Tijd – Week 19

Ik ben dol op Hemelvaart! En dan vooral omdat ik twee vrije dag heb rond die tijd. De betekenis vind ik minder leuk. Ik had liever gewild dat Jezus op aarde bleef en z’n volgelingen niet in de steek liet. Gelukkig kregen ze een paar weken later de Heilige Geest (Pinksteren). Tijdens onze vrije dagen hebben we het huis ondersteboven gezet en zoveel mogelijk in dozen gedaan. Ook zijn we even langs een meubelzaak geweest en een stenenzaak. Daar vonden we mooie tegels voor in de achtertuin. 1 m2 voor tien euro! Ze moeten nog wel gecoat worden, maar dat lijkt me niet superveel werk. In de meubelzaak vond ik eindelijk de klok waar ik al zo lang naar op zoek ben! Ik wilde graag een sieraad of iets dergelijks in de sfeer van Salvador Dali’s meesterwerk ‘De volharding der herinnering’. Voor mij betekent het schilderij dat tijd niet voor eeuwig is. De tijd smelt als het ware en voordat je het weet is je tijd ‘op’. En dat ik me daarom niet zo druk moet maken over kleine dingen. Ook de sfeer van dit schilderij, en de rest van Dali’s werk, vind ik zoo mooi!

DaliDe volharding der herinnering. Mijn computer weigert plaatjes op te slaan op de normale manier, dus moet het via een omweg (printscreen+paint). De kwaliteit wordt er niet beter van.

IMG_3558Liefde op het eerste gezicht. Hij krijgt een mooi plekje in ons nieuwe huis. We zijn er nog niet uit waar we de klokken en schilderijen gaan hangen. Eerst zetten we alle meubels neer en dan kijken we verder. We zitten er aan te denken om lid te worden van Kunstuitleen om op die manier telkens een nieuw schilderij te hebben. We moeten even kijken of onze smaak er tussen hangt.

IMG_3519Bijna af… morgen krijgen we de sleutel en als het goed is, is de sloot dan ook een stuk breder geworden. Inmiddels staan er al hekjes tussen de huizen in (in plaats van schuttingen). Dus ik kan gezellig naar de buren van vier huizen verderop zwaaien als ik lig te zonnen.

IMG_3527De gang staat vol met dozen en de poezen maken er een sport van om in zoveel mogelijk dozen te klimmen. Sommige zitten namelijk niet helemaal vol, waardoor er nog plek is voor een poes, of twee…

IMG_3529Ik kwam één van m’n oude dagboeken weer tegen. Ik schreef in dit dagboek op school op het VMBO. Samen met een vriendinnen schreef ik al schriften vol en leraren noemden dat een dagboek. Zo kwam ik op het idee om dan echt een dagboek bij te gaan houden tijdens de lessen (natuurlijk deed ik ook braaf m’n schoolwerk). Een hoop mensen probeerden het af te pakken en al op pagina één staat een verhaal over een jongen die mee kon lezen en eiste dat ik zijn naam veranderde. Ik had er een ‘y’ achter gezet om zijn naam schattiger te maken omdat ie toentertijd zo’n schattig koppie had. Ik zie hem nog wekelijks en van de schattigheid is niets meer over. Hilarisch om dat terug te lezen.

IMG_3554Jim Bakkum deed aan ‘throw back thursday’ en plaatste wat oude foto’s op Twitter. Ik vond het wel toepasselijk om hem mijn dagboek te laten zien. En de volgende ochtend had ik een reactie van hem! Noh, helemaal hysterisch natuurlijk. Ik snapte alleen niet wat hij met dat ‘kruis’ bedoelde. Wat bleek… op een foto heb ik een kruis door het hoofd van zijn ex-vriendin gezet. Oeps!

IMG_3513Jean-Paul leert me hoe ik varkenshaas moet klaarmaken. Normaal gesproken is hij van de lappen vlees. Ik moet het nu ook een keertje leren hoe je die dingen gaar moet krijgen.

IMG_3540We zijn de volgende dag uit eten gegaan bij de pizzeria. Esz was in Den Helder en ze had Aram ook meegenomen. Dus we moesten natuurlijk wel even afspreken met onze mannen.

IMG_3548Herenigd met Esz.

IMG_3552Ik had een mix van allerlei vis als voorgerecht. De dressing was heel zuur. Nope, niet mijn ding.

IMG_3553Daarna m’n favo pizza in kinderformaat. Ik kan geen hele pizza op als ik daarvoor ook nog een voorgerecht heb gehad. De bediening was trouwens superslecht bij pizzeria Italia in Julianadorp. In het begin kwam ze bij ieder leeg glas vragen of we nog drinken wilden. Later kwamen ze niet meer en het duurde ook eeuwen voordat we de toetjeskaart kregen. Ook het feit dat de mannen hun ijs al half op hadden, voordat onze koffie werd neergezet, kostte ze punten. We zaten nog te twijfelen of we wilden klagen, maar dat hebben we uiteindelijk niet gedaan. Ze hebben gewoon geen fooi gekregen.

IMG_3571Ik heb die week maar één dagje bij NBC gewerkt en had daardoor alle tijd om te sporten. Vijf keer om precies te zijn. Zaterdag heb ik gewindsurfd. Het was leuk! Ik heb inmiddels een waslijst aan sporten waarvan ik een cursus wil volgen.

IMG_3573Zaterdagavond heb ik m’n nagels weer eens gelakt. Ik ben er geen ster in, zoals je ziet. Ik geloof in ‘oefening baart kunst’ en blijf het daarom gewoon proberen.

IMG_3574Ik heb dan ook eindelijk Candy Crush ontdekt. Man, wat is dat verslavend! Ik bedel de hele dag door om levens.

IMG_3576Op zondagmiddag was ik voor de verandering weer eens bij JVC. Ik keek de eerste helft van de tribune en ging de tweede helft naast m’n chef staan die aan de overkant stond. We deden samen verslag. Het was dan ook een belangrijke dag in de vierde klasse a. We volgen twee ploegen die strijden voor het kampioenschap. JVC won met 9-0 van de hekkensluiter Nieuwe Niedorp. Texel’94 won ook, maar dan met 0-1. Dat betekent dat er donderdag een beslissingswedstrijd gespeeld moet worden. Oh, spannend!

 

 

2 thoughts on “Tijd – Week 19

  1. Wij hadden zaterdagavond in die pizzeria gegeten. Toen was het niet veel beter. Bij dat ene meisje van de bediening kon er geen lachje vanaf.

Geef een reactie

