Verhuizen, klussen en uitpakken – Fotoalbum week 23 en 24

Vanaf de bank van m’n schoonouders volgt hier dan eindelijk weer een blogpost. We zijn nu een week over in het nieuwe huis. Er moet nog een kabel door de muur die ons aan internet gaat helpen. Ik kan alleen via mijn mobiel internetten. Natuurlijk schrijf ik geen blog via m’n mobiel met foto’s. Ik kan amper mailen via m’n iPhone. Daarom duurde het wat langer dan normaal voordat er weer een blogpost verschijnt. Dat lag niet alleen aan het gebrek aan een pc. We hebben het moordend druk gehad. En nog steeds is het superdruk. Gelukkig hebben we hulp van superlieve mensen! Ouders, schoonouders, Patrick, Menno, Arjen en Galina, jullie zijn toppers! We zijn nu een week over en nog altijd komt m’n schoonvader bijna dagelijks langs om lampen en gordijnen op te hangen en andere technische dingen te doen. Turns out dat m’n leuke man niet supertechnisch is. Maar daar gaat ie aan werken, heeft ie beloofd! Ondertussen geniet ik met volle teugen van mijn huis. Wat is het mooi!! Het genieten wordt afgewisseld met frustratie over de hoeveelheid volle dozen die er nog staan. Ik ben ook nog ziek geweest, kon alleen maar in bed liggen en bankhangen zodra ik me iets beter voelde. De vermoeidheid is er uitgekomen. Zwaar frustrerend om in bed te liggen terwijl er dozen uitgepakt willen worden en er taken liggen op het werk. Gelukkig ben ik weer beter. Voordat ik ziek werd, hebben we gelukkig veel kunnen doen. Een blog vol verhuisfoto’s.

IMG_3768

Dit is zo bijzonder! Ik ben in 2010 afgestuurd aan de HvA (studie HBO Media, Informatie en Communicatie) en dit schreef ik in het jaarboek. Het is nu 2013 en al mijn doelen zijn bereikt. Wauw! Ik ben inderdaad getrouwd met Jean-Paul, heb een mooi huis met inloopkast en twee katten (oke, eentje extra) en één baan in de media die zeer afwisselend is.

IMG_3762

Poes had eerst vier kledingstukken van mij uit de doos gewurmd en ging er daarna relaxt op liggen. Gek beest.

IMG_3765

We hadden lampen nodig…en shopten daarom maar de Kwantum leeg. De bovenste is voor op zolder. Voor linksonder heb ik lang moeten zeuren. J-P wil het liefst normale lampen zonder gekke tierelantijnen. Uiteindelijk hebben we een compromis gesloten: hij mag op de logeerkamer hangen omdat we daar zelf toch nauwelijks komen.

IMG_3767

Voor de laatste keer de afwas doen in de oude keuken. Man, wat is dat aanrechtblad irritant! Ik zie helemaal geen vuil erop liggen en moet met m’n hand erover strijken om te checken of ie wel schoon is. Heel frustrerend. In het nieuwe huis hebben we een spierwit aanrechtblad. Dat is weer het andere uiterste. Je ziet alles erop liggen. Ach, gewoon een doekje eroverheen en je ziet het schoon worden. Daar houd ik van!

IMG_3770

De dag voordat we verhuisden ging J-P samen met Arjen, David en Ornan naar Guus Meeuwis. Traditiegetrouw. Ik heb me vermaakt met dozen inpakken. Anouk kwam ook gezellig langs in het nieuwe huis waar ik moest rondhangen terwijl de laatste planken werden neergelegd door een meneer. We hebben heerlijk in het zonnetje gezeten samen.

IMG_3780

The morning after. Mijn kanjers hebben zaterdag vanaf 2 uur ’s middags verhuisd. Ze hadden er helemaal zin in en gingen tot laat door. Bijna alles werd die dag verhuisd. De volgende dag hebben ze nog een stukje verhuisd. Zondagavond haalden mijn schoonvader en J-P de vloer eruit, die vervolgens maandag op zolder werd gelegd met hulp van mijn papa en broertje die ‘even’ kwam kijken hoe het ging en gelijk aan het werk werd gezet, haha. We hadden de vloer gepland voor de week erop, dus dit was wel erg fijn.

IMG_3781

De mannen hadden alles in de woonkamer gezet van het nieuwe huis. Dat was wel even slikken toen ik de enorme berg aan dozen zag. Ze hadden het heel netjes opgestapeld, maar toch… Bij het maken van de foto was een deel al verplaatst naar de logeerkamer. Maar jeetje, we hebben echt idioot veel spullen.

IMG_3784

Bliksum moest nog even wennen aan z’n nieuwe omgeving. We hebben trouwens de laatste nacht in het nieuwe huis (zaterdagnacht) in de slaapkamer op een matras geslapen. De katten waren nogal in de war van het huis dat steeds leger werd en het was al te laat om ze nog over te brengen naar het nieuwe huis. Ons bed was al wel over, dus werd het een matras. De volgende dag hebben we opnieuw op een matras geslapen, in de woonkamer van het nieuwe huis. De katten zijn namelijk gewend om bij ons op bed te slapen. Ze krabten net zolang aan de deur totdat we ze binnen lieten, zodoende. In het nieuwe huis mag dat niet meer, dus vandaar dat we even een nachtje bij ze bleven, zodat ze konden wennen.

IMG_3788

Vloertje leggen op de enorme zolder met papa. Ik heb vooral de planken naar boven gesjouwd en dat was behoorlijk zwaar. Mijn kuiten deden al zeer van al het geloop de hele tijd en waren niet blij met me. Ik had geen tijd voor de sportschool, dus dit was een goede work-out.

IMG_3792

Menno kwam ook even voorbij. Het kwam heel goed uit, want onze helpers waren al weg en zo kon hij J-P helpen met het sjouwen van een paar kasten die op zolder moesten.

IMG_3793

Dus, je had wel tijd om te shoppen? Nope! We hebben patat gehaald bij de snackbar en dat werd in deze tassen gestopt. Hip!

IMG_3797

Judith was voor een interview in Den Helder en kwam ook op bezoek bij ons. J-P heeft een lekker maaltje gekookt. Ik had er weinig van gegeten. Door alle drukte is mijn maag een beetje op hol geslagen. De ene keer heb ik veel honger, de andere keer eet ik amper. Geen pijl op te trekken. 

IMG_3802

De dvd’s en cd’s hebben al een plekje gekregen. Poes vond de Billy machtig interessant en na lang loeren besloot hij de sprong te wagen.

IMG_3804

En toen werd ik ziek… ik haat ziek zijn, omdat ik alleen maar in bed kan liggen en kan lezen. Ik houd van lezen, daar niet van, maar ik wil zo graag dingen doen! Bliksum kwam me troosten. 

IMG_3806

Het waaide buiten als een malle.

IMG_3807

Ik ging helemaal stuk om deze. Ik kan een beetje spot om mijn geloof wel verdragen. God is een god van humor hoor. 

IMG_3808

Elianne, Denzel, Galina en Arjen waren ook langs geweest. We hebben even geïmproviseerd met ons tafeltje. 

IMG_3811

We hebben eindelijk Denzel gezien, Elianne’s verloofde uit Dakar en hij is goed door de keuring gekomen!

IMG_3813

Bij m’n ouders Vaderdag vieren. We hadden bijna allemaal muntthee. Mijn vader vond het overigens niet te zuipen. 

Ik merk dat ik niet echt foto’s heb gemaakt van de reeds opgeruimde plekken in ons huis. Dat zijn er ook niet zoveel… die houden jullie dus nog tegoed! Wij gaan de komende dagen weer verder met inrichten (ik), klussen (de mannen) en shoppen (J-P en ik). Ondertussen moet ook ons huurhuis opgeruimd worden. Op 1 juli is het niet meer van ons en moet het allemaal netjes zijn. Daar zijn mijn lieve schoonmoeder (credit!) en J-P druk mee bezig. Het is heel gek om er nog te komen, aangezien de vloer er al uit is. 

Geef een reactie

