar allebei! De sokken kreeg ik er gratis bij. Leuk! Ik gebruikte meteen de roze broek om in te vliegen. Heerlijk relaxt. En achteraf bleek het een goede keuze te zijn om geen lingerie te shoppen. Door de zwangerschap, die we ontdekten na onze vakantie, groei ik aan alle kanten en zijn de 15 bh’s die ik al had tijdelijk waardeloos. Gelukkig is het bij 15 gebleven…

IMG_5155IMG_5156

Drogist
Bij een drogist waarvan ik de naam kwijt ben kochten we wat te drinken en twee typische Amerikaanse producten waar iedereen lyrisch over is. De Lady Speed Stick en EOS lippenbalsem. Ik kocht L’Oreal OleaTherapy shampoo en crèmespoeling voor mijn droge lokken. Ik moet nog wel even leren dat ik de crèmespoeling niet meer door mijn hele haar gebruik, om een vette hoofdhuid te voorkomen. De speedstick werkt geweldig! Ik gebruik de roller één keer per dag en ruik nooit meer naar zweet! Ook de shampoo en crèmespoeling bevalt prima. De lippenbalsem is echter veel te minty.

IMG_5157

Claire’s
De hemel onder de sieradenwinkels. Ze hadden een 3 + 3 actie, dus ik kon flink mijn slag slaan. Ik hield het netjes. Ik kocht 4 paar oorbellen, 23 kleine knopjes en… Star Wars sokken! Ik ben normaal niet zo van de sokken. Ik bedoel, ik draag ze wel, maar vind het niet speciaal ofzo om ze te kopen. Hier word ik dan wel blij van. Het zijn enkelsokjes, dus ideaal met warm weer. De oorbellen kocht ik vanwege de kleuren. Ik mis nog wat gekleurde chique oorbellen die ik kan combineren met een jurkje. De ankertjes kocht ik omdat ik een zwak heb voor ankers. Wat bijna niemand weet ik dat ik in ieder oor drie gaatjes heb. Daar zijn de knopjes voor. Op de foto staan 4 items, de overige 8 items die ik gekocht heb waren cadeaus voor vriendinnen.

IMG_5158

Dat was hem al… Ik heb vooral veel grote, dure dingen gekocht deze keer. Dat heb ik wel geleerd met van de shopchallenge. Ik koop nu liever wat minder. Ik wil met ieder item echt superblij zijn en het niet alleen kopen om het kopen.

* Disclaimer: misschien vind je na het lezen van het zoveelste artikel over shoppen wel dat mijn blog oppervlakkig is. Dat kan ik me voorstellen. Houd echter in gedachten dat dit blog slechts een klein deel weergeeft van mijn leven. Net als ieder ander heb ik ook zorgen en verdriet en slaat ziekte en zeer mijn familie en vrienden niet over. Ik kies er echter voor om het hier zoveel mogelijk positief te houden (op een enkele aflevering van ‘STOM!’ na dan). Daarnaast hoeft niet heel internet alles over mij te weten. En als dat oppervlakkig overkomt, dan is dat maar zo.

One thought on “Shoplog Orlando

  1. Leuk weer om te lezen. Ik vind het helemaal niet oppervlakkig maar dat zal wel komen omdat ik je ken en ik weet dat je heus niet alleen maar aan het shoppen bent.

Geef een reactie

