Doei, Facebook!

facebookAl geruime tijd ben ik niet helemaal happy met Facebook en vandaag heb ik mijn besluit genomen. De ‘grappige’ plaatjes, reclame en andere meuk die constant opduikt in de timeline. En het feit dat de timeline niet op chronologische volgorde staat en ik de helft van de statusupdates mis. Facebook maakt me gek! Vroeger konden we prima met elkaar en genoot ik als ik mijn timeline las. Nu erger ik me dood. En dus gaan Facebook en ik uit elkaar. Dat heeft helemaal niets met jullie te maken. Ik vind jullie statusupdates leuk! Helaas zie ik ze amper nog tussen de meuk. Ik kan niet helemaal van Facebook af, want ik doe de sociale media voor de Halve van Den Helder (een geweldig  hardloopevent). En dus zal ik in plaats daarvan iedereen als vriend verwijderen. Zo blijft mijn account nog wel up en running, maar gebruik ik het alleen nog voor de statusupdates voor de Halve. I’m sorry! Ik hoop op een nieuw platform dat wél gebruiksvriendelijk is. Mocht je mij nog wel willen volgen, dan kan dat. Op nogeentjedan.wordpress.com blog ik over van alles. Verder ben ik op Instagram actief als @miesz7 en ik heb LinkedIn. Bye lieve vrienden. Tot gauw in real life.

Aldus het bericht dat ik gisteravond op Facebook plaatste.

Ik was Facebook zo ongelooflijk zat! Ooit was ik ermee begonnen omdat vriendin J. dat gebruikte in plaats van Hyves. Ik wilde ook graag op de hoogte blijven van haar leven en dus maakte ik Facebook aan. Jaren gingen voorbij waarin steeds meer mensen Facebook gingen gebruiken. Ik vond het fantastisch. Het was gebruiksvriendelijk en het was informatief. Ook maakte ik er een sport van om mensen te ontdekken die ik al een tijd niet had gezien. Mijn crushes van vroeger gingen zich verloven, kregen kinderen… en ik keek vrolijk met ze mee.

Nu is er een platform overgebleven waarbij ik tussen alle spelletjes, filmpjes en likes mijn vrienden niet meer kan vinden. Tegenwoordig verschijnt namelijk bijna alles wat mijn vrienden liken in mijn timeline. En daar zit ook een hoop crap tussen. Ik vind het leuk om te lezen wat mijn vrienden doen, maar niet wat hun vrienden allemaal doen. Anders had ik ze wel toegevoegd… Een ander punt van ergernis is dat de indeling totaal niet logisch is. Please, kunnen we weer terug naar de chronologische volgorde?

Goed, zojuist heb ik alle vrienden van Facebook afgegooid. Ik ga er een hoop missen. Maar aan de andere kant… als ik ze ga missen, wordt het misschien tijd dat ik een real life een kopje koffie met ze ga drinken. Nu ik niet meer tien keer per dag op Facebook zit, heb ik daar eindelijk tijd voor. Dus ik zeg: doei Facebook! Wie volgt?

One thought on “Doei, Facebook!

Geef een reactie

