Housewarming in de zon – Fotoalbum week 30

Oh, lieve zon, wat doe je me aan! Het was een heel gekke week. Maandag wist ik even niet waar ik het zoeken moest op kantoor. Het was zooo ongelooflijk warm! Om kwart voor drie, toen ik bijna gesmolten was, kwam mijn redding in de vorm van de directeur die vroeg of ik een MacFlurry wilde. Yes, please! Even later genoten we met z’n allen van MacFlurry’s. Dat had ik even nodig. Dinsdag was ik de warmte te slim af. Ik had een verkoelende spray meegenomen en spoot regelmatig op mijn gezicht en voeten. Ahhhh, koelte! Woensdag was het ineens een stuk kouder. Ik zat te verkleuren op m’n stoel. Ik had dan ook een dun zomerjurkje aan. Gelukkig had ik ook een voetbalbroekje meegenomen voor later die dag. Die trok ik maar alvast aan onder mijn jurkje. Lieve J-P kwam later warme kleren brengen. Na het werk ging ik bij Verdoes langs met mijn fiets. Niet om hem terug te brengen, maar om hem af te rekenen. Ik had besloten hem te kopen omdat hij toch betaalbaar bleek. Dus ik ben een trotse wielrenster! Donderdag en vrijdag was ik gewend aan de temperatuur en zo kon ik toch weer even lekker werken. ’s Avonds in het huis werken, want zaterdag en zondag hadden we housewarming. Een heel weekend ja. Dan hadden we niet alle drukte in één keer. Druk was het toch wel, maar we hebben toch met bijna iedereen quality time kunnen hebben. Topweekend!

IMG_4029We gaan vandaag lekker chronologisch de foto’s afwerken. Dinsdagavond zouden Galina en ik gaan sporten. Zouden ja. Want het was natuurlijk veel te warm om te sporten. In plaats daarvan zijn we lekker naar het strand geweest. Galina en Arjen gingen lekker zwemmen. Ik wilde droog blijven. Helaas was er daarna een irritante ***koter die me een open limonadeflesje vlak langs me rende waardoor ik die zoete troep over me heen kreeg. Lekker hoor.

IMG_4032Deze is van de bruiloft van Judith. Gelijk na haar honeymoon heeft ze alle foto’s op Facebook geknald. Leuk! We stonden in een schemerige hal toen de foto gemaakt werd. Het heeft toch een mooie, lichte foto opgeleverd. Nice!

IMG_4033Die spul heeft me dinsdag gered. Het is van Yves Rocher en is al wat jaartjes oud. Ik vind het zonde om het weg te gooien. Ik koop geen nieuwe producten van Yves Rocher meer omdat ze hun consumenten glashard hebben voorgelogen over het feit dat ze niet proefdiervrij zijn. Beetje pronken met dat ze zo goed bezig zijn met de natuur. Niet dus. Ik vind het nog steeds een lastige kwestie en ben qua make-up en huidverzorging niet volledig over op proefdiervrij. Maar glashard liegen gaat mij te ver, dus er komt geen Yves Rocher meer bij.

IMG_4034Brrrr! Staat leuk, maar voor een bewolkte woensdag is het te koud.

IMG_4036Met het triatlonteam op de foto. Foto is van de enige echte George Stoekenbroek.

IMG_4048Bij zo’n fiets hoort ook speciale fietskleding. Ik heb een keer gefietst met een spijkerbroek toen ik mijn fiets ophaalde en daar heb ik behoorlijk spijt van. Het doet behoorlijk zeer. Ik moest dus wel een mooie outfit erbij. En dat is ook prima gelukt. Als ik het setje aandoe, zit het even heel strak, maar daarna voel ik de kleding amper meer. Love!

IMG_4037Gerwin en Filippa waren over uit Zweden. Ze konden de housewarming niet bijwonen en kwamen daarom twee dagen eerder. Natuurlijk hebben een spelletje gedaan. De Val van Rome. Het duurde echt een uur voordat we ons door de gebruiksaanwijzing hadden geworsteld. Iemand die het even kort kan uitleggen, misschien?

IMG_4041Ik was natuurlijk aan het werk (laatste weekje fulltime!) en daarom deed J-P de boodschappen. Ik had hem een lijstje meegegeven met wat duidelijke omschrijvingen (hamkaas chips) en wat vagere (koek). Man, he did a great job! Hij had heerlijke dingen meegenomen.

IMG_4049Zaterdagmiddag werd ons huis opgewarmd door mijn familie van moeders kant en Elianne. Er zijn die dag nog veel meer mensen langs geweest natuurlijk. Dit was even een rustig moment. Eel bleef ’s avonds gezellig mee-eten.

IMG_4050Tafel vol hapjes. Zaterdag hadden de mensen niet zo’n honger. Zondag bleef ik voedsel aanslepen. De familie uit Brabant van J-P was gearriveerd en had trek. Fijn! Ik genoot ervan om mensen vol te proppen met eten, haha.

IMG_4051Eerst nog zaterdagavond, vriendenavond! We hadden mensen gewoon laten kiezen tussen zaterdag en zondag. Gek genoeg kwam alle ‘jeugd’ zaterdagavond. Gezellig buiten hangen met een blok hout waar de fik in ging.

IMG_4052Juut kwam vanuit Utrecht. Gezellig!

IMG_4054OMG! Juut heeft een giraffe getrouwd. Hij kan met z’n tong het puntje van z’n neus aanraken. Met gemak.

IMG_4055Galina, moi en de andere Utrechter Hanneke! We misten Utrechter nr 3 en nr 4 nog. Die moeten dan apart even ons huisje komen kijken. (Ik heb het tegen jou, Jorien! En tegen Alke).

IMG_4056Stralende Emma en Passie kwamen ook even kijken of we een mooi huis hadden gekocht.

IMG_4059Broerlief is een stuk langer dan ik. Niet eerlijk!

IMG_4062Bliksem was in een megakroelbui. Wat inhoudt: draaien op Jean-Paul’s buik, kopjes geven en in zijn kin bijten. Zo schattig.

IMG_4068Dag 2: familie Franssen/Baijens dag! Ze kwamen rond een uur of half 2 aan en zijn tot 8 uur gebleven. Supergezellig! Ze wonen bijna allemaal in Brabant (alleen tante Monique komt uit Schagen) en we zien ze niet vaak.

IMG_4069Rustig binnen wachten totdat het buiten warm genoeg was.

IMG_4076Chayen is pas 2 jaar en weet nu al hoe ze de ‘boks’ moet geven. Ook high five en low five heeft ze onder de knie.

IMG_4077Ze was dol op de kat. Net toen ze binnen was, kukelde ze al van de stenen trap in de tuin af. Dat was janken natuurlijk. Totdat ik zei: “Chayen? Wil je een Jip en Janneke pleister?”. Het huilen stopte gelijk en ze was dolgelukkig toen ik een roze pleister tevoorschijn haalde mét Siepie de poes erop.

IMG_4079Broer Jayden is al 4! Drie jaar geleden droeg hij onze ringen op de bruiloft. Hij blijft schattig!

IMG_4081“Bloemen zijn welkom, maar we hebben maar twee vazen… (cadeautip)”, dat had ik letterlijk op de uitnodiging voor de housewarming gezet. Ik zag de bui al weer hangen. Supermooie bloemen krijgen en dan geen vaas hebben om ze in te zetten waardoor ze binnen een dag dood gaan. Iedereen die bloemen gaf hield zich aan de vraag naar vazen! Zo ontzettend lief! We hebben nu een hoop mooie vazen.

IMG_4084Uitgeput op de bank hangen. Het was gezellig! Over anderhalve maand doen we het nog eens dunnetjes over tijdens mijn verjaardag.

Geef een reactie

