Wegdromen in het nieuwe huis – Fotoalbum Week 10

Met een dromerige blik liep ik donderdag door mijn nieuwe huis. De muren zat erin en de trap lag klaar. Welkom in je nieuwe huis! Een uur lang dwaalden we door de kamers. Trapje op naar de eerste verdieping, nog een trapje op naar zolder en vervolgens weer naar beneden. Alles werd met een kritische blik bekeken. Ik moest er wel even mijn roze bril voor afdoen. Het kleinste kamertje op de eerste verdieping bleek te klein om een kantoortje ervan te maken. Die is nu omgedoopt tot logeerkamer. De enorme zolder wordt omgebouwd tot werkplek. J-P en ik werken allebei veel thuis en daarom moet er wel een degelijke plek komen met voldoende ruimte. Vervolgens moesten we nog een knoop doorhakken voor wat betreft de woonkamer. Welke wand zouden we schilderen en waar zou de televisie komen te staan? De vertegenwoordiger van Van Wijnen dacht met ons mee en gaf aan dat er wel een looprichting moest blijven tussen de keuken en de tuin. Bij mooi weer wil je lekker in de tuin zitten en niet hoeven slalommen tussen de keuken en de tuin als je wat wilt pakken. Goed punt! We hadden de kamer verder ingericht in ons hoofd. Maarre… waar zetten we de Billy’s? Oei, geen plek meer. Toen kwam schoonmoeder met het briljante idee om de Billy’s in de slaapkamer te zetten. De plannen zijn dus nu bijna rond. Nu nog de vloer kiezen, vloerbedekking kiezen, kleuren van de kamers, verf in huis halen, gordijnen etc. uitzoeken en alle troep die we nu hebben uitzoeken. Pfff… er is nog genoeg te doen.

IMG_3116Welkom in mijn nieuwe huis.

IMG_3115De woonkamer met keuken (rechts).

IMG_3112De trap. Lekker fris met dat wit.

IMG_3111Het piepkleine kamertje waar we geen kantoor van gaan maken.

IMG_3113Overleg met de meneer die onze inloopkast gaat maken. Zo raar om in je eigen huis te staan en te bespreken hoe je wilt dat het eruit gaat zien.

IMG_3109De ubergrote zolder met genoeg plek voor een grote tafel en al onze ‘troep’.

IMG_3108We zijn nog steeds op zolder.

IMG_3098Dinsdag kreeg ik last van lentekriebels en trok ik een felgekleurde blouse aan. Na alle werkzaamheden had ik nog een uurtje over, voordat ik weer moest werken (=sporten) en heb ik lekker op het balkon gezeten, zonder jas!

IMG_3097Nieuw recept uitgeprobeerd. Soms willen we wel eens iets ‘fris’ als avondeten. Deze salade is supersnel klaar en vult heel goed dankzij de mozzarella en het stokbrood.

IMG_3132Zaterdag hadden we de hele dag twee kleine meisjes op bezoek. Best leuk zo’n dagje oppassen, maar ontzettend vermoeiend! De katten vonden alles heel interessant en wilden ook meedoen met kleien.

IMG_3121De meisjes waren dol op Furby en die moest ook overal bij zijn. Furby was een beetje onbeleefd. Toen ik ging bidden voor het eten, ging meneer er vrolijk doorheen praten…

IMG_3122Jedidja en Jean-Paul. Superschattig!

IMG_3146We zijn met ze naar Ballorig geweest. Natuurlijk moesten wij ook mee het springkussen op en mee in het klauterding links. Supervermoeiend! Het is echt een soort Bootcamp. Gelukkig lagen er ook tijdschriften en kon ik af en toe bij komen met een Grazia.

IMG_3135Mijn favo plek: de ballenbak!

IMG_3147Zondag was voetbaldag! Ik heb eerst JVC 7 gekeken. We zaten allemaal dicht bij elkaar in de dug out met een dekentje. Niet normaal hoe kou het was!

IMG_3151Gelukkig was het spel wel de moeite waard. Vervolgens ging ik kijken bij JVC 1 om verslag te doen. Toen ik na de wedstrijd weer opstond, zakte ik bijna door m’n bevroren benen. De leuke interviews daarna maakten een hoop goed. En op de redactie was het gelukkig wat warmer en heel gezellig!

2 thoughts on “Wegdromen in het nieuwe huis – Fotoalbum Week 10

Geef een reactie

