Schilderen, werken en naar de Ikea – Fotoalbum week 21

Sociaal leven? Wat is dat? Die ligt een beetje op z’n gat sinds we bezig zijn met het huis. But I don’t care, binnenkort kan ik mn vrienden ontvangen in een supermooi huis waar ze kunnen zitten op onze megabank en kunnen drinken uit megawijnglazen. Ik heb daarom deze week geen foto’s van lachende vrienden en vriendinnen. Wel heb ik mooie muren en een mooi uitzicht voor jullie. En een paar Ikea-foto’s. Zaterdag bezochten we het woon-walhalla. Van te voren had ik strikte orders gekregen van J-P. Ik mocht alleen het hoognodige kopen en niet overal kijken. Want ’s avonds moest er nog geschilderd worden. Voorwaarts! Mars! Na twee paadjes had J-P het al opgegeven om mij te drillen. Want ook hij zag allemaal spullen die we écht nodig hadden. En zo kwamen we met veel meer thuis dan gepland. Om 5 uur hebben we heerlijk gegeten in het restaurant van de Ikea en ik was volmaakt gelukkig. Met mijn mooie huis, mijn lieve man en het heerlijke eten dat voor ons stond. Ikea maakt een geluksgevoel in me los. Heel apart.

IMG_3555Bank besteld! Hij is ontzettend groot en past net in onze woonkamer. Maar who cares, ik wil lekker hangen als ik thuis ben en het is retehandig voor feestjes. Bovendien is dit de eerste bank die we allebei lekker vinden zitten. We hebben hem bij Fameus Wonen (voormalige Westenbrink) vandaan. De meneer die ons de eerste keer hielp had de prijzen verkeerd opgeschreven, waardoor een onderdeel goedkoper leek dan dat het was. De vrouw bij wie we de bank uiteindelijk bestelden deed niet moeilijk en gaf ons het verschil als korting.

IMG_3611Ik heb een begin gemaakt met m’n nog te lezen stapel boeken. De bedoeling was dus dat ik iedere keer een lootje trek en het boek wat erop staat moet ik dan gaan lezen. Dit boek heb ik snel aan de kant gegooid. Het is enorm dik en komt zo traag op gang.

IMG_3614Door naar boek 2. Ik heb hem uitgelezen! *applaus* Ik snap nu nog niet waar de hele Harry Mulisch-hype vandaan komt. Ik vind dit boek geen ruk aan en volgens mij heeft de schrijver het in één weekend geschreven, zo slecht zijn sommige zinnen. Het thema en de vergelijking met de geschiedenis van Griekenland vind ik dan wel leuk gevonden.

IMG_3613Poes vond een nieuwe chillplek.

IMG_3612Deze Magnum is een stuk beter dan mijn eerste zoen. Deze mogen ze wel vast in het assortiment brengen. Oh wacht, nog beter, breng gewoon de Magnum Double terug.

IMG_3623Poes vindt de Magnum ook lekker.

IMG_3627Fatima aan het verven, haha! Nou ja, voorstrijken voordat de verf erop kwam. Mijn haar moest de volgende dag pas geverfd worden (het verven gaat gewoon door…) en daarom was het belangrijk dat er geen troep in kwam. Dan had ik het namelijk moeten wassen en haarverf pakt een stuk beter als je haar een paar dagen niet gewassen is.

IMG_3630Ik moest de volgende dag werken en mijn lieve schoonmoeder en J-P deden daarom de eerste laag van de verf erop. Dit is het paars van de logeerkamer. De tweede laag zit er inmiddels ook op en het is nu mooi egaal.

IMG_3628Werken gaat ook gewoon door. Deze week stond windsurfen in de krant. Wat was dat leuk om te doen! Aanrader!

IMG_3632Beautygloss, een blog over beauty die ik volg, had een actie bedacht. Alle vrouwen werden uitgedaagd om zaterdag hun profielfoto aanpassen naar eentje zonder make-up. Ik deed ook mee en was in de auto onderweg naar de Ikea druk aan het fotograferen. Sowieso draag ik de laatste tijd nauwelijks make-up. Het is gewoon niet praktisch als je aan het klussen bent en onder het stof/verf/zand komt te zitten.

IMG_3635Een stukje hemel op aarde. Het is goedkoop, goed en de service is top!

IMG_3634Ik twijfelde heel lang tussen 30 cl (normaal formaat) en 60 cl. Uiteindelijk zijn het de grote glazen geworden, als een ode aan Couger Town. Penny Can! We hebben nog een prullenbak gekocht voor op kantoor boven en…. een nieuwe Billy! Dus binnenkort heb ik drie boekenkasten op m’n slaapkamer staan.

IMG_3636Even bijkomen in het restaurant. Ik was voor mijn menu aardappeltjes, zalm, asperges, toetje met aardbeien en flesje wijn 10 euro kwijt. Wat die van J-P kostte weet ik niet meer. We hebben er nog frisdrank (1,35 euro) en cappuccino/koffie (gratis) bijgehaald. Lekker goedkoop en het eten was prima. De aardappeltjes waren iets te hard en de zalm iets te zout (denk dat ik zelf ben uitgeschoten met de zout), maar de saus was heerlijk!

IMG_3637In de zomer van 2007 kocht ik deze broek uit Turkije. Ik wist zodra ik hem aanhad dat ik hem moest hebben. Wat zat hij geweldig! Hij is al die jaren mijn lievelingsbroek geweest. Als ik even niet meer wist wat ik aan moest doen, greep ik naar deze broek. Hij liftte mijn kont, maakte mijn benen lang. Perfectie. Van diepzwart is hij naar grijs gegaan. Nu ik vier kilogram ben aangekomen, past hij eigenlijk niet meer. Ik moest zaterdag op m’n bed liggen om de knop dicht te krijgen. Ik nam me voor om hem dan maar weg te doen. In de Ikea, tijdens het avondeten veranderde ik van gedachten. Screw it, ik blijf hem gewoon dragen, zolang de knoop dicht kan! Een half uur later ging de rits kapot toen ik van de toilet kwam. Dus uiteindelijk hebben we toch afscheid moeten nemen. Hij krijgt een mooi plekje in mijn herinneringendoos op zolder.

IMG_3641In het nieuwe huis de gekochte spullen neerleggen, auto terugbrengen naar m’n ouders, thuis omkleden en weer terug naar het nieuwe huis voor de tweede laag van de verf. We zijn de hele zaterdag bezig geweest. Dit is de muur in de woonkamer. Het verven is nu klaar! J-P heeft de zondag samen met m’n geweldige schoonfamilie gebruikt om thuis verder op te ruimen. Vandaag wordt namelijk het tapijt gelegd en een begin gemaakt met de vloer beneden. We hebben zaterdagochtend overigens ook nog drie uurtjes gebruikt om het beton schoon te krabben en te vegen. Zo veel stof! Zondag ben ik niet in het huis geweest. Ik heb crèche gedaan in de kerk en gewerkt voor de krant.

IMG_3642Ik werd deze week onverwachts helemaal blij toen ik erachter kwam dat het water bij ons achter in de winter bevriest. Like, duh! Wat betekent dat we kunnen schaatsen voor ons huis! Ik schaats weinig op natuurijs omdat ik niet kan remmen. Ik ben liever op een  vierkante ijsbaan met wanden waar je veilig tegen aan kunt knallen. Vooral De Meent in Alkmaar is heel geschikt voor onhandige muppets zoals ik. Nu heb ik m’n eigen schaatsbaan met hekjes!

2 thoughts on “Schilderen, werken en naar de Ikea – Fotoalbum week 21

  1. Gaaf die rode muur in de woonkamer! En die paarse muur is ook mooi!
    Maare die boekenkasten komen toch niet in de slaapkamer? In de huiskamer staat veel gezelliger!

Geef een reactie

