SHOPLOG – Help Den Helder de winter door + Lacquester

IMG_5616Op een druilerige zaterdagmiddag hebben Karlien en ik de Helderse binnenstad weer even een opkikker gegeven. Geen dank. Shoppen wordt soms afgedaan als een nutteloze bezigheid. Het tegendeel is echter waar. Want waarom staan er anders zoveel winkelpanden leeg? Omdat niemand de moeite heeft genomen daar hun ‘nutteloze bezigheid’ uit te voeren. Tot zover de les economie. Nadat Kar en ik eerst even een voedzame lunch hadden genuttigd bij onze favoriete lunchroom (Lodewijk Hendrikse!), doken we de stad in. En we werden niet teleurgesteld. Want wat vonden we fijne dingen en wat was iedereen aardig! De verkoopsters behandelden ons alsof we beautybloggers waren die hun spullen een fijne review zouden geven op hun blog. Wat ook een beetje zo is, maar dat kunnen zij niet aan onze koppies aflezen. Enfin, laten we eens gaan kijken wat er zoal over de toonbanken van Den Helder ging én wat ik bestelde bij Lacquester.

IMG_5622IMG_5623Wow Hits 2014 Deluxe Edition – De Bron – € 19,95

Ik heb de Bruna expres vermeden, omdat ik hem anders leegkoop. Bij De Bron (evangelische boekhandel) was het hetzelfde verhaal. Wat heb ik me moeten inhouden om niet al die geweldige christelijke titels in mijn mandje te stoppen. Ik vergeet dan voor het gemak altijd even dat ik nog drie boekenplanken met ongelezen (niet-christelijke) boeken in mijn slaapkamer heb staan. En dat ik door Ark Media wordt voorzien met nieuwe boeken in ruil voor een recensie op m’n blog. De Bron vermijden kon deze keer niet, want ik moest doopcadeaus inslaan voor mijn vriendinnetjes die zich de volgende dag lieten onderdompelen. Nog gefeliciteerd met jullie nieuwe leven. Wat ik dan wel weer hard nodig had, was de cd van Hillsong Young and Free. Die hadden ze niet bij De Bron, wel vond ik dus een cd van Wow Hits. Christelijke popsongs van allerlei christelijke artiesten. Er gaat niets boven een fijn christelijk nummer. Dus die mocht wel mee.

IMG_5617Ange ou démon le secret elixir – Givenchy – Ici Paris XL – (normaal € 63, voor mij gratis)Lady Million – Paco Rabanne – Ici Paris XL – normaal € 52,11, nu € 39,11

Al westerling kamp ik met een hoop ‘First World Problems’. Problemen die eigenlijk geen problemen zijn. Mijn ‘probleem’ is dat ik nooit weet welk parfum ik moet kopen. Eens in de zoveel tijd krijg ik een proefmonster die ik helemaal geweldig vind en dan koop ik dat parfum. Dat moet ik dan wel gelijk doen, anders raak ik het proefmonster kwijt en vergeet ik welk parfum ik ook alweer lekker vindt. Happens a lot! Wegens een gebrek aan proefmonsters, kocht ik de VivaBox. Daarin zitten negen proefmonsters én een coupon voor een gratis parfum. De proefmonsters waren nog niet allemaal op, maar ik wilde al wel m’n coupon verzilveren. Dat werd dus ‘Ange ou démon. In een goodiebox zat een gratis te vullen proefmonster van de DA. J-P had Lady Million voor me aangewezen, omdat hij de mannelijke versie heeft en die erg lekker vindt. Hij mocht kiezen, omdat dat gewoon een hoop tijd bespaart. Ik kan echt supersnel shoppen, maar je moet me geen keuzes voor gaan houden. Enfin, ik bleef maar aan m’n pols snuffelen als ik Lady Million op had. Een goed teken. En om te voorkomen dat het bij één proefmonster zou blijven, schafte ik hem gelijk aan. Ahhh, rust in het koppie.

IMG_5618Aussie Take the Heat Shampoo en Conditioner – Etos – Normaal samen € 14,22, nu € 10,66

Ik gok dat ik nog zo’n 10 douchegels heb staan, waarvan ik slechts bij eentje de bodem bijna heb bereikt. Gek genoeg heb ik nooit veel shampoo en conditioner op voorraad. Over Aussie lees ik veel goed verhalen, dat het zo lekker ruikt en goed werkt. Tijd om te gaan testen of dat ook echt zo is of dat ik weer in een marketingval ben getrapt.

IMG_562001 Royal REDding, 05 Stardust, 06 Call me princess – Catrice – Kruidvat – € 3,39 per stuk

Ein-de-lijk heb ik liquid sand lakjes in mijn collectie. Ik was zo stom om niet gelijk naar de Douglas te rennen toen de OPI Bond Girls Collection verscheen. Een collectie met prachtige lakjes met een finish alsof je een soort asfalt op je nagels hebt. Van James Bond. Love it! Helaas was het een tijdelijke collectie en zo viste ik keihard achter het net toen ik weer eens in de stad verscheen. Nu snap ik hoe zwaar beautybloggers het moeten hebben… Gelukkig pakte Catrice de trend ook op. En wat zijn ze mooi! Ik heb de roze al op mijn nagels zitten.

IMG_5621Fruity shine cherry – Labello – Kruidvat – € 2,39

Omdat ik niet genoeg lippenbalsems heb… Nee, ik was vrijdagavond aan het borrelen met allemaal leuke meiden. Voordat we naar de kroeg gingen, deed Hannelore mijn lippen nog even. Na de kroeg dook ik meteen mijn bed in en gunde ik mezelf niet de tijd om mijn make-up van mijn gezicht te halen. Misschien ook wel omdat ik niet recht meer op mijn benen kon staan. Ja, we hadden een erg leuke avond. Toen ik wakker werd en in de spiegel keek, had ik nog een roze waas over mijn lippen. Zag er goed uit! En toen werd ik voor de zoveelste keer weer met mijn neus op de feiten gedrukt. Ga nou eens meer kleur op je lippen dragen, Mies! Ik pakte mijn cherry Labello die bijna op was en  kwam tot de conclusie dat er echt een nieuwe moest komen. Wat toevallig, ik ga naar de stad vanmiddag! Toen J-P het zag, rolde hij met z’n ogen. ‘Ik heb je net acht lippenbalsems voor Kerst gegeven!’ Ja schat, maar daar zit geen kleur aan. Zodoende.

IMG_5624L_002 Yes sir, I can Boogy!, L_004 Let’s get this show on the road, we need Petrol, now!, L_005 Friday night, to the club! – Lacquester – € 6,95 per stuk

Last but not least, de lakjes van Lacquester. Caroline heeft haar eigen nagellakcollectie ontwikkeld. Drie van de zes lakjes zijn in mijn virtuele winkelmandje beland. Mijn goede voornemen is niet voor niets ‘meer je nagels gaan lakken, want dan gaan ze groeien en dan staat je nagellak mooier’. Snel besteld, want limited edition. En ik heb geleerd dat je er dan snel bij moet zijn. Ik ben echt de natte droom van iedere marketeer. Goed, besteld dus. Er was wat gedoe met de bezorging. Ik had gekozen voor brievenbuspost. Er stond overal bij dat brievenbuspost op eigen risico was en ik dacht dat dat te maken had met de manier van verpakken. Vervolgens kwam het poststuk niet aan! Gelukkig was Caroline zo coulant om de nagellakjes opnieuw op te sturen, maar dan deze keer met pakketpost. Wat een stuk duurder is, maar ik hoefde niets extra’s te betalen.

Mocht je je afvragen hoe de drie liquid sands lakjes er in het echt uitzien, google dan even. Mijn nagels + laktechniek geven niet zo’n mooi resultaat op foto’s en daarmee ga ik de lakjes geen recht doen. Voor swatches van de lakjes van Lacquester moet je even een kijkje nemen op http://www.beautylab.nl, mijn favoriete beautyblog na What a Beauty.

One thought on “SHOPLOG – Help Den Helder de winter door + Lacquester

Geef een reactie

