BEAUTY – Van lang haar naar een korte bob

IMG_2319Vrijdagochtend. Mijn haar wilde niet wat ik van plan was. Gewoon normaal gaan staan, zodat ik naar mijn werk kon. Het stond alle kanten op en voelde niet gezond aan. Onmogelijk om hier wat van te maken. Haarbandje erin dan maar. Ik dacht dat een haarbandje de mega bad hair day wel kon maskeren. Niet dus. Ook bij anderen viel het op dat mijn haar wel heel slecht zat. Toen besloot ik op vrijdagmiddag: dat moet anders! Ik appte mijn kapster een S.O.S. noodsignaal en kon de maandag erop meteen terecht. Het resultaat laat ik jullie vandaag zien+een lofzang aan mijn geweldige kapster.

De wanhoopskreet richting mijn kapster, Darinka, kwam voort uit dagen van bad hair days. Zelfs Carmen de stijltang kon er weinig aan veranderen. Mijn haar had teveel zon gezien, teveel blondeer, teveel shampoo, teveel van alles. Het was stuk. Ik kon het misschien nog oppeppen met liters aan maskers en olie. Een betere optie was om er een stuk af te knippen, vond ik zelf. Maar dan wel gelijk een flink stuk graag. Ik wilde all the way. Als ik iets doe, doe ik het meteen goed. Bovenstaand plaatje stuurde ik naar Darinka. Als ik mijn haar anders wil, kom ik altijd weer terug bij Linda Evangelista, een bekend model uit de ninethies. Ik heb al eerder een bob gehad, maar nooit had ik de combinatie blond+bob. Het was er nu wel tijd voor.

Via Whatsapp bespraken Darinka en ik de mogelijkheden. Het moest ietsje langer, vond ze. Eens. Ik verzamelde het weekend plaatjes van de stijlen die mij aanspraken.

Teveel zon, teveel alles!

Teveel zon, teveel blondeer, teveel alles!

Maandagochtend bespraken we onder het genot van een kopje thee mijn meegebrachte plaatjes. Daarna ging de schaar erin. Tussendoor föhnde Darinka mijn haar en trok de stijltang erdoorheen. Telkens keek ze weer even, vergeleek ze mijn lengtes en knipte hier en daar nog wat. De tondeuse kwam erbij, alles werd uit de kast getrokken om de perfecte bob te creëren. Ik moest bijna huilen toen ik het resultaat zag. Zo.ongelooflijk.mooi! In plaats van in huilen uit te barsten, gaf ik Darinka een dikke knuffel.

Voordat ik de resultaten laat zien, nog wat info over mijn geweldige kapster. Ze heet Darinka Boeije en heeft een eigen kapsalon Ladies & Gents in Den Helder (Vismarkt), waar ze op afspraak knipt. Maar… ze komt ook bij haar klanten thuis onder de naam Kapper@Home! Superrelaxt. En ze is niet duur.
Meer info vinden jullie hier.

En hierbij de resultaten…

bob bobkapsel bob bobkapsel bob bob bobkapselInmiddels is het een anderhalve week later en ik ben nog steeds zielsgelukkig! Na een wasbeurt haal ik op dag 1 de föhn en de stijltang er doorheen. Daarna zit het dagen goed. Ik borstel het even voor de vorm en daarna spray ik er nog wat haarlak overheen. Oh, en de beste truc? Volumepoeder. Instant volume. Makkelijkste kapsel ooit!

Geef een reactie

