Trainen voor de triatlon – Fotoalbum week 28

De kop is eraf. Week 1 van fulltime werken bij NBC is afgesloten. Nog twee weken te gaan. Het was een fijne week, ik heb lekker gewerkt. Ik had van te voren verwacht dat het pittig zou worden om vijf dagen achter te werken. Normaal gesproken werk ik ongeveer 36 uur waarvan ik drie dagen echt ‘vastzit’ op kantoor en de rest freelance. Nu waren dat er ineens vijf. Gek genoeg vloog de tijd voorbij. De avonden heb ik geprobeerd om rustig aan te doen. Dat was lastig. Ik zit namelijk middenin de voorbereidingen voor een triatlon! Geen echte hoor. Ik ga een speciale trainingstriatlon doen voor de rubriek. Normaal gesproken wip ik even langs voor een uurtje training en een gezellig kletspraatje met de andere deelnemers. Nu moet ik oefenen, oefenen, oefenen! Want anders kom ik niet vooruit tijdens het zwemmen, val ik van mijn fiets tijdens het wielrennen en moet ik aan de beademing na het hardlopen. En zodoende zag mijn sportschema er als volgt uit.

IMG_3978Ik kan het amper geloven, maar het is toch echt waar. Ik heb voor het eerst in mijn leven vrijwillig hardgelopen. Niet omdat het in een training zat, maar omdat ik het zelf wilde. Het idee had ik al langer. Sinds kort woon ik in een soort groot bos waar ontzettend veel ruimte is om te trainen. Vanuit mijn woonkamer zie ik de hele dag mensen voorbij rennen en fietsen. Dan begint het wel te kriebelen hoor… Ik had na mijn training sportief wandelen een schema gekregen van Truus van den Berg. Die ben ik nu braaf aan het volgen. Week 1 is 2 tot 3 keer in de week 17 minuten trainen. 2 minuten hardlopen, 2 min. wandelen, 2 min. hardlopen, 2 min. wandelen enz. Ik heb de eerste trainingsessie dinsdagavond samen met J-P volbracht. Het was zwaar, maar het ging beter dan verwacht. Ik heb daarna niet meer speciaal gelopen maar in de training ‘disq’ die ik zaterdagochtend vroeg (9 uur!!) volgde voor de rubriek, zat genoeg hardlopen.

IMG_3984Donder is dol op mijn tas met natte zwemspullen. Geen idee waarom. Woensdagavond heb ik een uurtje gezwommen in het buitenbad van De Schots mét wetsuit aan. In het begin leek het nergens op, maar aan het einde van het uur deed ik zowaar een aardige borstcrawl. Niet bang zijn, gewoon lekker uitademen in het water. Ik wilde natuurlijk weer veels te snel en daardoor kreeg ik flinke kramp. Tot twee keer toe! Het zat donderdag nog steeds in mijn benen, dus ik besloot om maar een rustdagje in te lassen.

IMG_3990De Tour de Franssen is begonnen! Ik heb samen met Jessica Glasbergen op vrijdagmiddag na het werk mijn fiets opgehaald. Hij staat nu thuis te pronken. Ik mag hem van Verdoes een weekje lenen. Zo ontzettend lief! Op de parkeerplaats heb ik samen met wielrenster, en sinds kort dus ook triatlete, Jessica een rondje gefietst. Doodeng! Die bandjes zijn ongelooflijk dun, waardoor ik dacht dat ik omviel. Maar op een gegeven moment kon ik fietsen zonder alle kanten op te slingeren. Onderweg op de Lange Vliet liet Jessica me zien hoe de versnellingen werkten. Thuis had ik het al aardig onder de knie. Zaterdagavond deed ik mijn eerste trainingsronde op ’t Laar. Wauw, wat was dat gaaf! De fiets gaat ongelooflijk snel en rijdt zo lekker! Ik denk dat ik verlief ben. Ik sta hier trouwens in mijn werkkleding. M’n trainingsrondje deed ik in een broekje van Jessica, dat fietst toch een stuk fijner.

IMG_4009Er gaat bijna geen week voorbij zonder dat ik sport kijk. Nu hoefde ik een keer niet te schrijven over de sport. Samen met Esz en Galina en Laura heb ik honkbal gekeken bij Aram, Esz’ verloofde. Hij zit in Euro Stars en speelt op het op één na hoogste niveau van Nederland. Heel fijn om te volgen. Ze hadden helaas verloren met 4-5 van Sparks. Ik zat een groot deel van de wedstrijd in de ‘werkmodus’ en vroeg dingen aan Aram als: ‘Wat zijn je verwachtingen?’ en ‘Hoe staan jullie ervoor?’.

IMG_4004Charlie’s Angels op het honkbalveld.

IMG_4002Ik houd zoveel van mijn haar! Dat een nieuw kapsel zo veel verschil kan maken, had ik niet verwacht.

IMG_4001Roadtrip met Galina. Lekker dubbstep luisteren en kletsen.

IMG_3973Ik kan op het werk niet zonder snoep. We vonden bij Deen deze mini-kindermix. Er zit alles in wat normaal ook in zo’n blauwe zak zit, maar dan in mini-formaat. Te schattig!

IMG_3974Koken gaat thuis ook gewoon door. Ik heb één van mijn favo recepten gemaakt. Mie met groenten, ei en een mixje met kokos. Superlekker en gezond!

IMG_3975De Glossybox was ook eindelijk bezorgd. Maar 2,5 week te laat… Bij het bestellen stond dat ik hem op 1 juni zou krijgen. Het bleek dat ik in de tweede zending zat. Vlak voordat ik hem kreeg, verschenen de producten die erin zaten al op Facebook. Met de vraag wat ‘we’ ervan vonden… Er stonden een hoop reacties onder van mensen die de box niet gehad hadden. Normaal ben ik heel tevreden over de inhoud van de box en de levertijd en de service etc. Dit is wel even jammer.

IMG_3979Onze nieuwe hangplek is gearriveerd. Hij is keigroot en vult een groot deel van de woonkamer op. Maar hij zit zooo fijn! Nu er ook gordijnen hangen en de trapkast een deur heeft, oogt de woonkamer gelukkig een stuk minder ‘vol’.

IMG_3981Zijn er nog liefhebbers voor deze bank? Je mag hem gratis komen ophalen.

IMG_3982En dit kan hij ook nog.

IMG_3985De katten hebben nog niet veel soeps mee naar huis genomen. Eerst kwamen ze met een blaadje aanzetten. Deze week was het een veer. Volgende keer graag een vogel, alstublieft!

IMG_3988Bliksum kijkt graag naar familiefilmpjes.

IMG_3991Hangen bij de baas.

IMG_3994Jup, de bank is ook door Donder goedgekeurd.

IMG_3996Bliksum is de baas in de wijk. (Haha, mocht ie willen!)

Geef een reactie

