Shoplog Utrecht

IMG_4137De inloopkast staat, het huis is af en ik heb niets om aan te trekken. Geintje, natuurlijk hoef ik niet in een vuilniszak de deur uit. Maar de stapel met broeken die ook daadwerkelijk passen slinkt. Dan heb ik het over lange broeken. De situatie qua korte broeken is om te huilen. Welgeteld één exemplaar heb ik overgehouden aan mijn ‘laat ik eens meer gaan eten’-actie. En ik heb ze hard nodig. Korte rokjes zijn leuk om mee naar het strand te gaan of in de tuin te hangen. Maar tijdens mijn werk buiten als verslaggever zijn shorts toch een stuk praktischer. Tijd om te shoppen dus! Samen met vriendin Judith reisde ik af naar het shopwalhalla van Nederland: de Utrechtse binnenstad. Eigenlijk waren we net te laat. De ‘sale’ was nog bezig, maar al passende items waren al uitverkocht. Ik moest het doen met XS en L. Die perfecte joggingbroek ging dus aan mijn neus voorbij. Shorts in mijn maat waren ineens van de aardbodem verdwenen. Wat wel mee naar huis ging, vinden jullie in deze shoplog. En ik heb voor alles een goede reden gehad om te kopen.

Ik ben één van de lucky bastards die betaald krijgt om te sporten. En daarom valt dit mooie, fluorroze sporttopje onder werkkleding. Ik draag wekelijks minstens twee sporttops. Mijn sportkleding doet dus regelmatig een rondje door de wasmachine. Om ze wat te ontlasten hebben ze er een top bijgekregen. Van de H&M.

IMG_4133Als ik uit logeren ga, draag ik graag een pyjama. Ik vond deze superschattige bij de Hunkemoller. Zou Sylvie deze ook wel eens dragen?

IMG_4131

Mijn bikini van Victoria’s Secret begint te lubberen! Ik haat het als bikini’s dat beginnen te doen. Helaas zijn ze niet zo robuust als badpakken. Ter vergelijking: mijn badpak van zo’n zes jaar oud is still going strong, terwijl mijn 3-jarige bikini nu bijna overleden is. Ik kocht het badpak in de winter toen mijn bikini het begeven had. Er waren nergens meer bikini’s te krijgen en het online bestellen was nog niet zoals het nu is. Dus dan maar een sportief badpak van de sportzaak. Blegh! Dat wil ik niet meer meemaken. Daarom is de regel: altijd drie goedzittende bikini’s op voorraad. Meet bikini nr 3. Van de Hunkemoller.

IMG_4129Halverwege onze shopdag werd ik een beetje verdrietig. Ik kon geen fijne broeken vinden, ook niet bij de alom geprezen Zara. Judith stelde voor om dan maar even koffie te gaan drinken bij de Bijenkorf. Lees: koffiecups kopen en daarna gratis koffie krijgen. Ik keek mn ogen uit. Opgeprikte mannen en vrouwen achter de toonbanken stopten met grootste gebaren langwerpige doosjes met koffiecups in tassen en zeiden zonder blikken of blozen: ,,Dat wordt dan 32 euro alstublieft.” Ik vond mijn cappuccino niet te zuipen, dus ik liet de helft staan en dook weer de Bijenkorf in. Tijd om even bij de boekenafdeling te kijken. Dat wordt ik altijd wel happy van. En die stelde me niet teleur. Ik vond in uitverkoopbak (70% korting!) vier boeken. Vier! In een piepkleine bak. Helemaal high van m’n vondst liep ik op wolkjes naar de kassa. Halverwege werd ik tegengehouden door een mevrouw. Of ik een mandje wilde. ,,Nee mevrouw, ik houd ze liever vast”, antwoordde ik. Boeken stop je niet in een mandje, die houd je vast, dicht bij je hart. Jup, high. Deze schatjes kosten me totaal
€ 18,89.

IMG_4136Mijn foundation was op, tijd voor een nieuwe. Dat gaat bij mij altijd volgens een vast patroon. Ik ga naar de Douglas of de Ici Paris XL, afhankelijk van in welke stad ik ben. In Den Helder probeer ik het niet eens meer bij de Douglas, iets met arrogant winkelpersoneel. In Utrecht was het juist de Douglas waar ik perfect geholpen werd. Ik gaf aan dat mijn foundation van Clinique op was en of een medewerker me kon helpen met de juiste kleur. Ik werd doorgestuurd naar een mevrouw die een laag op mijn wang smeerde. Iets te donker. Andere. Die was prima. Moest ze het er weer af halen of kon ze de rest van mijn gezicht ook doen? Ik liet haar de rest van mijn gezicht doen. Ze smeerde nog iets op mijn lippen, omdat die wat kleur nodig hadden volgens haar. Daarna gaf ze me de foundation en kon ik weg. Ze heeft me niet geprobeerd om me de lipstain aan te smeren, ze liet alleen het effect zien (mooi). De foundation was, zo zag ik later, perfect! Daarom koop ik dus een dure foundation. Omdat daar verkoopsters bij horen die de perfecte teint voor me vinden. Verder heb ik bij de Kruidvat nog de gekleurde parels (highlighter) van ‘Me & My Ice Cream’, de nieuwe collectie van Essence, gekocht. Bij een klein zaakje vond ik nog twee leuke oorbellen voor € 1 per stuk. Omdat oorbellen altijd kunnen.

IMG_4134Ik loop nooit de Kruidvat uit zonder snoep. Want dat maakt de lange dagen op kantoor leuk. Heerlijk om jaarrekeningen te maken en ondertussen lekker te snoepen. De Pringles waren voor op de terugweg in de trein, maar ik zat zo vol van de patat en ijs dat ik ze niet heb geopend. Ik probeer wel om regelmatig fruit te eten en ontbijtkoek, maar ik kan nu eenmaal niet zonder snoep.

IMG_4135Qua kleding was het een goede dag. Ik heb immers een gave bikini, mooie pyama, lekker zittende spijkerbroek (Lady Sting) en truitje (V&D) gevonden. Maar ik mis nog steeds mijn shorts en wat extra lange broeken. Oh, ja, het is trouwens de eerste keer sinds december 2012 dat ik weer kleding koop. Ik heb al die tijd niet geshopt omdat ik eerst wilde zien wat ik allemaal voor kleding had. Nu ik alleen netjes in de inloopkast zie liggen, zie ik precies wat ik nog mis. Fijn dat ik me zo lang in heb kunnen houden, maar jammer dat ik nu nog shorts mis. Maakt niet uit. Ik heb nog een paar shopdates in de planning. Tips voor fijne kledingwinkels zijn welkom.

IMG_4132

6 thoughts on “Shoplog Utrecht

Geef een reactie

