Favorieten: Miss Perfect

Het is geweldig! Je moet het zien/meemaken/kopen/eten enz. Ik presenteer in deze rubriek mijn persoonlijke favorieten.

Als rasechte leesverslaafde verslind ik naast boeken ook veel tijdschriften. Ik kan geen boekhandel in zonder een boek of tijdschrift te moeten kopen. Als ik weer eens in de Primera ben, moet ik m’n oogkleppen opzetten en eigenlijk meteen aan de beurt zijn. Anders gaat het fout, en kom ik weer met leesvoer thuis. Tijdens mijn afgelopen Primerabezoek mocht ik een tijdschrift kopen van manlief, omdat hij een briefje van € 50 had die hij graag wilde wisselen. Ik kijk nauwkeurig de schappen langs en vond ineens een tijdschrift dat me gelijk aansprak: de glossy ‘Miss Perfect’. ‘Powered by Consumentenbond’ stond er op de cover. Ohhhh ja! Ik ben dol op Glossy’s, maar irriteer me vaak aan de editorials waarin de redactieleden hun ‘favorieten’ opnoemen. Verder vind je dan vaak een paginagrote advertentie van de ‘favoriet’. Ik heb een mediaopleiding gedaan, dus ik weet dat tijdschriften niet kunnen bestaan zonder reclame. Maar dat betekent niet dat ik het leuk hoef te vinden. De Consumentenbond staat erom bekend geen reclameadvertenties te hebben in de uitgave en daarom was ik heel erg benieuwd naar dit blad. Glossy meets Consumentenbond.

Sowieso ben ik fan van de Consumentenbond omdat ze eerlijk zijn en zich niet laten beïnvloeden door dure pakketjes en flink veel euro’s. Onafhankelijkheid. Yes! Mijn oom had een abonnement op het blad en als ik bij hem en opa en oma was, spitte ik de nieuwe uitgaven door. Ik genoot vooral van stekeligheden. Noh, wat kunnen sommige winkeliers asociaal zijn. Maar de teksten van de gewone gids van de Consumentenbond zijn vaak erg lang. Ook vind ik lang niet alles interessant. Ik behoorde niet helemaal tot de doelgroep. Dat merkte ik laatst weer toen ik recentelijk een proefabonnement nam op het tijdschrift. Ik vond lang niet alle onderwerpen interessant en dan is een abonnement vrij prijzig.

Met Miss Perfect hebben ze me wel compleet weten te vangen. Mijn eindoordeel na het hele blad van voor naar achteren te hebben gelezen: I love it! Het is een Glossy met daarin telkens 1 of 2 bladzijdes per onderwerp. Grote foto’s erbij, mooie kleurtjes. Met onderwerpen die ons vrouwen aanspreken. Een greep uit nummer 4 van april 2013: kippen houden, rozentest, geurstokjestest, hogedrukreinigers, laptops, stoere sporten, voor jezelf beginnen, webprivacy en trouwlocaties. En dat allemaal in de bekende ‘teststijl’ van de Consumentenbond. Het blad leest heerlijk weg en na afloop heb je er ook nog wat van opgestoken ook.

Als ik toch een kritiekpuntje mag noemen: bij de geurstokjestest stond een tip om zelf makkelijk een luchtverfrisser te maken. Men neme een sinaasappel die men vol prikt met kruidnagels. Ik had de ingrediënten allebei in huis en ging gelijk enthousiast aan de slag. En ja, het werkte, de toilet rook lekker fris. Twee weken later was mijn creatie ineens verdwenen uit de wc. Volgens manlief was hij aan het schimmelen geslagen… ai!

Nummer vijf van Miss Perfect komt op 17 mei uit. Het blad kost € 4,95.

Geef een reactie

