Slotaflevering van gezonde levensstijl

garfield-weegschaal3Op een gezonde manier een paar kilo’s aankomen. Dat is mijn doel voor de komende weken. In samenwerking met sportschool Classic Gym en Health Software probeer ik middels een op maat gemaakt voedingsplan gezonder te worden. Vandaag: aflevering 17 – slot.

Vorige keer schreef ik heel optimistisch dat er nog vijfhonderd gram bij moest. Inmiddels zijn we twee weken verder. Ik ben vorige week al naar de sportschool geweest voor mijn meting. Helaas had ik nog geen tijd gevonden om er over te bloggen. Wat ik dus nu allemaal vertel is dus eigenlijk al een week geleden. Volgen jullie het nog? Vandaag dus het resultaat van de meting van vorige week. Ik kan alvast verklappen dat we vanaf nu naar één meting in de twee weken gaan én dat dit mijn laatste blogpost over dit onderwerp is.

‘Heb je al naar je gewicht gekeken’, vroeg Raymond. Nou nee, als ik op de weegschaal sta moet ik recht staan, mijn armen langs mijn lichaam laten bungelen en recht naar voren kijken, naar hoe mooi de blauwe muur is. Ik wist het niet en daarom vertelde Raymond het me maar. ‘56,5, net niet!’, zei hij in eerste instantie. Ik was blij met dit mooie afgeronde getal. 56,5 klinkt net wat lekkerder dan 56,7. Maar ik had die tweehonderd gram nog wel nodig om op een gezond bmi te komen, volgens de sportschool. Maar wacht…

Raymond voerde de getallen in, keek naar zijn computerscherm en surprise! Volgens het systeem had ik het wél gehaald. Een BMI van 19,6. Een gezond gewicht. YES! I DID IT!! EINDELIJK! Ik kreeg een hand en we maakten de afspraak dat ik nu één keer in de twee weken langskom om te wegen. Daarna bouwen we het af naar een maand en zo verder.

Ik heb in deze zeventien weken superveel geleerd over mijn lichaam en ontdekt dat als ik wil blijven sporten zoals ik nu doe (vier à vijf keer per week) ik dan ook genoeg voedsel binnen moeten krijgen. Verder maak ik nu gezondere keuzes en staat eten steeds vaker op de eerste plaats. Eerst eten en daarna zien we wel weer verder.

Daarbij heeft het programma van Finally Lifestyle & Voeding me ontzettend geholpen! Ik heb de praktische tips zoals ‘eet minder witbrood, drink minder frisdrank en eet meer fruit’ kunnen opvolgen. Vooral de voedingsschema’s die voor mij op maat gemaakt werden, hebben mij enorm geholpen. Superfijn dat ik min of meer mijn eigen voedingsprogramma kon handhaven. Zo eet ik nog steeds brood als ontbijt en lunch ik ook met brood. Vanaf hier wil ik ze daarom hartelijk bedanken voor hun handige methode. Daarnaast heb ik veel aan sportinstructeur Raymond van Schie gehad. Toen ik vertelde dat ik wilde aankomen, heeft hij meteen alles in werking gezet en kreeg ik twee dagen later al de map met voedingsschema’s. Wekelijks stond hij voor me klaar met de weegschaal en kreeg ik praktische tips en mentale steun. Ook Mariska van Classic Gym informeerde regelmatig hoe het ging. Tot slot wil ik de lieve vrienden en familie bedanken die me aanmoedigden en trots op me waren als er weer een paar honderden gram bij was gekomen. En jullie, de trouwe lezers van mijn blog.

De tijd is ook gekomen om te evalueren. Helpt het Finally Lifestyle Program om aan te komen? Ja! Er is 2,8 kg bij. Wel heeft het ontzettend lang geduurd. Maar met vier à vijf keer per week sporten én een supersnelle spijsverbetering moet je ook niet verwachten dat de kilo’s eraan vliegen. Dat is ten slotte nooit bij me gebeurd. Ook niet in die weken dat ik bij de boer werkte en superveel at. De kracht van het programma is de schema’s die op maat worden gemaakt en de keuzelijstjes die erbij zitten, waardoor je in één opslag kunt zien wat een goed alternatief is voor die zak chips. Een paar gezonde recepten voor tussendoortjes/hapjes erbij had het helemaal top gemaakt.

Nu moet ik de goede lijn doorzetten. Aankomen hoeft niet meer. Want zoals mijn meting al zegt: ‘Dit betekent dat jij momenteel een goed lichaamsgewicht hebt. Er zijn geen medische redenen om iets aan jouw lichaamsgewicht te veranderen.’ Ik blijf eten zoals ik nu doe en zal ervoor zorgen dat ik op gewicht blijf én gezonde keuzes maak. En zodra ik m’n nieuwe inloopkast heb, ga ik nieuwe broeken kopen! Al de extra’s kilo’s zijn namelijk op mijn heupen, mijn billen en bovenbenen terecht gekomen. Ze zijn niet erg zichtbaar, maar mijn broeken zitten wel een stuk strakker. Ah, weer een mooi excuus om te gaan shoppen. Kom maar door met die nieuwe garderobe!

2 thoughts on “Slotaflevering van gezonde levensstijl

Geef een reactie

