TIP – Bible-Fit app

IMG_8645Vandaag heb ik tip die past in de categorie ‘dingen die het leven leuker en makkelijker maken’. Ik ga jullie rondleiden in de Bijbelapp Bible-Fit. Deze app kun je naar hartenlust zelf aanpassen, zodat je altijd een passende Bijbeltekst bij een gebeurtenis of gevoel hebt. En daarbij heeft hij ook nog een fijne, overzichtelijke vormgeving met vrolijke kleuren en veel plaatjes. Ondanks dat de app de hele Bijbel in zich heeft opgeslagen, is hij heerlijk snel. Het mooiste van alles: hij is hartstikke gratis. Ik leg hieronder uit hoe hij precies werkt.

IMG_0379Wat is er gebeurd? Hoe voel je je? Daarmee opent de app Bible-Fit. Aan de hand van mijn antwoorden op deze vragen, zoekt de app voor mij een bijpassende Bijbeltekst. Gevoelens waaruit ik kan kiezen zijn bijvoorbeeld:

– Ik ben verliefd;
– ik haat iemand;
– ik ben moe.

Laten we eens kijken wat de app adviseert te lezen bij dat laatste. Moe zijn we allemaal wel eens.

IMG_0375Oei! Die middelste Bijbeltekst is niet erg hoopgevend. Toch triggert mij dat om verder te lezen. Waarom zou zo’n depressieve tekst in de app geplaatst zijn?

IMG_0380Na het klikken op het pijltje naast de tekst, verschijnen de volgende opties. Ik kan de tekst ergens anders heen verplaatsen (mapje), hem verwijderen (prullenbak), hem een hartje geven (hart), de rest van de tekst lezen (boek) of hem delen via Social Media (pijltje). Als ik kies om de rest van de tekst te lezen, blijkt dat het toch nog goed afloopt. De schrijver is moe, maar vindt zijn vertrouwen terug in God.

IMG_0376Naast ‘gevoelens’ kan er ook gezocht worden op gebeurtenissen. Dat varieert van ‘Ik ben verslaafd’ tot ‘Feest!’ en ‘Vreemd gegaan’. Van diepere gedachtes tot wat oppervlakkigere dingen, voor elk moment is er een Bijbeltekst.

IMG_0377Ik werd attent gemaakt op deze app voordat ik op vakantie ging en koos daarom voor ‘ik heb vakantie’. Tussen de verhalen vind ik mijn favoriete Psalm, nummer 121. Heerlijk, er staan niet veel voorgeprogrammeerde Bijbelteksten per onderwerp en toch vind ik mijn favoriet.

IMG_0378Mocht je een gevoel/gebeurtenis/Bijbeltekst missen, dan kun je die zelf toevoegen! Dat kan door op ‘wijzigen’ te klikken en daarna met het +-teken een nieuwe gebeurtenis/gevoel aan te maken. Nieuwe Bijbelverzen kun je toevoegen door ze in de Bijbel te arceren door erop te klikken en daarna via het symbool ‘mapje’ ze bij een gebeurtenis/gevoel of in je favorieten te zetten. De tekst rechtstreeks delen op social media kan natuurlijk ook.

IMG_0381Met Bible-Fit kun je alle kanten op. Hij kent een Nederlandse en Engelse versie en is gratis te downloaden in de Apple Store en de GooglePlay store. De app is tevens beschikbaar voor Android. Bible Fit is ontwikkeld door Ark Mission.

2 thoughts on “TIP – Bible-Fit app

  1. Beste Michelle, wat leuk dat je zo enthousiast over Bible-Fit blogt en gelijk een praktische handleiding geeft. Dank je wel! De app is ook beschikbaar in de GooglePlay store. Kun je dat nog toevoegen?
    Bedankt namens Ark Mission, Marike de Reuver

Geef een reactie

