Hamsters als voorouders – Fotoalbum week 15

Ik begin steeds meer te denken dat mijn voorouders van de hamsters afstammen. Hoe erg ik ook mijn best doe om alles netjes te houden en niet teveel te verzamelen, het gaat nog vaak genoeg mis. Om zo min mogelijk te hoeven verhuizen, ruimen J-P en ik alvast het huis op. Aan mij de schone taak om even drie planken tijdschriften uit te zoeken. Wat een klus! Het uitzoeken was nog te doen, ik hou alleen mijn Linda’s, Cosmopolitan’s, Donald Duck’s en tijdschriften waar ik zelf in heb gestaan, maar zie het daarna maar eens kwijt te raken. Ik heb het allemaal maar gratis op Marktplaats gezet. En toen kwamen gelukkig al snel reacties. Vrijdag heeft een vriendelijke mevrouw een groot deel opgehaald. Ik heb die avond ook weer stijldansles gevolgd. Tot mijn grote schrik zijn er nog maar drie lessen, voor het afdansen. Oh, als ik er aan denk, word ik al gek! Mijn vader had zaterdagavond zijn eigen uitvoering met het koor Mescalanza. Was heel leuk om naar te kijken.

IMG_3336Hier schiet het al aardig op. Drie planken helemaal volgestouwd met tijdschriften. Al dat gewicht zorgt ervoor dat ze aardig doorgebogen zijn. En ondertussen lag alles er maar te liggen en las ik er nooit iets van.

IMG_3353Nette stapels maken voor op de foto. De Fancy’s, Insite (van de EO) en ID-magazine (ook wel bekend onder de namen Identity en Hebbez) heb ik nog. Wie wil? Mag je gratis komen ophalen.

IMG_3346Tussendoor chillen met mijn mannen.

IMG_3358Donder heeft onze geheime voorraad ontdekt.

IMG_3360Ze kijken overal naartoe, behalve naar de fotograaf.

IMG_3350Manlief heeft weer heerlijk gevoetbald. Kunstgras ziet er heel leuk uit en het voelt ook heel zacht, maar je moet er geen slidingen op maken. Jammer genoeg zijn sommige mensen een beetje hardleers. En dan heb je ook nog een vrouw die zich telkens per ongeluk afzet op jouw wond als ze opstaat van de bank.

IMG_3363Donderdagavond ben ik even de stad in geweest met Galina. Ik had wat schoonmaakmiddel nodig wat bijna op was. Natuurlijk kwam ik weer met hele andere dingen thuis, waaronder dit stripboek waar ik al zolang naar op zoek ben! Suske & Wiske en de rest verdwijnen in de schilderen van Salvador Dali. Zooo gaaf! Sinds dit stripboek ben ik fan van Dali.

IMG_3369Zaterdagmiddag was ik aan het whatsappen met mijn vriendinnen. We stuurden foto’s naar elkaar door van ons hoofd. Hier was ik klaar met make-uppen en blijkbaar was ik tussendoor ineens heel arrogant geworden. Ik hou wel van jullie hoor, meiden!

IMG_3371Ik was zaterdag naar de playoffs van eredivisie tafeltennis! Noordkop won met 6-1 van Scylla. Zaterdag is de return en dan hebben ze aan twee punten gewonnen partijen genoeg om in de finale te staan. Moet lukken toch?!

IMG_3372Na afloop krijgen we altijd soep. Zo ongelooflijk lekker!

IMG_3374Ik moest daarna snel door naar het vier-korenconcert. Hier trad HDK Vocaal op. Een groep met alleen met vrouwen. Vooral Fields of Gold van Sting werd prachtig gezongen! En de medley van nummers van Boudewijn de Groot was ook erg leuk. Ik geloof! Ik geloof! Ik geloof!

IMG_3376Daarna was het de beurt aan Christelijk Mannekoor. Heel apart om eerst alleen vrouwen te horen en daarna alleen mannen. Maar ook dit was weer top gedaan.

IMG_3378Harmonie Plus kwam na de pauze. Ik viel half in slaap bij al die Duitse nummers. Het was allemaal niet zo spannend. Bij nummer zes zongen ze Bruderlein und Schwesterlein uit Die Fledermaus. Dat is de opera waar Rachel in Friends heen moet met het nichtje van haar baas. Ze stuurt Ross in haar plaats en zo ontmoet hij Emily. Daar moest ik natuurlijk gelijk aan denken. Toen kwam ‘Gerda’ (de vertegenwoordiger van het koor was haar volledige naam vergeten) even zingen. Jeetje! Ze kon ontzettend hoge noten halen. Zo ongelooflijk mooi! Beetje jammer dat ze haar pas bij het laatste nummer mee lieten doen.

IMG_3380Tot slot Mescalanza! Het koor van mijn papa. Ze deden o.a. Canon of Joy, Listen to your heart, non non rien n’a change én m’n favoriet Blue Moon. Zo leuk om al die verschillende stemmen door elkaar te horen.

IMG_3382De volgende dag spendeerde ik de halve dag min of meer op dezelfde plek. Eerst ging ik naar de kerk, daarna bezocht ik de Halve Marathon aan de overkant en vervolgens liep ik terug voor de verjaardag van Rosemarijn. De Halve was weer top zoals altijd! Allemaal enthousiaste mensen, aardige organisatoren die uitgebreid de tijd voor je nemen én veel bewegingsvrijheid. Ondanks dat er 1000 man aan meedoen, sta je nooit klem. En het was heerlijk warm!

IMG_3384Daarna door naar de redactie. We zijn nu met de hele krant over op tabloidformaat! De sportkrant op maandag, waar alle stukken van het weekend in komen, was al op tabloidformaat, dus voor mij verandert er weinig. Wel zal mijn rubriek op vrijdag er anders uit komen te zien.

IMG_3385Tot slot nog even de beautyproducten op de foto waarvan ik mijn goede huid van de laatste tijd aan te danken heb. Ik maak nu netjes twee keer per dag mijn huid schoon met producten die echt goed voor mijn huid zijn. Heerlijk om een keer een min of meer egaal gezicht te hebben zonder met foundation te hoeven klooien.

Geef een reactie

