TIP – Het christelijke antwoord op Blendle

Candle-Bladen-vraagVandaag zijn de 20 tijdschriften bekend gemaakt die content gaan leveren voor Candle. Nog van gehoord, zeg je? Blijf dan even hangen. Candle is de christelijke variant van Blendle, een digitale kiosk waar je tegen betaling artikelen kunt lezen. Wijnand Voogdt is initiatiefnemer van Candle. Abonnees betalen €2,95 per maand en krijgen daarvoor maandelijks ruim 70 artikelen uit de christelijke journalistiek, te lezen via de website of de app.

Ik ben hier ongelooflijk blij mee. Ik merk de laatste tijd dat ik vooral boeken lees en daarnaast veel tijd op mijn mobiel spendeer om blogs te lezen. Tijdschriften lees ik een stuk minder. Ik heb hier in huis meerdere stapels liggen die maar niet kleiner worden. Waar ik de laatste tijd ook behoefte aan heb is christelijke content. Ik wil weten welke christelijke boeken uitkomen, welke seminars er zijn en hoe ik als christen moet overleven in deze samenleving. Maar ja, ik kan moeilijk op alle christelijke tijdschriften een abonnement nemen en ze zijn hier in Den Helder niet los te koop (R.I.P. boekhandel De Bron). Met Candle sla ik twee vliegen in één klap: online artikelen + christelijke content.

Dit zijn de deelnemende tijdschriften:

  • Beam;
  • Belle;
  • Clink;
  • De Nieuwe Koers;
  • De Oogst;
  • Elisabeth;
  • Gezinsgids
  • Idea Spektrum (Dui);
  • Israel & de Kerk;
  • Israel Actueel;
  • Israel Today;
  • Jente;
  • Opwekking Magazine;
  • Profetisch Perspectief;
  • Sophie;
  • Thuis;
  • EO Visie;
  • Weet Magazine;
  • Zoeklicht;
  • Zomer.

Ik mis nog een paar tijdschriften en kranten in dit rijtje (EVA, waar ben je?), maar ben al heel blij met de toezeggingen tot nu toe. Blendle is al een succes en ik hoop dat Candle dit ook gaat worden. Daarom heb ik mij vast aangemeld als ‘early adopter’ via de website www.candle.nu. De dienst wordt pas 1 januari 2016 gelanceerd, maar I don’t care. Ik geloof hierin. Aanmelden kost nu 25 euro en dan ben je lid tot 1 maart 2017. Daarna kost het € 35,40 per jaar.

Mocht je het tricky vinden om lid te worden van iets wat je nog niet hebt uitgeprobeerd, dan kan je ook even wachten. De eerste twee maanden (januari en februari 2016) zijn namelijk voor iedereen gratis. Maar… als je dan pas lid wordt, mis je wel de korting.

Candle-Logo-300x72

Geef een reactie

