Shoplog Noord-Holland

Hierbij nummer drie en tevens het laatste deel van mijn shoptrilogie. Ik ben achtereenvolgens in Schagen, Amsterdam en Amstelveen geweest. In elke stad kocht ik maar een paar spulletjes en daarom kan het makkelijk bij elkaar in 1 shoplog. En dat bewijst ook weer: je hoeft Noord-Holland niet uit om goed te kunnen shoppen. First stop: Schagen.

Samen met mijn schoonmoeder en Donny en Wiel toog ik naar het regenachtige Schagen. Ik had van te voren al wat research gedaan en wist daarom dat ik naar de Blokker moest voor een nieuwe föhn. De oude was begonnen met ratelen en rokerig ruiken. Mijn moeder had hetzelfde probleem en heeft die van haar laten repareren door mijn opa. Nu doet hij het prima, mits hij op de laagste stand staat. Anders begint het hele probleem weer van voor af aan. De vertrouwensband tussen mijn föhn en mij is na zijn actie helemaal verpest. Dus nee, opa, u hoeft hem niet te fiksen. Ik hoop wel een nieuwe. Blokker had er eentje van Carmen en aangezien mijn geweldige stijltang van hetzelfde merk is, ging er een Carmen-föhn in mijn winkelmandje. Ik heb hem al getest en hij doet het prima. Mijn haar wordt er lekker zacht van en droog natuurlijk. Nu heeft mevrouw stijltang een zusje. Samen zijn ze het dreamteam voor mijn weerbarstige lokken.

IMG_4260

Op de markt in Schagen stond ook een meneer met allemaal groenten om zich heen. Sommigen nog heel, andere in keurige blokken. Mijn schoonmoeder stampte er meteen naartoe. De verkoper van de keukensnijder wilde een demo geven, maar werd telkens onderbroken door mijn schoonmoeder. ‘Ja, maar wat kan dat gedeelte dan?’ ‘Kan ie ook dat?’. De verkoper schakelde moeiteloos en gaf antwoord op al schoonmoeders vragen. Ze besloot al snel het wonderding te kopen. Waarop Donny schreeuwde dat ze die ook thuis in Brabant had. ‘Is da ding goed dan?’, informeerde ik (ik begin altijd een soort van Brabants te lullen als er familie uit Brabants over de vloer is). Dat was ie volgens Donny. En dus ging het apparaat ook met de andere familie Franssen mee. Ik heb een appel in vier stukken gesneden en door het apparaat geduwd. Hij is glansrijk geslaagd voor de test.

IMG_4259We gaan over naar Amsterdam. Het plan was om naar Amstelveen te gaan. Voordat we gingen dreunde ik nog even mijn shoplist op, waar ook het woord ‘slippers’ op voorkwam. Onderweg naar de tram liepen we langs een winkel waar ze fietsen verhuurden én slippers verkochten. Echt toeristenslippers met het woord Amsterdam erop. Ik viel vooral voor de kleuren en de goedkope prijs: € 5. Ik gebruik die dingen om in huis op te lopen, ermee naar het strand te gaan en dat kleine stukje over de vloer naar de tatami (de mat waar diverse verdedigingssporten op worden gedaan) af te leggen. Dus nee, ze hoeven niet van superkwaliteit te zijn. Vervolgens deed ik er tien minuten over om te beslissen welke ik wilde. Er waren er nogal wat in maatje M. Totdat ik erachter kwam dat de slippers die ik had gepast kleiner waren dan de rest. Wat bleek: ik stond de hele tijd met maat S in mijn handen, volgens de sticker aan de onderkant. Opeens was de keuze heel snel gemaakt, aangezien dit nog het enige paar in maat S was.

IMG_4256Door naar Amstelveen. Zoals bijna alle steden beschikt die over een V&D. Ik ren in het warenhuis bijna altijd gelijk naar de boekenafdeling in de hoop een juweeltje tegen te komen. Nou, vrijdag won ik de jackpot. Ik heb de boekenserie van de Hongerspelen al eerder voorbij zien komen, maar kocht hem toen niet. Later kon ik mezelf wel voor m’n kop slaan. De boeken staan enorm bekend hartstikke goed te zijn. Ik had de kans om een trilogie (daar issie weer) te kopen en dat aanbod sloeg ik af! Gelukkig kwam ik ze weer tegen.

IMG_4258Ik ben nog niet in de boeken begonnen. Want… ik kwam nog meer tegen. Een kortingsbak met daarin allemaal boeken die meededen aan de actie 1 plus 1 gratis. De natte droom van elke boekenliefhebber. Daar vond ik vier fantastische boeken. Vinexvrouwen van Naima El Bezaz schijnt een goed boek te zijn. Over Glazuur van Lisette Jonkman heb ik goede recensies gelezen, ook al ziet de cover er niet uit alsof het een goed boek is. Hoe ik mezelf halveerde van Nine Pankras heb ik inmiddels uit. Zij kreeg anorexia uit een soort bovenmatige prestatiedwang. Was wel even slikken om dat te lezen, aangezien ik net als haar altijd maar aan het rondrennen ben en een controlfreak ben. Als ik het boek zo lees heb ik hartstikke aanleg om anorexia te krijgen. Gelukkig is nog niet zover. Toewijding van Elizabeth Gilbert is het vervolg op ‘Eten, bidden en beminnen’. Een boek wat ik erg goed vond. Het leest heerlijk ontspannen weg, ondanks dat Gilbert om de haverklap dingen aan het uitleggen is over geschiedenis en gewoontes van volken. Ze heeft het ook veel over God en de dingen die ze over Hem zegt zijn zo mooi. Heerlijk om te lezen. De zeven boeken kostten me in totaal € 43. Prima prijs!

IMG_4257Ik wil graag weer wat parfum aan mijn stash toevoegen, maar heb geen idee wat ik lekker vind. Gelukkig is daar een eenvoudige oplossing voor. Gewoon net zolang testen totdat je een fijn geurtje vindt. Maar dan heb ik wel testers nodig. Bij de Ici Paris XL verkopen ze de Vivabox, een pakketje met negen testers én een tegoedbon voor een groter formaat (tussen de 20 en 50 ml, afhankelijk van het parfum) van dat parfum. Ideaal denk ik. Ik ga de komende tijd uitvinden of mijn favoriet ertussen zit.

IMG_4255Dat was het weer voor de komende tijd. Ik heb geen shopuitstapjes meer op het programma staan. Ik heb nu alles wat ik nodig heb. Al zal het waarschijnlijk niet lang duren voordat ik weer in de winkelstraten te vinden ben.

Geef een reactie

