BOEK – Hoe is het nu met…

geloof erinMaanden geleden kondigde ik het al aan: mijn boek komt uit! En vervolgens werd het heel stil op mijn blog. Tijd voor een update, dacht ik zo. De reden dat ik amper blog, is dat al mijn schrijftijd en inspiratie in het boek steek. As we speak zijn nu drie hoofdstukken naar de uitgeverij gegaan, binnenkort volgt de feedback van mijn redacteur. De volgende deadline is al in zicht: begin juli moeten er weer drie hoofdstukken af zijn. Vanavond heb ik net hoofdstuk vijf naar een vriendin gestuurd om er feedback op te vragen. En de drie hoofdstukken erna zijn qua lengte al af, maar hebben nog wat puntjes op de i nodig. Het gaat allemaal mooi volgens schema. Wat niet wil zeggen dat al mijn schrijfsels op dit moment zo afgedrukt kunnen worden op papier en uitgegeven kunnen worden. Nee, ik krijg eerst nog feedback van vriendinnen, mijn geweldige redacteur en de ‘ervaringsdeskundigen’ die hebben meegewerkt. Allemaal om het boek nog beter te maken. Daarbij komen er een hoop ‘kill your darlings’ om de hoek kijken. Stukken die ik heb geschreven, die achteraf toch niet zo geschikt zijn. Of teksten die simpelweg te lang zijn. Ik denk 24/7 aan het boek en soms word ik er best onzeker en stressig van. Vandaag liep ik bijna tegen bovenstaand bord aan, een mooie knipoog van God, in mijn ogen.

IMG_6209Naast het schrijven zijn we ook druk bezig geweest met foto’s maken. ‘We’ is Paul Abspoel, de uitgever, en ik. Naast dat Paul druk is met fantastische boeken uitgeven, fotografeert hij ook nog. Hij heeft daarom ook de foto’s voor mijn boek gemaakt en zo gebeurde het dat hij vier dagen lang gezellig in Julianadorp was om prachtige foto’s te maken. Beeld is namelijk net zo belangrijk in mijn boek. Hierbij een shout out naar alle lieve mensen die belangeloos op kwamen draven en zich in allerlei bochten wrongen om goed op de foto te staan en daarnaast gewillig al mijn vragen beantwoordden en me voorzagen van inspiratie. Jullie zijn geweldig! En natuurlijk naar Paul, waarmee ik geweldig kan samenwerken. Zelf moest ik ook poseren voor de promotiefoto’s en de bekende ‘achter-op-het-boek-foto’. Hartstikke leuk om te doen! Inmiddels is Paul druk aan het bewerken. De foto’s zijn ongelooflijk mooi geworden! Ik kan echt niet wachten om de vormgeving te zien. De echte foto’s deel ik hier nog niet, wel wat behind-the-scenes-materiaal.

IMG_6259Deze week heb ik ook alvast de promotietekst gezien voor in de aanbiedingsbrochure. Dat is een brochure die wordt opgestuurd naar de boekhandelaren en de pers. Zo kunnen zij alvast lezen waar het boek over gaat, hoe de cover eruit komt te zien, wie het boek schrijft en wat de technische gegevens (aantal bladzijden, prijs etc.) zijn. Ook staat er wat informatie over promotie. Zo is een auteur bijvoorbeeld beschikbaar voor interviews. Ik moest voor mijn opleiding ook zo’n aanbiedingsbrochure maken, dus hoe leuk is het dat nu mijn boek in een echte aanbiedingsbrochure staat! Zodra hij op internet verschijnt (augustus), zal ik hem hier natuurlijk ook delen.

Oh, en heb ik al verteld dat het boek full color wordt… Gaaf!!! Echt, ik kan niet wachten totdat het boek uit komt (maar tegelijkertijd heb ik wel mijn schrijftijd nodig, heel dubbel) en ik ben Paul en Ark Media heel dankbaar voor deze kans!

To be continued…

3 thoughts on “BOEK – Hoe is het nu met…

Geef een reactie

