Eén keer koken – Fotoalbum week 33

Ik denk niet dat we ooit zo weinig hebben hoeven koken als deze week. Alleen op maandag moest ik even aan de slag. Dinsdagavond bestelden we Chinees omdat de collega’s van J-P langskomen om het huis te bewonderen. Leuk om te zien met wie hij dagelijks werkt. Het schijnt dat er ook vrouwen op zijn afdeling werken, maar die waren allemaal op vakantie of hadden iets anders. Woensdag waren we weer gezellig bij mijn ouders. Heel kort, want we moesten weer door naar de bowlingbaan waar we af hadden gesproken met Donny en Wiel. Donderdagochtend ging ik met hen en mijn schoonmama Schagen in. Het had heel leuk kunnen zijn, als het niet zo hard had geregend. ’s Middags stapte ik de trein in naar Amsterdam. Ik had 25 minuten om vanaf het station mijn spullen te droppen bij Anouk en daarna de tram te nemen naar de Parade. Het was gelukt. Na de Parade, waar ik een toptijd had met Amber en Aukje, ging ik weer naar Anouk waar ik de vrijdag en een deel van zaterdag ook doorbracht. Veel gelachen, vooral tijdens ‘The Heat’ (dikke aanrader!) maar ook serieuze gesprekken gevoerd. Zaterdagmiddag ruimde ik thuis een beetje op en daarna was het al tijd voor de buurtbbq. Supergezellig! Het grootste voordeel is nog dat je keihard muziek kunt draaien, zonder klagende buren. Want tjah, die staan allemaal mee te feesten. Zondag sliepen we uit en daarna deden we boodschappen. ’s Avonds ging ik met mijn ouders en broertje en schoonzus naar de familie Buurma waar we ook lekker aten. Niet verkeerd, zo’n weekje nauwelijks koken.

IMG_4185Deze kreeg ik van Saskia van Kuik (www.ontdekdenhelder.nl) Ik kwam haar tegen bij de zwemtocht Den Helder-Texel. We zaten samen op de boot en daarna hebben we ook nog gezellig gepraat én samen geinterviewd. Op de foto interview ik Nol van Thull, de winnaar van de oversteek.

IMG_4189Jaaa! Bliksum heeft zijn eerste vogel gevangen. Helaas leefde de vogel nog toen Blikkie hem vol trots voor de deur deponeerde. Ik heb er een tijdje mee in mijn handen gezeten en nog geprobeerd hem te laten drinken. Na een tijdje ging zijn koppie ineens hangen en overleed hij. Ondertussen is de volgende slachtpartij ook een feit. Bliksum sleepte een soort minimuis mee naar huis. Het beestje leefde natuurlijk ook nog. We hebben hem teruggegeven aan Bliksum die hem verscheurde. Hij at één helft op, terwijl de andere helft nog aan het stuiptrekken was. Iew!! Die helft at hij ook maar op, waarna hij heel tevreden brokjes ging eten.

IMG_4193De collega’s van J-P gingen met z’n allen het huis bekijken, terwijl ik de tafel ‘dekte’. Al in: plastic bordjes neerzetten en bestek. Daarna hebben we lekker gegeten en gepraat. Gezellig!

IMG_4200Als wij bowlen houden we constant elkaars score in de gaten. Ik ben denk ik vierde geworden. Ik had een paar maanden geleden een lesje bowlen gehad. Helaas was ik alles weer vergeten.

IMG_4199Danny was ook mee. Gezellig!

IMG_4203Altijd garant voor een goede slachtpartij.

IMG_4204Al zou je dat bij deze foto niet zeggen.

IMG_4210In Schagen liepen ze allemaal rond in klederdracht. Wij hadden het niet door dat er een optocht aan kwam, totdat we door de politie aan de kant werden gemaand. Meneer agent was een bekende, dus wij wilden al een gezellig gesprek beginnen. Dat kon dus niet, want hij had een lange optocht achter zich aan. Er was ook nog markt, waardoor ik met m’n schoonmoeder in een kledingrek stond. Geen pretje om daar een tijdje te staan. Donny (de blonde aan de overkant) vond het ook geen reet aan.

IMG_4212Dit vind ik dan wel weer leuk! Deed me denken aan de boekenserie ‘De Kameleon’.

IMG_4217In Amsterdam stikt het van de politie. Deze waren niet zo slim. Ze liepen op een gemakje over de tramrails, zodat de tram achter hen vaart moest minderen om ze niet aan te rijden. Lekker praktisch.

IMG_4221De Parade in Amsterdam. Amber wilde er graag heen. Ik was er nog nooit geweest, maar het was leuk! Er hing een fijne sfeer en het was lekker warm. We hebben heerlijk buiten gezeten. Om er binnen te komen moet je trouwens € 7,50 betalen. Prijzig, maar het zorgt er wel voor dat er geen raddraaiers de sfeer komen verzieken.

IMG_4222Een collega van Aukje vond deze show wel goed. Ik had nog nooit van Pepijn Schoneveld gehoord. Hij was grappig! Ik heb altijd geleerd dat je bij cabaretiers nooit op de eerste rij moet zitten. Wij stonden achteraan de rij te wachten en zo kwamen we alsnog op de eerste rij. Vervolgens moet je gewoon om je heen kijken en je mond houden als er om een vrijwilliger werd gevraagd. Hij noemde wat kenmerken op van diegene die hij nodig had en daar hoorde ook het woord ‘single’ bij. ‘Mooi, dan val ik af!’, zei ik heel blij. Amber zei op dat moment ook iets (ze zat naast me) en drie keer raden wie werd uitgekozen om zijn presentatietekst voor te lezen… onze Amber. Haha, leuk!

IMG_4224Amber en Aukje voor de zweefmolen waar we in MOESTEN van Amber.

IMG_4235Aan Aukje de schone taak om een foto te maken van mij en Amber.

IMG_4230Silent Disco. We moesten drie kwartier wachten voordat we eindelijk naar binnen mochten. De muziek was mwah. Ik laat me dan niet kennen en dans gewoon als een debiel door.

IMG_4234Scroppino! Er zit prosecco in (altijd goed) en citroenijs. Fijne combinatie.

IMG_4238The morning after. Lunchen met Anouk in Amstelveen. Het winkelcentrum was maar mwah, vergeleken met de grote steden die ik gewend was. Maar het is ook wel eens fijn om rustig te kunnen winkelen. Ik kan vast verklappen dat ik heel veel boeken heb gekocht. Shoplog volgt.

IMG_4239Even de vitaminen aanvullen.

IMG_4243Anouk kan heerlijk koken.

IMG_4248Bioscoopje! We keken naar The Heat. Hij was echt zo veel beter dan waarop ik had gehoopt! Regelmatig zaten we te huilen van het lachen. En de rest van de bioscoop deed mee. Zo gezellig!

IMG_4250Barbeknoeien met de buren. Ongeveer vanaf vier uur ’s middags tot elf uur ’s avonds stond ik buiten. Kletsen met bekenden en nieuwe mensen. Biertje erbij, helemaal goed! Ik ben sowieso dol op het campinggevoel. Als in: mensen om je heen en lekker buiten zijn. 

Geef een reactie

