Work hard, play hard – Fotoalbum week 34

In die volgorde. Dus eerst werken, daarna genieten. En bovendien is de titel één van mijn favo nummers om op te sporten. Lekker tegen de bokspaal aan rammen en daarna genieten van een lekkere douche én het voldane gevoel. Afgelopen woensdag hebben Kip en ik weer lekker gesport. Voor de rest van de week had ik een geweldig plan, een topidee. Maar ik hield er geen rekening mee dat ik niet op alles invloed heb. Maandag was benoemd tot ‘schrijfdag’. Ik had nog wat artikelen liggen omdat ik altijd vooruit werk voor de rubriek. Er zat ook nog een interview tussen. Schrijven dus! Aan het einde van de dag had ik vier artikelen af. En ik heb ook braaf buiten in de tuin een boek gelezen. Relaxen moet ook. Dinsdag werkte ik aan mijn blog (twee posts) en deed ik een interview met een judotweeling. Woensdag stond het huis op z’n kop, want alles moest schoon. De wekelijkse schoonmaakbeurt (hij wordt vaker schoongemaakt, maar J-P doet het de andere helft van de week) moest extra goed, want Joyce zou komen logeren. De reden dat ik de eerste drie dagen van de week zo hard m’n best deed. Dan zou ik vanaf vrijdag (donderdag werkte ik een dag bij NBC) quality time hebben met Joyce. Ha! Niet dus! Woensdagmiddag kreeg ik een whatsappje. De schat heeft haar been gebroken. Geen weekendje in Den Helder en de vakantie naar Spanje kan ze voorlopig ook op haar buik schrijven. Superjammer! Natuurlijk gaan we ons weekendje Den Helder over doen, maar eerst moet het gips eraf. Beterschap, Joyce! En zo had ik tussen het kermissen door onverwachts vrije tijd. Vrijdag gingen J-P en ik daarom naar de stad om de laatste aanbiedingen mee te nemen, maar vooral om langs het reisbureau te gaan. Anderhalf uur later verlieten we Arke met een cruise op zak. Frankrijk, Italië en Spanje, waaronder een uitstapje naar Rome en Barcelone. Superveel zin in! Het cruiseschip is één van de grootsten ter wereld (niet de grootste zoals de vrouw van Arke ons probeerde wijs te maken, dat is hij overigens wel ooit geweest) en heeft o.a. een ijsbaan en een waterpark. Alleen al de cruise is al een belevenis. Ik denk dat ik niet eens meer van boord wil om Rome te ontdekken. De zaterdag lag ook nog helemaal open. Ik zou op zondag naar het Kwart(je) Triathlon kijken in Anna Paulowna, mits Joyce daar zin in had en ik geen klus van de krant had. Die triathlon bleek op zaterdag te zijn en coach Truus vd Berg vroeg of ik zin had om een dagje mee te lopen met haar. Dat leek me wel wat en zo was ook de zaterdag gevuld. Zondag sliep ik uit en daarna ging ik werken, als in: de wedstrijd tussen JVC en DWOW verslaan. Ik was niet ontevreden over wat ik zag. Daarna at ik nog een hapje bij mijn schoonouders en vervolgens deden J-P en ik wat research voor onze vakantie.

IMG_4273Badderen als een baas! Een bad is niet compleet zonder een boek (of twee), wat te eten en te drinken en genoeg zooi om in het bad te gooien. Vinexvrouwen is apart. Ik moest even inkomen omdat de schrijfster heel simpel schrijft, maar uiteindelijk is het wel een leuk boek. Ik vond het jammer dat ik het zo snel uit had.

IMG_4275De badparels waren heerlijk. Vroeger spaarden we die altijd. Dan stalden we ze uit op onze kamers. Vooral Anouk had altijd mooie. De parels van Sephora lieten een olielaagje achter op mijn huid. Heel fijn, mijn huid houdt wel van hydratatie. Helaas is Sephora weg uit Nederland. Maar… ik doe ook een bezoekje aan Frankrijk, dus wellicht kom ik daar een Sephora tegen. Note to self: uitzoeken waar de supermarkten en beautystores zitten.

IMG_4251Ik zat maandag ook even lekker in de tuin met een bus Pringles. Het voordeel van freelance werken is dat je zelf je pauzes in kunt delen. Al is het wel lastig uit te leggen of je nu vrij bent of aan het werk. Dinsdag deed ik bijvoorbeeld alleen een interview.

IMG_4269Voor de allerlaatste keer: de Glossybox. Ik was de laatste tijd niet echt onder de indruk van wat er in zat. Nu wordt het waarschijnlijk de Truly Yours, tenzij ik nog een andere box met een goede reputatie vindt.

IMG_4270Ook nu ben ik niet helemaal happy. De haarlak (paarse fles) en het badschuim (linksboven) heb ik al eerder gekregen. De haarlak is helemaal hetzelfde, van de badschuim kreeg ik een andere geur. Ja, het is handig om mini’s te krijgen met het oog op de komende vakantie, maar ik wil graag nieuwe merken ontdekken. De lipgloss heeft een vies bruin kleurtje. Op internet vond ik boxen waar veel leukere dingen in zaten. Dus nee, Glossybox, ik ben weg.

IMG_4277Het kan niemand ontgaan zijn, er was kermis in Julianadorp! Dat is vier dagen lang van vroeg tot laat zuipen. Voor sommigen dan. Wij doen twee avonden en gebruiken die om bij te kletsen onder het genot van een biertje en kennissen en oud-klasgenoten weer te zien. Op vrijdag ging ik met Arjen, Galina, J-P, Esz, Pascal, Jeroen en Emma. Om een of andere reden heb ik amper foto’s gemaakt.

IMG_4319Zaterdag ging ik met Esz en Dolly. Op de kermis zelf kwamen we Pascal en Emma tegen. Esz en ik zitten hier op de wipkip, speciaal voor Karlien die nu in Suriname zit en de wipkip erg mist.

IMG_4320Met Passie. Ik had geen foundation en poeder opgedaan en dan ga ik heel naar glimmen.

IMG_4322Denise, Esz en Dolly zaten aan de andere kant. In de Labamba natuurlijk. De draaiende bank waar je niet twee keer achter elkaar in moet gaan, tenzij je erop kickt om de verdere avond duizelig te zijn.

IMG_4285Zaterdagmiddag werd de triathlon gehouden. Eerst werd er een kilometer gezwommen in het Oude Veer.

IMG_4300Daarna werd er veertig kilometer gefietst. Truus en ik hebben de wisseling van het zwemmen naar het fietsen niet meegekregen. Wij gingen snel door naar de Molenvaart (denk ik?) waar we de fietsers opvingen. De stopwatch ging ondertussen door. Hier schreeuwt Truus naar een deelnemer (ik gok op Lucienne) hoeveel ze achterloopt.

IMG_4303Erik Strikker is de enige die even leuk voor me poseerde voordat hij wegrende. Nee hoor, hij riep naar ons dat zijn concurrent al aan de thee zat. Hij liep vier minuten achter op Luca en was niet blij.

IMG_4305Jessica Glasbergen, de heldin die me heeft geleerd om met een wielrenfiets om te gaan, ligt hier aan kop en zou dat niet meer uit handen geven. Ze won de triathlon ten kostte van teamgenoot Lucienne Groenendijk.

IMG_4306Lucienne Groenendijk kon tijdens het hardlopen het verschil tussen haar en Jessica nog wel verkleinen.

IMG_4307Marijke de Wijs in actie. Ze ziet er nog redelijk relaxt uit, maar vergis je niet, een triathlon is afzien! Helemaal als het superwarm en benauwd is. Ik moest met Truus overal naartoe lopen (ik vond het leuk hoor, Truus!) en ik zweette als een otter.

IMG_4308Ashley Schouwenaar liep op haar tandvlees, maar ze heeft heeft hem wel uitgelopen. Respect! Voor alle deelnemers trouwens. 

IMG_4309Marja Mulder deed mee in een team, waardoor ze alleen tien kilometer hoefde te hardlopen. Dat is voor mij wellicht ook een optie om ooit te gaan doen. Eerst maar eens trainen.

IMG_4311Team Triathlon Den Helder viel in de prijzen. In het midden Jessica Glasbergen (eerste) en rechts Lucienne Groenendijk (tweede).

IMG_4314Eén van de twee trio’s behaalde de eerste plaats! Links Willem Mulder (zwemmer), in het midden Luca Assorgia (loper) en rechts Rick van Breda (fietser). Ik zag trouwens later op de startlijst dat er nog bekenden van me meededen. Dus als ik je per ongeluk heb genegeerd bied ik hierbij mijn excuses aan.

IMG_4316Bliksum heeft hier alweer z’n vijfde muis te pakken. Hij eet ze allemaal op. Jum!

3 thoughts on “Work hard, play hard – Fotoalbum week 34

  1. Mooi verslag en foto’s Michelle.
    Misschien volgend jaar jij in een team of ooit nog eens solo.
    Bedankt voor je hulp.

    Groetjes,
    Truus

Geef een reactie

