Genieten&Goodies op de negenmaandenbeurs

IMG_5968

Bij diverse stands werden foto’s gemaakt. Van deze kregen we ook een afdruk mee. Leuk!

Vrijdag waren J-P en ik een dagje samen op pad. ’s Ochtends vroeg reden we met de auto naar de RAI. Nee, niet voor de huishoudbeurs – daar wil J-P nog niet dood gevonden worden – maar voor het iets minder bekende zusje: de 9 maanden beurs. Op dat moment was ik namelijk 18 weken zwanger! (Nu ik dit schrijf 18 weken en een paar dagen). De ideale tijd om eens een kijkje te gaan nemen op de beurs.

Ons doel was om informatie te verzamelen (en leuke goodies) en om alvast inspiratie op te doen voor de kinderkamer en de kinderwagen. Turns out dat we iets verder gingen dan alleen ‘inspiratie opdoen’. Bepakt en bezakt keerden we weer huiswaarts. En dan hadden we niet eens alles van de gekochte spullen meegenomen. En deel zal nog bezorgd worden… Kijk mee naar het verslag van de 9 maanden beurs 2016!

Zes rompers, 28 luiers en 6 knuffels. Dat was ongeveer onze babyuitzet, voordat we naar de beurs gingen. Met dank aan lieve familie en vrienden die ons nog voor de Babyshower (jaa, die komt er ook nog aan!) en het Kraamfeest wilden verwennen met een cadeau. Dankzij de zwangerschapshormonen was ik volkomen relaxt en maakte ik me nog niet druk om de lange lijst babyspullen die we nog moesten verzamelen. Liever las ik boeken en praatte ik veel met vrienden over wat ik kon verwachten. De lijst bleef dus thuis, we zouden wel zien wat we tegenkwamen. Geen verwachtingen, gewoon lekker kijken.

IMG_5951

J-P had er superveel zin in! 😉

De beurs ging om 11:00 uur open, wij stonden om 11:15 uur op de stoep. We waren niet alleen, enkele fanatieke marketeers stonden ons al ver van de ingang te verwelkomen. De buit voordat we de ingang bereikten: een theedoek (Lidl), een reepje chocolade (Twix), een koekje (zonder verpakking, dus die at ik meteen op. En hierdoor heb ik geen idee wat ik eigenlijk heb gegeten. Maar het was lekker) en een Dentastick voor de hond (Pedigree). Zoveel samples, voordat we de ingang hadden bereikt. Dat beloofde wat!

We werden niet teleurgesteld. De beurs was een aaneenschakeling van gratis goodies. Als zwangere betreed je een totaal nieuwe wereld en de marketeers willen jou dolgraag overspoelen met gratis samples. Want als je hun product gaat gebruiken, hebben zij weer een klant binnen. Daar hebben ze graag een kleine investering voor over. En zo moet het. Ik heb weinig aan een folder, als ik het product verder niet ken. Ik val voor de geur van een product en voor de werking. Geef jij mij informatie én een gratis sample en ben je vriendelijk, dan ben je al voor de helft binnen. In ruil daarvoor krijg jij mijn e-mailadres en mag je spam sturen.

IMG_5970

Kom maar door met die goodies! Een overzicht van alle folders en producten die we ontvingen. Ik kan niet wachten om alles uit te proberen!

Dus zo liepen we over de beurs. Bij ieder standje stonden we even stil om naar het verhaal van het bedrijf te luisteren. Ik schrijf bewust niet ‘verkooppraatje’, want zo ging het niet. De mensen achter de stands deden supergoed hun best om mij voor te lichten, zonder de nadruk te leggen op hun product. Ik heb bijvoorbeeld vier verschillende kolfapparaten gezien en overal even gevraagd hoe het product werkte. Bij nummer vier troffen we een superaardige vrouw aan, die ons op het hart drukte om pas drie weken na de bevalling een apparaat aan te schaffen. Want: dan weet je zeker dat borstvoeding lukt, is je melkproductie goed op gang én heb je het pas nodig. Want eerder geniet je toch van zwangerschapsverlof en hoef je eigenlijk niet te kolven. En anders leen je eerst via de thuiszorg zo’n apparaat. Ik had al bijna een apparaat aangeschaft, dus ik was heel blij met deze tip. J-P ook. Ook kregen we bij drie van de vier een informatiepakket met daarin nursingpads. Heel fijn om zo een paar merken te kunnen uitproberen.

Slechts een enkel bedrijf hield zich niet aan het ‘eerlijk voorlichten’. Dooky prees hun doeken aan door te zeggen dat deze UV stralling of UV licht tegenhielden. Let wel, de doeken waren om over de kap van de kinderwagen heen te doen. Knap dat UV straling door een dikke kap heen kan. Maar als je er een doekje overheen doet, dan is de baby veilig. Ik was in een goede bui, dus ik heb niet keihard ‘Bullshit!’ geschreeuwd. Ik heb vriendelijk geglimlacht en ben doorgelopen. Want dat doet de beurs met je. Iedereen is zo vriendelijk en behulpzaam, daar blijf je vrolijk van. Ondanks dat je schouders eraf vallen door alle gratis goodies. De volgende dag vielen ook de schilfers van mijn droge handen dankzij babyolie van Petit & Jolie. Ik had de olie getest, omdat mijn handen aan de droge kant waren. Ik ben dolblij dat ik die olie op mezelf heb getest en niet op een baby.

IMG_5969

Shop till you drop!

Daarnaast waren er ook de zogeheten ‘beursaanbiedingen’. Bedrijven verkochten producten en als je gebruik maakte van de aanbieding, kreeg je een goodiebag. Een groot deel van de aanbiedingen waren luiers. Wij hebben het geweldige plan om elk merk luiers te proberen. Dankzij mijn broer en schoonzus hebben we al een voorraadje Kruidvatluiers. Op de beurs kochten we Etos luiers. We mochten daarna grabbelen en wonen een toilettasje. Kan altijd van pas komen. Bij Pampers kochten we ook twee pakken luiers (die de volgende dag bezorgd werden door Wehkamp, waardoor we niet hoefden te sjouwen. Top!) en kregen een goodiebag met daarin wat leuke producten van Unilever en tijschriften. Bij de Consumentenbond namen we een gratis proefabonnement en kregen naast het tijdschrift een mutsje met daarop ‘Beste baby Consumentenbond’. Ik ben geen fan van grote logo’s op kleding, maar deze is wel erg schattig!

De beste aanbieding komt op naam van Ouders van Nu. We hebben de voordeelpas (15 euro per jaar) gekocht en krijgen daarmee 10% korting bij verschillende winkels. Daarbij hoorde ook een goodiebag. En deze was heel erg rijk gevuld! O.a. een superschattige rompertje, badolie, buikjesolie en zonnebrandcrème factor 50 (allemaal fullsize). Spullen die we goed konden gebruiken.

IMG_5973

Zelf hebben we ook het een en ander gekocht. Luiers, slabbetjes, badcapes, verschoningsmatje, speeltjes, hydrofiele luiers, een rompertje voor een vriendin en een poppetje dat geur opneemt.

Natuurlijk hebben we zelf ook het een en ander gekocht. We waren van plan om wat kleine spulletjes te kopen (en dat hebben we ook gedaan), maar toen zagen we opeens een mooie babykamer voor een fraaie prijs bij Babydump. De box kregen we er gratis bij. Doen? Ja, natuurlijk! Dat scheelde weer een hoop research. We kregen er ook nog een matras bij, kozen voor een upgrade en besloten om daar maar meteen hoeslakens aan te schaffen. Eerder hadden we onze favo kinderwagen (Mutsy Evo) getest op een speciaal terrein met allemaal verschillende ondergronden. Ik stuurde met één hand, at ondertussen een krentenbol en ging keurig over het parcours heen. We hadden de wagen al uitgebreid bekeken bij onze schoonzus, die er ook goed over te spreken was. Het prijskaartje was ook prima én we kregen er een maxi cosi, voetenzak en luiertas bij. Doen dus. We moesten wel een adapterset los erbij kopen, zodat de maxi cosi op de wagen kon, maar prima. De vertegenwoordiger gaf ons nog een doekje erbij tegen de zon. En we kochten maar gelijk regenhoezen. Na alle gratis goodies erbij, toverde de beste man ook nog een Nijntje met Beethoven muziek tevoorschijn. Gratis!

IMG_5966

Buiken vergelijken met Donny! We schelen vier weken. Mijn buik valt helemaal in het niet vergeleken met die van haar 😦

En dat is dus de reden waarom wij zo’n geweldige dag op de beurs hadden. Lieve, leuke mensen, die geweldige aanbiedingen aan de man brengen. Een geweldige combinatie van informatie verzamelen en shoppen. Tegen 19:15 uur gingen wij weer naar buiten. ’s Avonds werd het ineens heel druk, dus we waren blij dat we weer naar huis konden. Moeie voeten, pijnlijke schouders, maar heel veel spullen en informatie rijker! Oh, en we hadden een date met ‘ons’ Anita en Donny, de familie van J-P uit Brabant. Toevallig gingen ze ook op vrijdag naar de beurs. We hebben heerlijk rustig geluncht samen in een aparte ruimte, afgescheiden van de hal. Goed geregeld!
O ja, de beurs heeft ook verschillende ‘masterclasses’ en dingen op het podium, zoals een modeshow. Daar hebben we allemaal niet naar gekeken. We hebben onze informatie vooral gekregen van de standhouders.

Onze gekochte spullen bij Babydump worden over 2 à 3 weken geleverd. Ik houd jullie op de hoogte of we ook dan nog steeds zo tevreden zijn.

 

 

Geef een reactie

