Shoplog Rotterdam

IMG_4154De keren dat ik in Rotterdam ben geweest zijn op één hand te tellen. De allereerste keer dat ik de havenstad bezocht is al jaren terug. Samen met Elianne kreeg ik Kung Fu les van Kim Ho Kim en Ron Smoorenburg in een superdeluxe sportschool. In het kader van de Nederlandse film ‘Fighting Fish’. Kennen we die nog? Het was voor een artikel in het inmiddels gestopte meidenblad Fancy. We hadden een geweldige dag samen en ik leerde een hoop leuke trucjes van Ron. Daarna ging ik naar een concert van Doe Maar en een marketingbeurs, beide in de Kuip. Vervolgens ging ik een keertje op bezoek bij Esz. Vorige week bezocht ik voor de vijfde keer Rotterdam. Deze keer ontdekte ik dan eindelijk de legendarische Koopgoot.

Ik had geen idee waar we moesten beginnen en vroeg compagnon Esz om raad. ,,Ken je Pull and Bear al?”, vroeg ze. Geen idee… Het klonk wel heel schattig. Pull and Bear bleek meer dan schattig. Het was dé plek waar ik al zolang naar op zoek was geweest. Een winkel waar ze betaalbare broeken verkopen waar mijn billen in passen. En er was niet eens sale! Ik vond mijn schatten tussen de normale collectie. Enthousiast pakte ik broek na broek na broek. In twee maten, want ondertussen heb ik geen idee meer welke maat ik heb. De stapel werd steeds hoger. Zuchtend bekijk de gozer bij de paskamer mijn stapel. ,,Je mag er maar zes tegelijk mee nemen”, zei hij. Prima joh. Dan wisselen we de rest straks gewoon. In de kleedkamer kwam ik er al snel achter waarom het goed was dat ik twee maten meenam. Van de shorts bleek maat 36 groot genoeg. Qua broeken zat ik op maat 38. Welke idioot heeft dat maatsysteem bedacht?! Nu snap ik waarom die arme paskamerassistent (noemen ze dat zo?) zo zielig keek. Uiteindelijk nam ik de volgende kledingstukken mee. Jawohl, ik heb een short! Zon, waar blijf je?

IMG_4164Mijn probleem uit mijn kindertijd is ook weer opgedoken. Ik heb weer een klein stukje stof over aan de achterkant wat uitsteekt. Omdat m’n kont lekker uitdijt en mijn rug achterloopt en hol is. Riempje eromheen dan maar. Natuurlijk kocht ik ook wat broeken. Ik weet namelijk nooit wanneer ik weer leuke én betaalbare tegenkom.

IMG_4163Zoals ik al zei: zon, waar ben je? De dagen beginnen kouder te worden, de nachten behaaglijker. Ik mag eindelijk weer tegen J-P aan kruipen zonder dat ie begint te gillen dat ik veel te warm ben. Of we het nu willen of niet, de herfst komt eraan. Of is er al, net hoe je het bekijkt. Welkom, wollen shirtjes (V&D).

IMG_4161Er staan in de agenda weer een hoop sportdates. Werkkleding genoeg inmiddels, maar tegen shirtjes van 5 euro zeg je geen nee. Bovendien is dit weer een ander soort stof en daardoor geschikter voor sommige sporten zoals martial arts. Hiermee knal ik van de pagina af. Zeg nou zelf, die linker is toch superstoer?! (CoolCat)

IMG_4162Mijn held in bange dagen als mijn nagels weer eens om onverklaarbare redenen inscheuren. Alhoewel, die reden weet ik eigenlijk wel. Ik vergeet ze soms mijn nagelriemen liefkozend in te smeren met wat zo ontzettend goed voor ze is. Lemony Flutter! Mijn kleine blikje is nog steeds niet op. Maar moeders had zoveel goed verhalen gehoord dat ze het wonderspul ook wilde hebben. Dus deze is voor mijn mama. Ik kreeg er nog een proefje bij. Het is een soort hard stuk zeep waarmee ik mn haar moet gaan wassen. Ben benieuwd.

IMG_4165Hij is al tijden weg uit Den Helder en we missen hem nog steeds. De Expo! De plek waar de leukste, grappigste en beschamendste cadeaus werden gekocht. Aan het begin van de winkel vond ik gelijk iets wat ik moest hebben. Soy Wax melts! Je stopt ze in een brandertje en dan ruikt je hele huis naar iets lekkers, afhankelijk van de geur die je kiest. Ik kocht er acht voor vier euro. Daar kreeg ik dan een geurzakje bij cadeau. Ik dacht slim te zijn en een oplader van m’n iPhone te kopen. Het zou immers een ramp zijn om zonder te zitten. Altijd als ik die van manlief wil lenen, krijg ik standaard hetzelfde antwoord: ,,Kan niet, hij zit in de oplader.” Ik stond er even niet bij stil dat hij binnenkort overgaat op een iPhone 5 en dat ik dan automatisch zijn oplader krijg. O ja…

Anyway, Rotterdam was leuk om te shoppen. Niet zo sfeervol als Utrecht of Amsterdam, wel fijne winkels. Next stop: Amstelveen.

2 thoughts on “Shoplog Rotterdam

  1. Aaaah als ik wist dat je naar Lush ging had ik een bestelling bij je geplaatst! Ik heb ook zo’n stuk zeep om mijn haar mee te wassen maar ik ben er niet zo gek van. Het maakt mijn haar stijl. Ik vind die zo’n blok zeep voor onder de douche handig om me in te zepen…. Helaas is mijnes op. Maare leuk geschreven blog weer. Nu moet je nog een keer voor de Euromast he. Kan je ook op slapen. Voor als je 3 jaar getrouwd bent misschien?

    • Oh, bestelling plaatsen kan altijd hoor! Ik ga vast nog wel vaker de Lush in. Zelf gebruik ik die blokken niet onder de douche, wordt mn huid droog van. Ik ga m’n 3jarig huwelijk in Italië vieren! Wil wel een keertje abseilen van de Euromast.

Geef een reactie

