Opgeruimd staat netjes – Fotoalbum Week 13

Goed nieuws! In week 17 zal mijn huis opgeleverd worden! Dat is al over vier weken… voordat we erin kunnen, moet er nog heel wat gebeuren. Ondertussen kunnen we ons vermaken met alvast de spullen uitzoeken die mee mogen naar het nieuwe huis. We hebben ieder jaar een grote schoonmaak en zoeken dan alles uit en maken alles schoon. Ondanks ons jaarlijkse feestje (ik hou van een schoon en opgeruimd huis) komen we nog genoeg spullen tegen die we niet willen bewaren. Kijk maar eens wat we deze week allemaal vonden én hoe we de paasdagen doorbrachten.

IMG_3269Onverwachts geld vinden in een oude broek of een bakje maakt mij superblij. Tot op dit moment. Ik pakte een kampioensbeker van de kast en merkte dat hij wel erg zwaar was. Dit zat erin. Superveel muntjes van 1, 2 en 5 eurocent. Wat moet je daar nu mee? Volgens mij kost het tegenwoordig zelfs geld om kleingeld te storten bij de bank, dus veel zullen we er niet aan overhouden.

IMG_3272We hadden nog een bak oliebollenmix liggen die tegen de houdbaarheidsdatum aan zat. Zonde om weg te gooien Zodoende aten we op Goede Vrijdag oliebollen als avondeten. Lekker hoor!

IMG_3270Ik heb mijn tiara ook weer gevonden! Ik trouwde er 2,5 jaar geleden mee, toen ik nog lang blond haar had. Dit is dan wel een ander gezicht.

IMG_3247Het was in het begin van de week zo koud! Ik slaap al onder drie dekens en heb een warme man naast me. Dat is allemaal niet genoeg. Ollie de kruik hield me daarom gezelschap. Ik vind het trouwens superschattig dat Feyenoord nu ook een olifant als mascotte heeft.

IMG_3265Ondertussen is het al lente. Ik merkte het pas toen dit schattige plantje voor de deur stond. Gekregen van De Zonnebloem. Dat is het voordeel van wonen in een bejaardenflat, dan krijg je nog eens wat leuks. Ik houd helemaal niet van planten, omdat je ze water moet geven en dat vergeet ik nog wel eens. Bloembollen vind ik dan wel weer leuk, omdat ik vroegah bij de boer heb gewerkt.

IMG_3264Mijn collega ging lunch halen bij de McDonalds. Het was echt zo’n dag waarbij er van alles op me af kwam dat diezelfde dag nog af moest, dus ik was een beetje gestresst. Totdat ik pauze had en lekker kon smullen van de kipnuggets. Ahhhh.

IMG_3245Hier word ik ook blij van. Bami! Supersnel te maken en superlekker!

IMG_3244Binnenkort gaan we lekker uit eten dankzij de SNS Bank. We kregen een leuke brief met dinerbon voor de pizzeria omdat we ze aan nieuwe klanten hadden geholpen. Super!

IMG_3246Take me out kijken. Ik ben blij dat het weer terug is. Ik moet altijd zo lachen om de reden waarom vrouwen de mannen wegdrukken. ‘Ja, hij is te lang/Ik vind zijn T-shirt niet mooi etc.’ Lekker belangrijk. Ik ging ook helemaal stuk toen de ex van één van de vrouwen de lift uit kwam. Zij had het niet meer achter haar desk. Vervolgens ging hij haar ook nog beledigen. Heel gek, maar hij ging dus zonder vrouw naar huis.

IMG_3278Paasontbijt is bij ons versgeperste jus d’orange en bruin brood. En lekker de hele dag bankhangen. Ik heb op eerste paasdag echt geen klap uitgevoerd.

IMG_3279Kusje!

IMG_3267Samen met Anouk ging ik even bij mijn huis kijken. Het schiet al op! In dat zand moet nog een tuin komen en een sloot. Ben benieuwd!

IMG_3268De voorkant. Oh, wat wordt het mooi! Ik liep daarna even met Nouk een rondje over Noorderhaven. Toen we weer terug kwamen had ik echt het gevoel dat ik zo thee ging drinken in mijn nieuwe huis. In het echt pakten we de auto en bracht ik Nouk terug en ging ik daarna weer naar mijn huidige huis.

IMG_3273Op Goede Vrijdag stond de malaisecup op het programma. Alle redacties van het Noord Hollands Dagblad zaalvoetbalden tegen elkaar. Erg leuk om te doen. Nog leuker als je ook daadwerkelijk kunt voetballen… Ik wist de eerste wedstrijd echt niet wat ik moest doen! Ik heb twee keer eerder gezaalvoetbald en toen hielden we ons niet echt bezig met tactiek. Ook heb ik nog nooit verslag gedaan van een zaalvoetbalwedstrijd. Gelukkig ging het later beter.

IMG_3276Team Den Helder/Schagen. We zijn laatste geworden en hadden de meeste blessures. Een collega moest vooraf al afhakken en tijdens de wedstrijd raakten er nog twee geblesseerd. Helaas hadden ze geen pechprijs beschikbaar gesteld, anders hadden we die zeker gewonnen. Toch was het een leuke avond. Ik heb weer bijgepraat met ex-baas Eric en oudklasgenoot Richard.

2111538The Passion 2013. Ik heb het voor het eerst gekeken en was zwaar onder de indruk. Al die mensen die meeliepen met het kruis en in Den Haag naar de voorstelling zaten te kijken, terwijl het superkoud was. Later hoorde ik dat er thuis 2,3 miljoen mensen hadden gekeken. Wauw! Zo gaaf dat er nog zoveel mensen zijn die geinteresseerd zijn in waar Pasen echt om draait. Jezus die stierf aan het kruis en een paar dagen later weer opstond uit het graf.

IMG_3280Gerwin was een weekje overgekomen uit Zweden! Supergezellig! Hanneke uit Utrecht kwam voor de gelegenheid ook even naar Den Helder. We deden Kolonisten van Catan en ik had eindelijk een keer geluk. Normaal gesproken moet ik heel veel moeite doen om wegen en dorpen te bouwen. Nu kreeg ik eindelijk een keer veel kaarten. Ik moest zelfs twee keer de helft wegdoen omdat iemand zeven gooide.

IMG_3281Zondagavond aten we lekker bij mijn schoonouders en ik kreeg de opvouwbutler van ze! De fans van The Big Bang kennen hem wel. Sheldon gebruikt het systeem om zijn t-shirts op te vouwen. Ik kon hem ’s avonds gelijk gebruiken om de kleding van JVC op te vouwen die we geleend hadden voor het zaalvoetbaltoernooi. Normaal gesproken is het echt een gekloot om weer nette pakketjes te vouwen van de broekjes, shirts en sokken. Met dit systeem is het een fluitje van een cent! Call me crazy, maar ik word dus heel blij van dit soort dingen.

IMG_3282Op tweede paasdag gingen we naar de woonboulevard. JP had een bank gezien die hij wilde testen. Ik vermoedde al dat ik het niets zou vinden en dat was ook zo. Hij zat gewoon niet lekker. De verkoper was ook superirritant. Deze bank vond ik dan wel weer leuk, lekker fout! En nee, we hebben het natuurlijk niet gekocht. J-P vind hem niet mooi en hij is niet praktisch. Daarna hebben samen JVC 1 vs. Hollandia T gekeken en vervolgens ging ik naar de redactie om weer een sporttabloid in elkaar te zetten met mijn collega’s.

 

Geef een reactie

