TRAVEL – Center Parcs voor beginners

DSC04972Port Zelande stond dit weekend op zijn grondvesten te trillen. De weinige bewoners van Ouddorp sloten zich op in hun huis en de horecatenten gooiden hun deuren open. Mies was geland. Samen met J-P en onze vrienden Arjen&Galina, Esther&Aram en Sharon&Ornan was ik een weekendje weg. Om bij te kletsen, gek te doen en heel veel spelletjes te spelen. Hierbij het verslag Center Parcs met tips voor beginners.

Onderweg ernaartoe werd J-P al he-le-maal gek. Ik had er namelijk superveel zin in! Ergens zin in hebben gaat bij mij altijd gepaard met hyperactiviteit. Normaal gesproken houdt de hyperheid vanzelf op, omdat ik meestal ook vroeg ben opgestaan. Deze keer moest ik nog even een paar uurtjes werken voordat we de weg op konden. Ik was dus al even wakker. Halverwege bij Hoofddorp werd J-P gered door Sharon en Ornan die op de achterbank plaatsnamen. Hun zooi ging in de auto bij Arjen&Galina. Het paste allemaal maar net. Terwijl we echt niet superveel mee hadden. Alleen een stuk of tien tassen met eten en twintig verschillende spelletjes. Oh well.

DSC04917Om half 2 arriveerden we in het park. Ik dacht dat we op Goerree-Overflakkee (leuke naam!) waren, maar het bleek net een eilandje verderop te zijn. In de middle of nowhere dus. Maakt niet uit, hoe minder mensen last van ons hebben, hoe beter. We vonden Esther en Aram en gingen we maar lunchen omdat we nog niet in het huisje konden. Wisten we van te voren. Dat lunchen was één keer en nooit weer. Een simpele ham-kaastosti ging voor € 4,25 over de toonbank. Net zo prijzig als zes bitterballen. Een uitsmijter was € 7,75. Wauw. Gelukkig smaakte het wel goed. Onze tip: gewoon lekker brood meenemen voor onderweg of desnoods iets bij het benzinestation halen.

Vervolgens mochten we het huisje in. J-P moest en zou een kamer op de zolder hebben. We raceten naar boven en waren helaas iets langzamer dan Esther&Aram. En zo eindigden we met een piepklein kamertje met alleen een dakraam waar een beetje licht doorheen kwam. Gelukkig hoefden we er alleen te slapen. Ik liep rustig weer naar beneden via de trap. Ondertussen klonk het alsof het huis instortte. Ik ben het hele weekend bang geweest dat de trap los zou schieten. Ik leef nog.

DSC04926De blauwe plekken kreeg ik in het zwembad waar we in de stroomversnelling gingen. Die was buiten en heerlijk warm. Mits je niet lang stil stond. Hij had ook nog verschillende routes, waardoor hij nooit saai werd. Punt voor Center Parcs. De mannen hadden af en toe moeite om zich te gedragen en klommen van de stroomversnelling af op een punt waar geen uitgang was. Een boos meisje stampte op ze af en deelde de eerste waarschuwing uit. Prima, hadden de mannen verdiend. Vervolgens ging ze de rest van het half uur dat wij in het buitenbad lagen met z’n achten, boos voor het raam staan. Gezellig… Alsof wij onze mannen niet in toom kunnen houden en met z’n achten rotzooi komen trappen. Even voor de record: dat was het enige baldadige wat er gebeurde. Vervolgens wilden we de rubberen bootjes in, maar we moesten een jaar wachten omdat ‘iemand’ van de groep het niet snapte en vast kwam te zitten. Zoiets hoorde ik van de mannen. Even laten mochten we toch en heb ik natuurlijk het hele zwembad bij elkaar gekrijst omdat we in het donker gingen. Enfin, het zwembad van Center Parcs krijgt, op het boze meisje na, een dikke voldoende.

DSC04992Ontbijten en lunchen deden we in ons huisje. Dat ging allemaal vrij goed, totdat we bacon wilden bakken en het brandalarm op zolder af ging. Nope, het huisje was niet supermodern. Nu woon ik in een huis waar ons Center Parcshuis met gemak inpast. Anderen uit de groep wonen in een piepklein appartement en vonden het huis juist weer luxe. Persoonlijk vind ik dat de woonkamer wel wat groter mag. En één badkamer op acht personen vind ik ook vrij weinig.

We zijn overigens weinig buiten geweest. In de omgeving was weinig te bezichtigen en CP zelf is vrij duur als het gaat om activiteiten. Ik ben twee keer wezen zwemmen (gratis). Op zaterdag zijn we wezen wandelen om onze activiteiten te reserveren. Bij Portofino in Ouddorp reserveren we voor die avond. Ook al hoefde het niet van ober Hans, want het was toch laagseizoen. Ai, geen goed teken. Maar de staf was vriendelijk en de menukaart zag er wel goed uit. Verder was er niet zoveel horeca in de buurt, dus deden we het toch maar. Toen we met z’n achten plaatsnamen, kregen we drie menukaarten. Eén kaart bleef leeg te zijn, we kregen geen vervanger. Met acht mensen slechts twee menukaarten krijgen is een beetje apart. Helemaal omdat het restaurant bijna leeg was.

IMG_4900Verderop zaten nog twee stellen en ver weg in een andere ruimte zat een groep. Ober Hans had tijd genoeg om te vertellen over zijn andere baan: tattoos zetten. Ik hoorde dat pas toen ik terug kwam van de wc en geloofde de groep niet. Want ober Hans zag er supernetjes uit in z’n pak. Dus ober Hans werd geroepen en gaf zijn facebookpagina ‘Hans Swart’. En jawel, de nette meneer bleek tekentalent te hebben. Later heeft hij ons ook zijn tattoo’s laten zien. Hij was hartstikke aardig en entertaining maar maakte wel wat foutjes. Zo moest Galina twee keer vragen om ijsthee (oh sorry, helemaal vergeten) en werden er twee bordjes neergezet, waarna het even duurde voordat de rest ook zijn eten kreeg. De prijs/kwaliteitsverhouding was niet goed, vond de rest van de groep. Het was te duur voor wat je kreeg. Zo werden er garnalen besteld voor € 17,50. Het bord was gevuld met dressing enzo en slechts drie garnalen. De smaak was prima vond de groep, daar niet van. Maar niet bijzonder. Voor € 13,50 kreeg de andere helft van de groep carpaccio. Niet bijzonder en te nat, was het keiharde oordeel. Ik vond mijn eten (inktvisringen en een dame bianca, ik had geen voorgerecht) overigens wel prima smaken. Dus wat mij betreft is Portofino een aanrader, maar moeten ze wel iets meer eten geven voor de prijs die ze rekenen.

IMG_4908Die zaterdag hadden we ook alvast bowlen en blowkarten gereserveerd voor zondag. De man van Center Parcs had al gewaarschuwd dat er weinig wind stond, maar… hij zou bellen als het niet doorging. Lang verhaal kort, wij stonden voor niets op het strand want we waren niet gebeld. De organisatie van het blowkarten had Center Parcs wel gebeld, maar wij hadden niets doorgekregen. Anyway, wij liepen terug naar Center Parcs om ons geld terug te vragen en te klagen. De mannen namen dat op zich, dus ik heb er verder weinig van meegekregen. Wel kregen we daarna 15 euro korting op het bowlen. Dat hebben we ook maar gelijk gedaan, want we waren er nu toch. De baan was niet van geweldige kwaliteit, maar prima om op te bowlen. En er was overal glow in the dark, dus erg sfeervol.

IMG_4896In totaal betaalden we, inclusief dekbedhoespakket, 105 euro per stel voor een weekend Center Parcs. Dat is niet gek. Ik kreeg geen korting omdat ik nu een heel verhaal over ze schrijf op blog. Zo bekend ben ik nu ook weer niet. We maakten gebruik van het Mystery Weekend. Dan hoor je pas kort van te voren na welk park je gestuurd wordt. Prima hoor. Het scheelde een hoop centjes. We hebben het leuk gehad, maar zoals hierboven al vermeld staat kunnen ze op veel punten hoger scoren. Dat konden we aangeven op een enquête die in een huisje lag, maar die was niet anoniem en dus weigerde Esther om hem in te vullen. Groot gelijk.

2 thoughts on “TRAVEL – Center Parcs voor beginners

  1. Heel leuk om te lezen. Ik ben nog nooit in Center Parcs geweest. Tot nu toe staat het nog niet op mijn lijstje. Al lijken me die zwembaden wel heel leuk.

Geef een reactie

