Spanning en stress – Fotoalbum week 20

Mijn hart klopte in mijn keel, mijn handen trilden en ik was zo gespannen als een veer. En dat duurde zo’n beetje de hele week. Hoogtepunt volgde op hoogtepunt. Het Songfestival, sleutel van het huis, kampioenswedstrijd tussen JVC en Texel’94, afdansen en het eerste klusje in het huis.

IMG_3581Op dinsdag was de eerste halve finale van het songfestival. Samen met Elianne zat ik te genieten op de bank. Vooral Montenegro had een erg leuk nummer! Zoek hem maar even op op You Tube. Waarschijnlijk delen wij niet dezelfde smaak.

IMG_3582We hadden genoeg te eten. Tijdens de uitslagen werd het steeds spannender. Toen Nederland ook niet als negende uit de envelop kwam, had ik de moed al opgegeven. Bij envelop tien kon ik de presentatrice niet meer verstaan, omdat Jan Smit keihard ‘Ja!’ riep. Ik was eerst geïrriteerd omdat ik zo niet kon horen wie er door was. Toen realiseerde ik me dat het Nederland was. Wauw! Eindelijk!

IMG_3588Donderdag heb ik het songfestival alleen met J-P gekeken. We waren later thuis omdat we eerst moesten vieren dat JVC kampioen is geworden van de vierde klasse a en dus volgend jaar derde klasse speelt! Het was weer loeispannend natuurlijk. We zaten op elkaar gepakt op de tribune van ZAP. Texel’94 scoorde eerst en de gek die scoorde ging dat even uitgebreid vieren voor de dug out van JVC. Echt niet sportief. Het leidde nog bijna tot een vechtpartij ook. Gelukkig was het brandje snel geblust.

IMG_3589JVC nam goed wraak door twee keer vlak achter elkaar te scoren. Een derde goal werd afgekeurd. Ondertussen zat ik als een malle te springen op de tribune. Yes, volgend jaar speelt m’n club in de derde klasse!

IMG_3584Woensdag was ook een spannende dag omdat we de sleutel van het huis kregen. Zou alles goed zijn gekomen?

IMG_3585We hadden een man van Vereniging Eigen Huis mee om dat te checken. Hij gaf zijn punten (12) door aan Van Wijnen, de aannemer. En wij kregen ondertussen tips. Zoals bijvoorbeeld dat we een laagje grint tussen de schuifpui en de tegels moeten leggen ivm de afwatering. De punten die hij vond, waren bijna allemaal kleine dingen. Die worden zo snel mogelijk opgelost.

IMG_3592Het plan was om kledinghangers op te halen bij een particulier en daar even langs de Ikea te gaan. Maar we konden geen auto regelen voor zaterdag waar veel in paste, dus besloten we om dan maar alvast aan de tuin te beginnen. Zo was het opgeleverd. 

IMG_3599M’n broer kwam ons helpen. Hij had eerder de tuin van m’n ouders gedaan en dat zag er wel goed uit. Hij bleek nog beter te zijn dan ik had verwacht. Het begon ’s ochtends al toen hij met armen vol gereedschap binnenkwam. Daar had J-P niet aan gedacht en ik zeker niet. We kwamen niet verder een balk en een schep. Lang verhaal kort, J-P en ik hebben de hele tijd stenen gesjouwd en aangegeven (spierpijn!) en zand weg geschept, terwijl Menno onze tegels netjes legde.

IMG_3602Het is een plaatje geworden! Nu nog grint strooien (we hadden te weinig gekocht) en in het andere gedeelte zand en stenen weghalen en gras leggen. Verder komen er dan nog een tuinset, bbq en wat bloembakken op.

IMG_3604Ik heb geen groene vingers en houd daarom niet zo van planten. Ze gaan veel te snel dood. De aannemer had heel leuk allemaal klimop geplaatst langs de schutting. De laatste twee meter is van ijzer, waardoor je het gevoel hebt in een kooi te zitten als je beneden zit (er loopt een trappetje naar beneden toe). Klimop moet je snoeien en er gaan allemaal beestjes in wonen. Nu ben ik niet bang voor beestjes, maar ik vind het niet chill dat ze op me springen als ik lekker in het gras lig. De buurman vond het ook niets, dus wij kregen zijn klimop. Het was net geplaatst, dus het kon er met kluit en al zo uitgetrokken worden. Samen met onze klimop hebben we er de moeder van Eel er blij mee gemaakt.

IMG_3597Vrijdagavond moet ik ook nog afdansen. Ik was best zenuwachtig! Gelukkig stonden we met meer paren op de vloer en had ik Marco als danspartner die me erdoorheen sleepte. We hebben zes dansen laten zien. Bij de engelse wals trilde ik ontzettend en had ik moeite m’n voeten neer te zetten. Bij de tango was ik al meer ontspannen. Helaas gingen er wel wat dingen fout. De quickstep was top! We zwierden over de dansvloer heen en ik kon eindelijk genieten. I love the quickstep!

IMG_3595Daarna was de pauze waarin Redmond Valk en Alexandra Matteman, u kent ze wel van Strictly come dancing, een demonstratie deden. Nu had ik Redmond gezien op televisie en wist ik wel wat ie kon (ik volgde het programma te laat om Alexandra te zien dansen). Alsnog werd ik omver geblazen. Wat zijn zij goed! Niet normaal hoe snel ze draaien en over de dansvloer vliegen. Supergaaf! Na een paar cursussen en demonstraties mochten wij weer voor het latin gedeelte. De cha cha kan ik inmiddels dromen, dus die ging goed. De rumba is een slome versie van de cha cha, dus die bewegingen lukten wel. Voor de verandering had ik eindelijk een keer rust in m’n dans. Daarna nog de jive. Het is niet mijn dans, zal ik maar zeggen.

IMG_3603Sowieso is iedereen geslaagd voor brons, maar de cijfers krijgen we op 31 mei. Spannend! Ik kreeg van J-P drie tijdschriften cadeau. M’n schoonmoeder en ouders waren trouwens ook wezen kijken. Mijn ouders hebben trouwens 25 jaar geleden ook les gehad van Cor en Bianca Valk, terwijl mijn moeder zwanger was van mij.

IMG_3608Ondertussen werd er druk gestuckt in het huis. Wij gaan vandaag weer verder met de tuin.

3 thoughts on “Spanning en stress – Fotoalbum week 20

  1. Heej Mies, me moeder is hartstikke blij met de klimoppen. Ze staan al netjes in de tuin tegen de schuttingen aan.

Geef een reactie

