RUN BABY RUN – De betere nummers om op te lopen

keep calmDit weekend staat er een cross op het programma, mijn allereerste. Ik kijk er naar uit om door de natuur te lopen en te genieten van wat ik allemaal zie. Ik kijk vooral. Vogeltjes horen fluiten? Nah, geen behoefte aan. Ook zonder achtergrondgeluiden kan ik genieten van de natuur. Liever heb ik muziek in mijn oren. Muziek kan mij oppeppen en aansporen om door te gaan. Goede muziek kan ervoor zorgen dat ik net een stapje harder ga.

Vandaag deel ik mijn favoriete nummers om op te lopen. Ik wed dat je er een aantal ervan nog niet kent. Ik hoop dat ik je kan inspireren. Kleine disclaimer: het is ook belangrijk om naar je ademhaling te luisteren en te horen hoe je voetstappen neerkomen. Daar kun je een hoop van leren. Dus zet soms die muziek even uit en luister naar je lichaam.

Never wave my flag – Mary Mary

Iedereen kent de hit ‘Shackles (Praise you) van Mary Mary. Deze is wat minder bekend, maar niet minder krachtig. ‘I’ll never wave my flag’. Ik zal niet opgeven. Ik ga door! Op naar dat pr. De melodie begint rustig en wordt daarna steeds krachtiger. Heerlijke beat om op te lopen.

Let it go – Stellar Kart

Laat het gaan! Laat het los! Het overbekende nummer van Frozen in een ander jasje. Hardlopen helpt me om even mijn dagelijkse problemen te vergeten en gewoon lekker te gaan lopen. Dit nummer herinnert me eraan dat ik dingen los moet laten. Is het niet een supervette cover?

Relentless – Hillsong United

Een duurloop is geen uur achter elkaar knallen (ook al dacht ik dat in het begin wel). Het is ook belangrijk om je ademhaling onder controle te krijgen. Daarom een nummer met wat rustigere gedeeltes. Wel vrolijk en uptempo, want we moeten door.

Testify to love – Avalon

Niet vergeten dat je onderweg ook moet genieten van de prachtige schepping. Ik word zo blij van dit nummer. Hardlopen is mentaal best zwaar en dit nummer helpt mij om vrolijk te blijven.

Be Exalted – Watoto

Nooit gedacht dat je op muziek van een kinderkoor zo lekker kon lopen. Maar dat is dan ook geen Kinderen voor Kinderen. Het is Watoto, een groep weeskinderen uit Afrika die allemaal gezegend zijn met een mooie zuivere stem. Zet daar een fijne beat onder en hoppa, je hebt een fijne runnerstrack.

When Jesus say yes – Michelle Williams ft. Kelly Rowland and Beyoncé

Vergeet Run the world. Dit is het betere werk om op te lopen.

Nothing is impossible – Planetshakers

Hoor eens? Wat zingen ze? Niets is meer onmogelijk. Dus hup, doorgaan. Je hoofd kan je nog zo vertellen dat je deze afstand niet gaat halen, jij weet wel beter.

Ik hoop dat deze nummers je helpen om harder en verder te gaan dan dat je ooit heb gedaan. Negeer je hoofd als die zegt dat je niet meer kunt. Luister liever naar wat je lichaam aangeeft. Deze nummers zijn overigens ook allemaal te vinden op Spotify.

Geef een reactie

