Vermoeide perfectionist – Fotoalbum week 25

Het kan niemand ontgaan zijn, dit weekend was er Sail in Den Helder. Als rasechte jutter moet ik met enige schroom bekennen dat ik niet ben geweest. De regen hield me tegen. Ook had ik het druk en ben ik de laatste tijd erg vermoeid. We wonen nu twee weken in het nieuwe huis. In de tussentijd is er een hoop gebeurd en hebben we veel vooruitgang geboekt. Dit gaat wel ten koste van mijn energie. Mijn sociaal leven kan ik nog wel op pauze zetten, maar werk gaat gewoon door. Maandag en dinsdag was J-P nog steeds vrij van werk en zo konden wij even shoppen. We hadden nog steeds een badkamerkastje nodig en een douchewand om te voorkomen dat de hele badkamer blank staat als iemand gaat douchen. Ik vond alles veel te duur in Den Helder. We besloten om dan maar naar Schagen te gaan. Vonden we het daar niet, dan zouden we naar Heerhugowaard, Alkmaar enz. In Schagen vonden we eindelijk wat we zochten. We hebben ook gelijk een kapstok gescoord en toiletrolhouders, ook niet onbelangrijk. De rest van de week heb ik weer gewerkt. Vrijdag was echt een crime. Wat zag de wereld er mistroostig uit met die miezerregen de hele dag! Zaterdag heb ik twee klussen gedaan voor de krant en daarna ben ik weer naar Schagen geweest om de badkamerspullen op te halen. Daarna heb ik nog een artikel uitgewerkt en adreswijzigingen gestuurd en administratie gedaan. Zondag ben ik naar de kerk geweest en heb ik de rest van de dag gebruikt om boodschappen te doen en te relaxen. En natuurlijk even dit te typen. Morgen ga ik er weer keihard tegenaan. Deze week moet ons oude huis helemaal schoon omdat hij per 1 juli opgeleverd wordt.

IMG_3822Dat dus. Ik kan echt heel moeilijk rustig blijven als het om me heen een zooi is. Mijn perfectionisme zit me af en toe zo erg in de weg. Voor mijn baan als secretaresse en journalist is het perfect. Bij een verhuizing is het een hel. Bij mijn flat accepteerde ik nog dat niet alles naar m’n zin was. Nu moet alles perfect zijn. En het liefst graag binnen drie weken. Niet realistisch, aangezien we er net twee weken wonen, en oneerlijk naar de mensen toe die keihard hun best doen in ons huis. Ik werk eraan.

IMG_3818Gelukkig zijn er genoeg ruimtes in mijn huis die wel helemaal perfect zijn. Daar ga ik dan maar even zitten om tot rust te komen en te realiseren wat een pracht van een huis ik heb. Deze is mede mogelijk gemaakt door mijn schoonvader die met Ikea-spullen om kan gaan. We konden ze met geen mogelijkheid in de woonkamer kwijt en mijn schoonmoeder kwam op het lumineuze idee om ze dan in de slaapkamer te zetten. Spotje erop, perfect!

IMG_3841Whoeha! Dream came true! En dit is slechts één kant. Aan de overkant zitten nog twee kasten met daarin handdoeken/kussenslopen/dekbedovertrekken en de beautyspullen. Ik moet nog even bedenken hoe ik mijn beautyhoekje in ga delen. Het ziet er wel uit als ‘af’, maar ik heb nog ruimte voor een spotje, een spiegel en eventueel kan ik nog wat ophangen.

IMG_3816Voor het eerst koken op het eiland. Het is een heel andere keukenindeling en ik moet nog even ‘routine’ krijgen in alles. Ik heb deze week voor het eerst gekookt. Was top! We hebben krukken in de keuken staan en zittend koken is toch wel errug relaxt. Had ik kunnen weten, mijn opa kookte ook altijd zittend.

IMG_3826Dit is nu mijn uitzicht terwijl ik deze blog tik. We hebben de pc’s op onze voormalige eettafel gezet. Werkt heel goed, alleen heeft J-P ook de computerkasten op tafel gezet waardoor ik ingebouwd zit. Niet de bedoeling natuurlijk, ik heb ruimte nodig voor m’n papieren en ik wil niet opgesloten zitten. Dus dat gaat ie voor me aanpassen. Verder is het heerlijk om op zolder te werken. Geen katten meer die op mijn schoot springen en om aandacht zeuren, terwijl ik probeer te werken.

IMG_3817Arjen heeft geholpen met de kabels leggen voor de internetverbinding. Kip kwam ook gezellig mee en we hebben de Dinoshow gekeken. Dat moest ik altijd nog eens zien van haar. Ik moet nog wennen aan Jandino, ben er nog niet uit of ik hem leuk vind. FC Kip vond ik wel supergrappig. De koffietafel ligt nog steeds voor gereedschap, dus gebruikten we even een tijdelijk tafeltje. Werkt net zo goed.

IMG_3820We hebben tussen het shoppen door wat gegeten op het Industrieterrein bij Dirk’s Brasserie. Goede bediening en lekker eten. Voor herhaling vatbaar.

IMG_3821Ik heb wat te vieren! Ik heb een nieuw jaarcontract gekregen bij NBC! Ben er ontzettend blij mee. Daarnaast moest ik een VAR regelen voor mijn werk bij de krant. Ik was bang dat ik hem niet zou krijgen of dat hij afgekeurd zou worden, ik heb namelijk geen eigen bedrijf. Maar ik kreeg mijn VAR gewoon. Dezelfde dag als mijn contractverlenging kreeg ik ook een positief mailtje van het hoofdkantoor in reactie op de VAR. Ik kan gewoon blijven werken, maar mag maar een bepaald bedrag per jaar verdienen met deze VAR. Top!

IMG_3815De poezen zijn al gewend in het huis. In het begin wilden ze constant knuffelen, nu zijn ze weer zichzelf. Wat betekent dat Donder niet langer met me kroelt.

IMG_3824Zaterdag was het weer een drama qua weer. Ik heb anderhalf gewandeld voor de rubriek. Was superleuk om te doen. Normaal spreek ik deelnemers pas nadat ze gesport hebben, nu kon ik ze interviewen tijdens het wandelen. Het mooiste was nog dat het al die tijd droog was gebleven. Na de wandeling ging ik een paar honderd meter verderop naar de rugbyclub voor een klus. Gelukkig hadden ze een partytent neergezet, want het regende alleen maar. Toch was het weer een topklus. Iedereen was in een opperbest humeur, want ‘ideaal rugbyweer’.

IMG_3828Mijn kerk ligt tegenover de Marinehaven. Ik was bang dat ik niet door het verkeer heen zou komen en vertrok extra vroeg van huis. Ik had namelijk creche. Maar er was helemaal niets aan de hand en ik kon gewoon dichtbij de kerk parkeren. Zo was ik tien minuten te vroeg. Ook wel eens leuk.

IMG_3834De katten mochten voor het eerst naar buiten. Ze zijn niet verder dan de tuin gekomen. Zodra ze op de schutting klommen, liet de buurvrouw de hond naar buiten en durfden ze niet verder. Heel goed, ze kunnen maar beter snel wennen aan het feit dat er een hond aan de andere kant zit.

IMG_3835Ik heb ook even de meeuwen gevoerd vanuit de tuin. Ik gooide heel lomp, waardoor er een stukje in de tuin van de buren belandde. Meneer meeuw ging het natuurlijk brutaal ophalen. Bliksum was wel onder de indruk.

IMG_3836Mine! Mine! Mine!

IMG_3837Ik had weer zin in een chicklit en besloot deze dikke te proberen. Deel 1 is heel lang leuk en dan ineens houdt het op. Het heeft wel een einde, maar het wordt naar mijn idee afgeraffeld. Ik had gehoopt dat we in boek 2 de draad weer zouden oppakken, maar tot mijn grote verbazing draait het ineens om andere personages. Ze hebben wel een link naar de anderen uit deel 1, maar toch. Ook is het ineens een stuk minder geloofwaardig. Jammer.

IMG_3839Ik was net even in mijn oude huis. Zo ontzettend gek om daar te zijn. Ik woon er niet meer en het voelt ook niet meer als mijn huis. Terwijl ik pas twee weken geleden verhuisd ben. Maar het is nog wel ons huis tot het einde van de maand. Heel weird.

 

One thought on “Vermoeide perfectionist – Fotoalbum week 25

Geef een reactie

