Terugblik op 2014 – deel 2

Tijdens het schrijven van ‘terugblik op 2014’ kwam ik er ergens onderweg achter dat de blogpost veel te lang ging worden. Daarom is de blogpost gesplitst in twee delen. Het moet ten slotte wel leuk blijven. Vorige week maandag verscheen deel 1 al, vandaag is het tijd voor deel 2.

Tel je zegeningen, de verklaring waarom het hier op de blog nog stiller was dan in een gemiddelde woestijn en omdat alles bloggers het doen: een terugblik op 2014. Dit afgelopen jaar was een rollercoaster. Heerlijk, omdat het nooit saai was. Maar eerlijk is eerlijk, soms verlangde ik ernaar om even uit die achtbaan te stappen om een rustig leven te kunnen leiden. Die momenten waren gelukkig maar van korte duur. Om het overzichtelijk te houden blik ik per maand terug op de hoogtepunten. En hier en daar een dieptepunt. Natuurlijk waren er meer, maar die houd ik lekker voor mezelf. Here goes! Tijd voor deel 2!

IMG_6847Juli
Het tweede muziekfeestje van Julianadorp wordt gevierd op ons terrein: Minirock. Ik ga er voor het eerst heen en spreek veel mensen uit de buurt. De directeur viert zijn bruiloftsfeest en wij zijn uitgenodigd. We dansen de hele avond in een strandtent in Callantsoog. Daarna kijken we het slot van Nederland-Costa Rica. De bus staat voor en we moeten de penalty’s luisteren in de bus. Ik houd het niet meer van de spanning. Gelukkig zijn we door. CLC heeft een leuk nachtspel bedacht en zoekt ‘griezels’ om de kinderen bang te maken. We moeten er onze nachtrust voor opgeven, maar dat is niet erg voor een keertje. Een paar tieners is redelijk bang, een ander deel haalt zijn schouders op bij het zien van onze maskers. Iemand uit de groep heeft een kettingzaag zonder ketting meegenomen. We jagen een groepje dat rond een kampvuur zit (niet van CLC) en een stelletje de stuipen op het lijf. Ze kunnen er daarna gelukkig wel om lachen. Samen met CLC gaan we naar het strand. We kopen een Webber en houden onze allereerste BBQ. We nodigen onze familie en een paar vrienden uit en hebben een topavond. Lara heeft een shirt ontworpen voor Coolcat en ik mag bij de lancering zijn. Ik ontmoet die avond mijn favo bloggers Serena en Angel van Beautylab.nl en ben dolgelukkig. Daarna ga ik gezellig eten en blijf ik slapen bij Anouk. De volgende ochtend gaan we naar het strand van Zandvoort. Wéér kom ik Annerieke tegen. Toevallig werkt ze in Zandvoort en komt ze ons ook nog opzoeken op het strand. We pakken samen de trein terug. Ik ga gezellig shoppen met mijn nieuwe vriendin Gisella. Gerwin en Filippa komen ook weer langs.

IMG_7349Augustus
Op 1 augustus gaat mijn vaste contract in bij NBC. Niet vanzelfsprekend om in deze tijd een vaste aanstelling te krijgen. Ik ben dankbaar voor het vertrouwen in mij. Voor mijn boek bezoek ik het NK dressuur met Esz en Laura. Het is bloedheet, maar dat deert niet. Want we zitten heerlijk buiten en zien prachtige küren. Ik ben dol op research. Deze maand heb ik twee vrijgezellenfeesten. Van Karlien en Amanda. Met Karlien gaan we blowkarten in Amsterdam. Amanda mag voor het oog van de hele connectgroep gaan survivallen in de Helderse Vallei. Hilarisch! Het weer zit niet mee en dus twijfel ik of Karlien en ik wel moeten gaan kermissen. We besluiten om toch te gaan. Het is supergezellig! Twee geweldige mannen (Arjen en Jasper) zorgen ervoor dat we met de auto opgehaald en thuisgebracht worden. Karlien blijft slapen en ’s ochtends kletsen we gezellig op de bank onder een dekentje. Ik besluit om de basiscursus hardlopen te volgen. Met de dames ga ik naar LMSE, een gratis festival in Den Helder. De muziek is top en als we onze schroom voorbij zijn, staan we heerlijk in de open lucht te dansen. Ik ga deze maand shoppen met J-P. We hebben een heerlijke dag en komen met volle tassen thuis.

IMG_7575September
D-day! Ik moet mijn boek inleveren bij de redactie. Natuurlijk red ik mijn deadline. Wel is het moeilijk om mijn werk uit handen te geven. Moet ik echt niet nog wat aanpassen? Is het goed genoeg? Echt, als je graag twijfelt aan jezelf, raad ik je aan om een boek te schrijven. De afgelopen maanden heb ik non-stop aan mijn boek gewerkt. Mijn gedachten stonden nooit stil. En als ik niet bezig was met schrijven, moest ik contacten onderhouden met de sporters en de uitgeverij. Tussendoor had ik gelukkig volgende sociale contacten, zodat ik niet op de zolderkamer wegkwijnde. Peter en Amanda trouwen in CLC. De volgende dag gaan we naar de bruiloft van Karlien en Vincent in Amsterdam. Zes dagen later volgt de bruiloft van David en Jolijn in Brabant. Jep, 3 bruiloften in 8 dagen tijd. Arjen en Galina zijn ook voor alle bruiloften uitgenodigd en we hebben samen een hoop quality time. Tussendoor zijn J-P en ik ook nog vier jaar getrouwd. We vieren het met een etentje in Schagen. In een toprestaurant dat inmiddels failliet is. (Waarom gaat alles wat ik leuk vind failliet!) Ik vier mijn verjaardag met een gezellig feest. Al mijn vrienden en familie komen met superleuke cadeaus aan. Ik voel me geliefd. Ik volg mijn eerste keer mensendieck. Ik heb een holle rug en moet nu echt eens leren hoe ik moet staan, zonder dat mijn billen een meter naar achteren steken. Opa wordt deze maand 98 jaar. Ik ga gezellig langs. We hebben Compassion Sunday en J-P en ik besluiten om een kindje te adopteren. Het kind woont in Midden-Amerika. We bidden voor hem, geven geld en we sturen elkaar brieven.

IMG_8073Oktober
De loopcursus gaat super. Ik geniet ervan om met z’n allen te lopen en besluit om lid te worden van Sportlust. We gaan uit eten met Kip en Esz en in dezelfde week shoppen we in Alkmaar. Zondag 5 oktober gaan we met een bus vol CLC’ers naar het concert van de Planetshakers in CLC Den Haag. J-P kiest daar voor God! We gaan naar de open dag van begeleid wonen, onze overburen, en komen er daar achter dat de mensen met een verstandelijke beperking niets te kort komen. Dat is een geruststelling. Ik krijg de vormgeving te zien van mijn boek. Ik ben dolblij, het is prachtig geworden. De eerste plannen voor de promotie van mijn boek worden gemaakt met De Bron. We gaan naar Leeuwarden voor ons personeelsweekend. De collega’s vinden het allemaal top. Weer een zorg minder. Ik word geinterviewd voor tijdschrift Margriet. Het nummer verschijnt in januari 2015.

NIMG_8554ovember
Ik interview Bastiaan en Tooske Ragas voor het tijdschrift ‘Faith’ dat in februari zal verschijnen (later meer hierover). In dezelfde week haal ik mijn boek op bij Ark Media. Wat is hij mooi! Ik heb de eerste vergadering met de sing in commissie. Zij organiseren interkerkelijke toernooien en sing in’s. We zijn al weken aan het appen en hebben nu eindelijk onze eerste date: samen met Lisa en Annemarije chill ik bij Galina. We spreken af om het kort te houden, maar we gaan uiteindelijk pas laat naar huis. Het is zo gezellig. De volgende dag hebben we Sisterhood in de kerk, een vrouwenevent. Zaterdag signeer ik in De Bron. Wat een topdag! Dinsdag ga ik shoppen met Karlien in Amstelveen. Onderweg zie ik dat ik een uitnodiging heb gehad voor het televisieprogramma Café Tinto en ik ben meteen helemaal van de kaart. De volgende dag ga ik met Galina naar ‘Glass’ van Isabelle Beernaert. Een dansvoorstelling, waar ik niets van snap. De voorstelling hiervoor was echt veel beter. Dit was op dezelfde muziek, waarbij de dansers bleven vallen. We hebben onze eerste spelletjesmiddag bij Sanne, voor herhaling vatbaar.

IMG_8616December
Deze maand begint met de opnames van Café Tinto. Het is geweldig leuk om mee te doen. Mijn zenuwen zijn snel verdwenen en het lukt me om normale zinnen te produceren. De volgende dag ontbijt ik met Lisa bij de Hema. Vrijdag pak ik mijn koffer in om met J-P twee weken lang de zon op te zoeken. We spenderen eerst drie volle dagen op Curaçao, waarna we aan boord van een cruiseschip stappen en achtereenvolgens Panama, Columbia, Aruba en Venezuela aandoen. We eindigen weer op Curaçao. Reisverslag volgt nog. De vakantie is heerlijk en na alle gekke drukke maanden hebben we weer tijd voor elkaar. Na de vakantie ga ik meteen après-ski vieren bij de Buurma’s. Aparte overgang, wel gezellig. De maandag erop laat ik mijn verstandskies trekken. De kaakchirurg is een onwijs aardige man die samen met zijn team zijn best doet om mij op mn gemak te stellen. Anouk komt ook langs deze week, evenals Elianne en Denzel. Ik vier geweldige Kerstdagen. Op Kerstavond hebben we een topdienst in CLC. Dienst 1 mag ik gewoon kijken. Ik zit vooraan en krijg tranen in mijn ogen bij de mooie opening. Na afloop sneeuwt het. In dienst 2 heb ik welkomteam. Het wordt een latertje. De volgende dag eten we bij mijn ouders, waar de hele familie van mijn moeders kant is verzameld. De laatste keer dat we bij elkaar waren was vier jaar geleden bij de begrafenis van oma. Tweede Kerstdag vieren we bij mijn schoonouders, waar we bedolven worden onder de cadeaus. Oudejaarsdag spendeer ik voor een deel op mijn werk. Daarna reizen we af naar Almere, om bij Sharon en Ornan het nieuwe jaar in te luiden. Het was een fantastisch jaar!

Geef een reactie

