Darters op het springkussen – Fotoalbum week 8

Wat doe je als je met het Nederlands team darten aan tafel zit en je ineens een springkussen buiten ziet staan? Dan ga je erop natuurlijk! Ik was zaterdag op de Winmau Six Nations Cup Darts. Die werd op Texel gehouden en lucky me mocht erheen om verslag te doen. Wat hing daar een fijne sfeer! De darters waren allemaal heerlijk relaxt en deden alle interviews onder het genot van een biertje. What else? Ik zat heel ontspannen het darten te kijken vanaf de tafel van Schotland. Vanaf daar kon ik het spel het beste volgen. En omdat ik onpartijdig was, aangezien ik daar als verslaggever kwam, vond de coach van Schotland het ook goed dat ik aanschoof. Het was een superaardige man. Terwijl ik om me heen keek, kwam ineens Tony O’Shea van Engeland erbij zitten. Ik had bij de dartbond al aangegeven dat ik hem graag wilde spreken en die zouden dat voor me regelen. En daar was ie. En hij zei: ,,So, I like fishing ………. Oh, I thought we were speeddating!” Vervolgens hadden we een gezellig gesprek. Leuke man! Ondertussen kwam de coach van Schotland ook weer terug die der dan maar naast ging zitten. Nederland, Engeland en Schotland bij elkaar, het kan allemaal. Zoals ik al zei: topsfeer! Ondertussen walste Nederland over Wales heen en na afloop waren de spelers van Nederland natuurlijk superblij. En hyper. En dronken. Want ja, bier hè! En dus vonden ze het helemaal geen gek idee om op het springkussen te gaan. Misschien gaan ze het wel opnemen als vast onderdeel in hun training… want Nederland heeft dus mooi de volgende dag het toernooi gewonnen!

IMG_3055Het Nederlands Team darten na de overwinning op Wales. Met een blije Mies. Want zo vaak zie ik geen springkussen van dichtbij. En het kwam natuurlijk ook omdat ik die dag geweldige interviews had.

IMG_3060Wesley Harms wilde graag een groepsfoto maken. Jammer genoeg had bijna niemand het door en werd er vrolijk verder gesprongen.

IMG_3049En dit was de setting. Een soort theaterzaal in recreatiepark De Krim op Texel. Heel mooi en sfeervol ingericht.

IMG_3046Om er te komen moest ik de Texelse boot nemen. Nu ik precies weet hoe ik moet rijden, zit ik een stuk relaxter op de boot. Maar om nou te zeggen dat het een pleziertochtje is? Nou nee. Ik heb stage gelopen op Ecomare en moest ongeveer vier maanden lang iedere doordeweekse dag met de boot. Dan is het plezier er snel af hoor. Voor mij is het net zo normaal als met de trein gaan. Funny fact: vanaf mijn huis in Julianadorp (gemeente Den Helder) kostte het me zaterdag een uur en tien minuten om van deur te deur te gaan. Ter vergelijking: ik ben net zo lang bezig om vanaf huis naar Amsterdam te rijden.

DSC_3279Ik heb die week niets voor de rubriek gedaan. Wel is het artikel over Salsa in de krant verschenen. Hier dans ik met ex-collega Rick Schuddeboom. De les was ontzettend leuk, maar vermoeiend! Het valt echt niet mee om supersnel op hoge hakken te dansen. Gelukkig vond ik later in mijn kast roze hakjes die een stuk lager zijn en die prima kunnen voor stijldansen. Deze week had ik overigens geen stijldansen vanwege de vakantie. Omdat ik alleen op maandag had gesport, MOEST ik nog wat erbij doen. Het werd sh’bam bij Classic Gym. Heerlijk om toch nog lekker te dansen. Er stond een superfanatiek kind achter me, dus dan kon ik natuurlijk niet achterblijven. Ik heb me flink uitgesloofd.

IMG_3065Zaterdagavond vis eten bij mijn ouders. Was weer heerlijk! Het lijkt alsof er amper vis aan zit, maar het vult ontzettend snel. Daar ben ik altijd weer verbaast over. Na het eten zijn we nog op verjaardagsvisite geweest en daarna ben ik snel mijn bed in gedoken. Wat was ik moe!

IMG_3067Op zondagmiddag keek ik handbal bij JHC. Ze liet heel dure punten liggen tegen hun concurrent Con Zelo. Beide ploegen vechten tegen degradatie. Het was een spannende wedstrijd. Ik moest wel wennen aan het feit dat het op zondagmiddag was. Normaal keek ik eigenlijk altijd zaterdagavond naar handbal.

IMG_3030Manlief heeft ook heerlijk gesport… Dat kunstgras ziet er heel leuk uit en het blijft ook langer goed bij koude temperaturen. Jammer alleen dat slidingen maken zeer pijnlijk is.

IMG_3029Ik ging wat lekkers maken. Op het pak ziet het er een stuk beter uit. Ik vind het sowieso een beetje nep. Het enige wat in dat pak zit is kaassaus. Noem het dan gewoon ‘kaassaus voor gehakt met broccoli’.

IMG_3033Knuffelen met mijn schat Bliksum.

IMG_3043De poezen zijn gelukkig dol op elkaar. Ze stoeien veel, maar vechten niet. Slechts heel af en toe hoor ik ze blazen tegen elkaar.

IMG_3039BBF’s 4ever! En ja, mijn flits is niet meer wat het geweest is. Komt door mijn frontje met de vlag van Groot Brittannië. O ja, funny fact… ik had vrijdagavond een discussie met J-P of ik mijn oorbellen met de vlag van Groot Brittannië in zou doen op het darttoernooi. Ten slotte waren Wales, Engeland en Schotland ook van de partij. J-P bleef maar uitleggen dat het hen echt niet boeit, want ze hebben hun eigen vlag. Uiteindelijk dus mijn oorbellen thuis gelaten om rare gezichten te voorkomen. Ik heb wel wat foto’s gemaakt met mijn mobiel. Die dus ook gewoon de vlag als achterkant heeft… Zucht.

IMG_3040Vriendin Nanda woont in een kluslokaal en dit is haar ‘gootsteen’. Zo leuk! Ze heeft heerlijk veel ruimte om zich heen. Het is antikraak. Het was heel apart om ’s avonds in een school te lopen en de kledinghakjes aan de muren te zien. Voor haar overbuurman Kevin is het nog gekker. Die woont nu op zijn vroegere basisschool.

IMG_3034Ze kan zo schattig zijn.

Geef een reactie

