Koningslied – Week 16

Weet je nog waar je was toen je voor het eerst het Koningslied hoorde? Jawohl! Ik kwam thuis na drie uurtjes gewerkt te hebben bij NBC. Er stond een deadline in mijn agenda.  Voordat ik me daarop zou storten, wilde ik eerst even wat eten en rustig m’n e-mail/facebook/twitter/9gag/bloglovin’ checken. Ik zag in m’n timeline op Twitter dat het Koningslied van John Ewbank niet zo gewaardeerd werd en was natuurlijk benieuwd waarom. En toen ging ik het luisteren… ik ergerde me al meteen aan het feit dat Willem-Alexander werd aangesproken met ‘je’. Het is wel de nieuwe koning hoor! Maar die ballad was best mooi. Waarom ergerden mensen zich daaraan? Bij de reacties op YouTube stond dat 3:08 grappig was. Ik luisterde verder en vervolgens kwam ineens een rap voorbij. Eh… oké? Rare overgang om van een ballad naar een rap te gaan, maar oké. Bij 3:08 werd ik rijkelijk beloond voor het blijven luisteren. ‘De W van Willem! Drie vingers in de lucht!’ Ik was een paar seconden verbijsterd. Nee, dit kan niet! Daarna begon het lachen, wat vervolgens het hele weekend niet meer ophield. Nu terwijl ik dit typ gaan mijn ogen automatisch weer tranen, van het lachen ja. Ik heb het liedje nu tien keer geluisterd en iedere keer weer schiet ik in de lach. Wauw, wat had ik een topvrijdag! Ik zag me al zitten op Koninginnedag op een terras, keihard ‘DE W VAN WILLEM’ schreeuwen. Ik moest echt even een half uur tot mezelf komen, voordat ik eindelijk m’n artikel kon typen. Dat ik zo moet lachen is overigens geen compliment. Ik heb hetzelfde bij ‘Met Romano op de scooter’ van Rinus. Ik hoor dan ook bij de groep die het lied een blamage vind. John Ewbank moest zich schamen om met zoiets onze nieuwe koning toe te willen zingen. Hij heeft het lied dan ook teruggetrokken. De reden daarvan is dat hij doodsbedreigingen heeft gekregen. De werkelijke reden is natuurlijk dat het lied volkomen misplaatst is. Maar die heeft hij dan weer niet de ballen voor om dat toe te geven. Toch ben ik blij met John Ewbank, hij heeft me een topweekend gegeven. Er waren ook anderen die hard hun best deden om mij blij te maken.
Dat had ik wel even nodig. Ik heb doordeweeks weinig leuke dingen gedaan. Maandag heb ik thuis diverse klusjes gedaan. Dinsdag had ik heel weinig eetlust. Ik heb over de hele dag twee broodjes en een paar snoepjes gegeten. ’s Avonds at ik warm eten. Dat zat na een uurtje niet meer in m’n maag. Alsof hij zeggen wilde: ,,Ik zei toch dat ik geen honger had!” De volgende dag ben ik met een lege maag gaan werken. Het is momenteel druk en ik wilde gewoon proberen of het aan zou kunnen. Dat lukte! Ik zou ’s avonds gaan sporten, maar dat heb ik afgezegd. In plaats daarvan kroop ik om half 8 mn bed in en viel ik al snel in slaap van uitputting. Donderdag was hetzelfde verhaal. Werken, snel wat eten bij schoonmoeders en daarna vroeg naar bed. Het etentje met vriendinnen in Amsterdam heb ik verplaatst.

lijfstijlGelukkig was ik vrijdag min of meer beter en heb ik zaterdag kunnen sporten. Ik deed een outdoor training met LIJFSTIJL Centrum. Wat was dat gaaf! We deden de warming up in het zonnetje op een grasveld, met uitzicht op zee. Wauw! Vervolgens deden we oefeningen in de tuin van Fort Kijkduin. Ik ga niet teveel verklappen, mijn stuk moet nog in de krant verschijnen. Foto is van Rob Trousselot.

IMG_3386Maandag had ik een telefonisch interview. Ik schrijf loeigroot. Moet ook wel, anders kan ik daarna mijn eigen handschrift niet meer lezen. Het verhaal moet nog in de krant verschijnen.

IMG_3392Donderdag vond ik dit voor mijn deur. Niet goed. Ik woon in een appartementencomplex wat overdag vrij toegankelijk is, aangezien er ook sociale voorzieningen in zitten. Selektvracht trekt zich daar niets van aan. Ik heb maar weer een klacht ingediend. Bij PostNL heb je als pakketbezorger een groot probleem als je zoiets flikt, maar blijkbaar werkt het niet zo bij Selektvracht.

IMG_3394De Glossybox april 2013 is weer top! BB-cream, serum voor de huid, nagellakje, haarlak en een douchegel. Vooral de mini’s douchegel zijn heel handig voor de sportschool. Van spulletjes voor m’n gezicht word ik ook altijd blij.

IMG_3393Biotherm weet hoe het moet! Ik erger me dood als ik weer eens een sample krijg van een foundation die veel te donker is. Nu heb ik er twee, zodat ik kan kiezen welke het beste bij mijn huid past.

IMG_3399Vrijdagmiddag was ik weer boven jan. Tijd om weer even in het nieuwe huis te kijken. Er zijn twee aansluitpunten (ofzo?) verwisseld dus dat moest even rechtgezet worden.

IMG_3403Ik heb in het nieuwe huis in bad! Ik ben er zooo blij mee! Ik wil af en toe gewoon relaxen in een heet bad. Lekker tot rust komen en m’n spieren de broodnodige warmte geven. Boekje erbij. Ahhh.

IMG_3408Ik liep de hele dag op m’n pumps en had er even niet bij stilgestaan dat overal zand ligt op de bouwplaats. Oeps!

IMG_3410Wat een plaatje hè! Net als op het voorbeeld dat we van de makelaar kregen! Het zijn geen appartementen zoals veel mensen denken, alle drie de verdiepingen zijn van ons!

IMG_3421Weer iets waar ik superblij van werd. De haarverf Nutrisse Creme van Garnier. Eindelijk heb ik weer een dekkende kleur! De afgelopen vier weken liep ik rond met lichtere haarpunten omdat m’n vorige verf superslecht dekte. Ik ben trouwens heel rood omdat ik net m’n haar heb gefohnd.

IMG_3424Zaterdagavond had ik al afgesproken met Esz toen ik gevraagd werd voor waterpolo. Het begon best laat, dus ik nam Esz gewoon mee. Is het geen beauty?

IMG_3425Esz mag voorlopig alleen water drinken van een of andere gek die zich homeopaat noemt. Met een citroen en een rietje probeerde ik er toch nog wat leuks van te maken.

IMG_3427Als je toch wissel staat, kun je net zo goed lekker je teint bijwerken. Het was weer als vanouds supergezellig in de dug out van het zevende. Ze verloren met 0-2 van Watervogels 2. Daarna speelde JVC gelijk tegen Winkel (2-2). Dure punten verloren! Ik kreeg het bijna aan mijn hart van de spanning. Gelukkig had grootste concurrent Texel’94 geen punten gepakt en is JVC bijna kampioen! Ik kies trouwens als objectief sportverslaggever nooit partij, behalve als het om JVC gaat. Moet kunnen toch?

IMG_3391Poes is weer lekker aan het rollen op haar krabpaal.

IMG_3397Bliksum zit keurig in zijn slaapzak. Het is nog steeds één van de beste aankopen ever voor onze poezen. Ze kunnen er heerlijk in wegkruipen.

IMG_3412Onderonsje tussen mijn favoriete mannen.

Geef een reactie

