Dozen – Week 18

De afgelopen week is in vier woorden samen te vatten: Koninklijk Huis, verhuizen, sporten en lekker eten. Paal 6 verdient een shout-out. Wat zijn zij goed! Samen met onze vrienden Arjen en Galina gingen we op Koninginnedag bij het restaurant aan het strand eten. Dat stond al een tijdje op m’n verlanglijstje, omdat er ik er nooit heb gegeten en omdat Linda er werkt. Helaas was zij die avond vrij. Via Whatsapp gaf ze wel een aantal tips wat lekker was om te eten. Paal 6 bleek een toprestaurant! Lekker eten, goede bediening en een prachtig uitzicht over het strand. Je kunt het eigenlijk geen strandtent meer noemen, het is een volwaardig restaurant. Ondanks dat het bijna vol zat, was de bediening snel en vriendelijk. En het eten was ook top! Ik was lekker buiten m’n comfort zone gegaan en kwam wat tegen wat ik minder lekker vond, maar dat lag meer aan mij.

IMG_3476Kijk toch eens hoe mooi! En nu moeten alle mensen die zeuren dat Den Helder het einde van de wereld is hun waffel houden. Wij hebben strand!

IMG_3482Gezellig met kip cocktails drinken.

IMG_3486Het hoogtepunt van de avond. Dit voorgerecht heet Zalm&Ei en is zooo ongelooflijk lekker! Wauw, die zalm is gewoonweg perfect! Ik kwam er na een paar happen achter dat ik vergeten was een foto te maken, zo was het gerecht niet op tafel gezet, haha.

IMG_3488Veggie Dream. Vlees vult bij mij ontzettend, vandaar mijn keuze voor vegetarisch. De pannenkoekjes met spinazie en mozzerella vond ik niet zo geslaagd. De rest wel. En is het niet supermooi neergelegd?

IMG_3492M’n toetje had ik voor de helft laten staan. Ik zat helemaal vol. Zonde! Ik heb een paar drukke weken achter de rug en dat begin ik nu terug te zien in mijn gezicht. Moe! En het was pas acht uur.

IMG_3473Natuurlijk hebben we op Koninginnedag ook naar de inhuldiging gekeken. Het plan was om een terrasje te pakken, maar iedereen was veel te moe. En dus hebben we ook gekeken hoe de hele Kamer ging vertellen dat ze het met Gods hulp gingen doen, of juist niet. ‘Zo waarlijk helpe mij God almachtig’ klinkt toch een stuk krachtiger dan ‘Dat beloof ik’.

IMG_3507Ik miste Emma op dit blikje en stuurde er een verontwaardigde tweet uit. Er kwamen al snel reacties op van mensen die rustig uitlegden dat Emma een regentes was die tijdelijk de functie van koningin waarnam, totdat Wilhelmina oud genoeg was te regeren. Toch snap ik het niet, want als er een rijtje wordt opgenoemd van wie ons land allemaal heeft geregeerd, staat Emma er gewoon tussen.

IMG_3472We hebben de vrijmarkt niet overgeslagen. Helaas lag er alleen maar troep en heel veel boeken. Ik mag geen boeken meer kopen, aangezien ik nog een stuk of 70 ongelezen exemplaren in mijn kast heb staan. Ik heb wel m’n nagels laten lakken door een schattig meisje. En schreef ik een paar weken geleden nog heel blij over m’n gladde huid, het is nu weer helemaal mis.

IMG_3497Dankzij Joany van de blog Craving Pages weet ik eindelijk hoe ik van de stapel ongelezen boeken af kom. Ik sta altijd een half uur voor mn boekenkast, te twijfelen welke ik moet pakken. Zij had een tutorial geplaatst voor het maken van een potje met briefjes waarop de namen van de boeken staan. Ik heb geen fancy potjes staan, dus ik koos voor een Glossybox met gekleurde papiertjes. Ik heb helemaal zin om eraan te beginnen! Maar momenteel ben ik bezig met een ander boek dat ik heb gekregen van Joany. We doen een bookswap, wat inhoudt dat we voor elkaar een boek moeten kopen en daarover een recensie schrijven op onze blogs. Joany wil namelijk nieuwe genres ontdekken. Ik heb haar De Uitnodiging gestuurd van W. Paul Young. Ben benieuwd wat ze ervan vindt. Onze recensies volgen half mei.

IMG_3471De katten zijn dolblij van al die kartonnen dozen die over het huis verspreid staan.

IMG_3504Nee, we hadden geen huis vol visite. Dit zijn gewoon de jassen en sjaal van J-P en mij… De hoogste tijd om op te ruimen. Ik vond zelfs een jas ertussen die ik helemaal niet herkende. Gek genoeg hadden we dat bij mijn ouders thuis ook altijd. Mijn ouders deelden een kapstok en mijn broertje en ik hadden ieder onze eigen. En altijd hing alles vol! We waren altijd een half uur bezig om alles op het bed van m’n ouders te leggen als we een feestje hadden.

IMG_3514Hoppa, twee jassen voor mij, één jas voor J-P en onze sjaals. Dat moet genoeg zijn om de lente en zomer mee door te komen. De rest, afgezien van de jassen/sjaals die we naar de kringloop hebben gebracht, zit in een doos voor op zolder.

IMG_3508We hebben enorm veel tassen bij de kringloop gedumpt. Daarna gingen we vrolijk nieuwe zooi inslaan bij de Action. Haha, nee hoor, allemaal nuttige dingen zoals toiletverfrisser, wc-papier, een plantenspuit en een nieuwe SingStar mét liedjes van Justin Bieber. Dat blauwe ding is een yogamat, om ook thuis buikspieroefeningen te doen. Ik zeulde er heel blij mee door de Action en zei tegen J-P: als m’n sportinstructeur me nou eens kon zien! Vervolgens hoorde ik vandaag van hem dat hij me in de Action zag. Echt, what the fuck! Ik heb hem helemaal niet gezien.

IMG_3495Mijn ouders kwamen terug van vakantie en hadden een boodschappentas vol met boodschappen voor me meegenomen. Er zaten onder andere vier flessen Coca Cola Vanilla in! Het is mij echt een raadsel waarom ze dat hier in de buurt niet meer verkopen.

IMG_3496Ik ben mijn cd-verzameling aan het uitzoeken en luister naar al m’n cd’s om te kijken wie er mag blijven. Deze heb ik ooit als doopcadeau gehad en nooit geluisterd. Had ik veel eerder moeten doen! De nummers zijn prachtig!

IMG_3498De linievelden! Normaal gesproken doe ik op dit veld jaarlijks mee aan het interkerkelijk voetbaltoernooi. Nu deed ik een andere sport, die eind mei in de krant zal verschijnen.

IMG_3509Nog meer sport. JVC voetbalde tegen DWOW en het was dramatisch slecht. Ik stond mezelf echt op te vreten langs de lijn. Jammer genoeg speelden ze gelijk (0-0) en verloren ze daarmee punten. Nu staan ze gelijk met Texel’94. Zondag spelen ze allebei nog een wedstrijd. Mochten ze dan nog steeds gelijk staan, dan volgt een beslissingswedstrijd om het kampioenschap. Echt zo stom dat ze de punten hebben laten glippen! Op zo’n moment heb ik echt een rotbaan, want ik kan niet gewoon weglopen en naar huis gaan, ik moet na afloop ook nog interviews doen. Ik heb wel weer een hoop leuke quotes gekregen, dus dat maakte het weer een beetje goed.

IMG_3511Bloemen voor ons redactiegebouw. In het kader van Dodenherdenking. Ik heb het weer thuis vanaf de televisie gevolgd, een dag later maakte ik deze foto bij het monument in Den Helder.

2 thoughts on “Dozen – Week 18

  1. Het klinkt echt als een super week :)! Schattig dat je je nagels hebt laten lakken door kleine meisjes. Naast mijn kraampje op de vrijmarkt stonden ook 2 meisjes nagels te lakken, ik vond het echt zo ontzettend schattig!!

    Als je het leuk vindt, ik organiseer vandaag een linkparty op mijn blog! Dit houdt in dat je reclame mag maken voor de 3 leukste artikelen die je afgelopen week geschreven hebt inclusief een foto en een link naar jouw blog! Tof toch?:D Bij deze ben je van harte uitgenodigd om mee te komen ‘feesten’!

    Liefs Rosie

    • Hoi Rosie! Wat leuk zo’n linkparty. Ik heb hem helaas gemist, was de hele dag aan het werk. Laat het weten als je er weer eentje organiseert! Zal zo een kijkje op je blog nemen.

Geef een reactie

