De laatste – fotoalbum week 35

Ik heb een trieste mededeling voor jullie… dit fotoalbum zal de laatste zijn die zal verschijnen op Nog Eentje Dan. De reden is simpel: tijdgebrek! Mijn tijdgebrek is zelfs zo erg dat ik ben gestopt met stijldansen. Ik ga alleen door in de sportschool, omdat ik daar zelf kan kiezen om welke tijden ik kom sporten. Lekker flexibel. Het deed wel pijn om te stoppen met stijldansen en ik vond het moeilijk om de knoop door te hakken. Na lang mallen heb ik ’s nachts rond een uur of 12 mn partner Marco een smsje gestuurd. Ik merk de laatste tijd dat het gewoon te druk is. En dat terwijl het dansseizoen nog niet eens was begonnen, het kringseizoen nog moest beginnen (bijbelstudie) én ik deed ook nog geen redactiewerk. Kun je nagaan hoe druk het nog wordt. Vanaf volgende week zal ik ongeveer 36 uur per week weer gaan werken. Voorheen was ik rond deze tijd nog op donderdag vrij, maar dat is veranderd omdat we krap in de bezetting zitten op het werk. Ik ben blij dat ik in deze crisistijd werk heb en ik zal daarom ook echt niet gaan klagen over het feit dat ik meer moet werken. Maar ik moet nu zo langzamerhand dus wel keuzes gaan maken voor wat betreft mijn tijd. Voor wat betreft mijn blog: ik stop dus met de wekelijkse fotoblog omdat het zo langzamerhand een ‘moetje’ begint te worden. Ook ligt de focus nu teveel bij foto’s, terwijl ik juist van schrijven houd. Ik ben dol op schrijven en kan mijn creatieve ‘ei’ goed kwijt in de rubriek. Daardoor merk ik ook dat ik minder blog omdat ik al genoeg geschreven heb voor de dag, zeg maar. Helemaal afscheid van de blog kan ik ook niet nemen. Dus vandaar de beslissing: ik ga vanaf nu bloggen als ik zin, tijd en inspiratie heb. Hoeveel er dan op Nog Eentje Dan zal verschijnen, zal de toekomst uitwijzen. Voor nu: geniet van de laatste keer foto’s.

colaGelukkig is er ook nog leuk nieuws te melden. Coca Cola Vanilla is back! Ik kwam dit plaatje ineens tegen op Facebook. Ik juichte nog niet, maar informeerde eerste op Facebook en Twitter of mensen het ook daadwerkelijk in Den Helder of Julianadorp hadden zien liggen. En jawohl! Het schijnt bij de Action, Xenos en AH te liggen. Thankx, lieve vriendjes!

IMG_4324Whoehoe! Ik sta zowaar een keer in de top 3 van Candycrush! Inmiddels ben ik bezig in level 91. Nope, het gaat niet zo hard.

IMG_4325Eel nam me mee naar de Juttersmarkt. We zouden even boeken gaan ruilen bij Richter. Daar stond ook deze kunstenaar die al weken aan zijn schilderij bezig is. Supermooi!

IMG_4366Ik heb wat saaie boeken geruild tegen ‘Schrijfwereld Omnibus 1’ van Terry Pratchett. Ben erg benieuwd naar de schrijver. De magische wereld van Harry Potter is me heel goed bevallen. Ik houd het bij boeken hoor, ik heb toch geen tijd voor een cursus Wicca. Nee, even zonder grappen. Ik vind dat Harry Potter prima kan als leesvoer, ook als je christen bent. Ik lees ten slotte ook sprookjes met heksen erin. En waarom zou Harry Potter niet kunnen en Narnia wel? Het blijft fictie. Bij de boekhandel De Bron was ‘Bruiswater’ van Monique Samuel in de aanbieding. Snel gekocht natuurlijk. Sinds ‘Dagboek van een zoekend christen’ wil ik meer lezen van Samuel. Ik kreeg er een boekenlegger en een vage gum bij. Bij de Wibra kocht ik schoonmaakspul voor de badkamer waar ik een mini bij kreeg. Zo schattig! We hadden nog maar 1 tube tandpasta op voorraad, dus daar moest ook weer wat bij komen. 

IMG_4326Woensdagavond speelde FC Den Helder tegen JVC. Een Helderse derby! Ik kom bijna nooit bij FC Den Helder, dus ik vond dit wel een mooie gelegenheid. Even kijken hoe de teams ervoor stonden. Het werd 2-2. JVC won zaterdag van HCSC met 0-1 en nu staat de ploeg bovenaan in de bekerpoule. Dat is volgens mij de laatste tijd niet meer voorgekomen. Bekerwedstrijden zijn eigenlijk een soort oefenwedstrijden, maar met drie ploegen uit Den Helder/J-dorp in één poule is het toch weer leuk om te volgen.

IMG_4328Mama had supermooie bloemen voor me meegenomen. Ik vind gladiolen niet zo leuk eigenlijk. Op de Vierdaagse is het de gewoonte om de lopers gladiolen te geven. Ik wilde natuurlijk meedoen aan die traditie toen ik een paar jaar geleden bij de Vierdaagse was, maar ik had nog nooit gladiolen van dichtbij gezien. Eenmaal bij de bloemenkraam, oog in oog met de monsterlijke bossen, kon ik niet meer terug, want we hadden geen ander cadeau bij ons. En dus sjouwde ik eerst een tijdje met die dingen, waarna ik ze aan mijn schoonpapa gaf die er ook nog even een paar kilometer mee kon zeulen. Degene die dat ooit verzonnen heeft… volgende keer krijgt Hans gewoon een bosje madeliefjes. Enfin, ik stond dus niet te juichen toen m’n mama aankondigde dat ik gladiolen kreeg. Totdat ze begonnen met bloeien. Wauw! Thanks, mam!

IMG_4329Ik lak mijn nagels het liefst tijdens het televisiekijken. Dan kan ik daarna rustig ze laten drogen, zonder dat ik gelijk allemaal dingen ga doen. Deze keer waren ze supergoed gelukt. Roze met rode glitters erdoor, een oud lakje van Essence. Love it! Helaas houdt het nooit lang en moet ik ze vandaag eigenlijk weer lakken.

IMG_4330Donder heeft ook eindelijk wat gevangen! We zijn de tel ergens kwijt geraakt bij Bliksum nadat hij vijf minimuizen (veldmuisjes?), een mol en twee vogels had gevangen. Tegenwoordig vreet ie de muizen niet meer op, maar gooit ie ze eerst een paar keer in de lucht. Zaterdag was hij een beetje op de muis aan het slaan. Nou ja, slaan? Meer aaien. Het beestje piepte ondertussen de hele tijd en een buurvrouw merkte op dat ze het zielig vond. Ik kon hem wel doodslaan met een baksteen, vond ze. Ik bedacht dat ik hem wel in de sloot kon gooien. Met behulp van Bliksum’s pootje schoof ik de muis richting sloot. Eenmaal in de sloot bleek dat het beestje kon zwemmen! Wist ik veel… Dus die heeft nog minstens een kwartier geprobeerd om op de wal te klimmen en zo naar de overkant te komen. Ondertussen waren we aan het overgooien met het buurjongetje over de schutting heen. Ik kon niet zo goed vangen, waardoor de bal in de sloot belandde. Ook de buurvrouw had wat in de sloot gepleurd. Dus zo waren we de hele tijd met scheepnetten en touwtjes aan het vissen. Heel entertaining op de zaterdagavond.

IMG_4331Sowieso was er dit weekend genoeg entertainment in Den Helder. Genoeg om over te schrijven. En dan is er ook nog Johanna Krul die als hobby granaten verzamelen heeft. De Lama’s zouden er een leuke sketch van kunnen maken. Helaas is het betere ernst. Ik vind het allemaal niet zo grappig, mijn opa is net na de Tweede Wereldoorlog een stuk van zijn been kwijtgeraakt omdat een granaat ontplofte waar hij bij was. Dus als je dat soort dingen verzamelt, zit er echt een steekje bij je los. Ik zat ook lichtelijk gespannen bij de kapper. Hij zit op zo’n paar honderd meter van het ‘granetenhuis’ af en op dat moment wisten ze nog niet wat er allemaal nog meer in het huis lag. Freaky! Ik heb het overleefd en ben daarna lekker gaan sporten. (jup, handige volgorde).

IMG_4369Toen we met z’n allen zaterdagavond buiten stonden, riep mn uberschattige buurmeisje opeens: ‘zwanen!’ En ja hoor, daar kwamen de bijzondere wezens aanzwemmen. Blikkie kon het natuurlijk niet laten om ze te begroeten en kreeg geblaas terug.

IMG_4372Zondag deed ik verslag van de eerste Ronde van Julianadorp. Het was erg goed georganiseerd, de organisatie was behulpzaam en de renners waren in een goed humeur. Ik heb ook weer iemand gesproken die ik alleen telefonisch heb gesproken, dus dat vond ik ook wel leuk. Hier interview ik de winnaar Raymond Bakker. Paparazzi-Peter lag op de loer en maakte de foto zonder dat ik het door had. Thank you!

Geef een reactie

