Nog 500 gram te gaan

Op een gezonde manier een paar kilo’s aankomen. Dat is mijn doel voor de komende weken. In samenwerking met sportschool Classic Gym en Health Software probeer ik middels een op maat gemaakt voedingsplan gezonder te worden. Vandaag: aflevering 16.

IMG_3016Week zestien alweer! De afgelopen week heb ik veel gesport én veel gegeten. Zondag bestond mijn avondeten uit een patatje en vijftien kipnuggets. Die waren allemaal fijn blijven hangen op mijn lichaam. 0,3 kg erbij! Op dit moment weeg ik 56,2 kg. Nog een halve kg te gaan…

We zijn nu vier maanden verder en ik ben in al die tijd in totaal drie kilogram aangekomen. Drie. Kilogram. Ongelooflijk, wat weinig! En wat gaat het langzaam. Ik vertelde het aan een ex-collega en haar mond viel open. Het komt natuurlijk ook omdat ik maar blijf sporten. Ik kan simpelweg niet stilzitten. Tenzij ik een heel goed boek in mijn handen heb. Gelukkig is het aankomen niet het belangrijkst van deze hele vier maanden geweest. Het doel was om weer een gezond ritme te krijgen en gezond te eten. Ik merk dat ik gezonde keuzes maak en iedere dag wel wat fruit eet. Ook is mijn eetritme een stuk beter. Al kan het natuurlijk veel beter. Want voordat ik vanochtend ging ontbijten had ik er al een telefoontje en een paar e-mails opzitten. Wat dat betreft heb ik dus nog een weg te gaan om echt eten op nummer één te zetten. Eerst eten, de rest van de wereld wacht maar.

IMG_3028De behoefte aan zoetigheid zal altijd blijven. Daarom heb ik een ‘trucje’ aangeschaft. Lippenbalsem in de smaak Coca Cola Vanille. Lekker dat ie is! Even afwachten of ik daarmee de zak snoep kan laten staan of dat het juist mijn drang naar zoetigheid versterkt. Ik ben niet tegen zoetigheid, maar het moet niet mijn tussendoortje gaan vervangen. Snoep is gewoon leuk voor af en toe, voor erbij. Snoepen met mate. Hetzelfde geldt voor frisdrank en alcohol. Ik zal nooit helemaal stoppen met deze dranken, maar wil ze wel met mate drinken. Nu ga ik hard mijn best doen om er nog een halve kilogram bij te krijgen. Tot volgende week.

Geef een reactie

