Oranjegekte in de straat

IMG_6523Confession: zodra er weer een WK of EK aan komt, word ik wild. Ik verzamel alle oranje spullen die ik kan vinden, leer de nieuwe nummers uit mijn hoofd en blok de tijden dat ‘onze jongens’ moeten spelen in mijn agenda. Mijn werk doet ook gezellig mee in alle gekte. Nee, we hebben geen groot scherm gekregen om het WK live te kunnen volgen tussen de jaarrekeningen door. Wel hebben we een voetbalpool waar alle vestigingen aan mee doen. Ik heb hem alvast ingevuld en kan verklappen dat in mijn visie Nederland en Spanje tegenover elkaar in de finale staan en dat Nederland wint. Daarvoor hebben ze in de halve finale Duitsland al opzij gezet. Schade, Duitsland! Ook de rest van mijn omgeving komt er niet onderuit: de komende weken zijn oranje!

Afgelopen weekend hebben we samen met de buren onze tuinen versierd. Bij de Wibra vonden we genoeg vlaggetjes om tot de overkant van de sloot te komen. ‘Is je eigen tuin niet groot genoeg?’, vroeg een kennis nog aan me. Eh nee, eigenlijk niet. Ook de voorkant moest eraan geloven. Met dank aan de overbuurman, die het uiteinde van de vlaggetjes aan zijn schutting bond. De klimop bij de schuur hadden we al eerder weggehaald, wegens gebrek aan groene vingers. Dat leverde een mooie ruimte op voor wat oranje lint. Ik wil jullie de beelden niet onthouden. 😉

IMG_6527 IMG_6528 IMG_6529 IMG_6530Saillant detail. Vier jaar geleden werkte ik tijdens het WK aan mijn afstudeerscriptie voor Ark Media. Zoals jullie allemaal hebben kunnen lezen, werk ik nu aan een boek. Drie keer raden wie de opdrachtgever is… Ach, deze goede traditie, schrijven voor Ark Media tijdens het WK, moeten we in ere houden. Binnenkort een blog over de voortgang van het boek.

4 thoughts on “Oranjegekte in de straat

  1. Zeker leuk versierd! Hier in Belgie begint het ook al te leven. Ze hebben hier een hele grote opblaaspop van het Jezus beeld in Brazilie neergezet met de kleuren van de Belgische vlag.

Geef een reactie

