Aankomen in beeld

IMG_2993Op een gezonde manier een paar kilo’s aankomen. Dat is mijn doel voor de komende weken. In samenwerking met sportschool Classic Gym en Health Software probeer ik middels een op maat gemaakt voedingsplan gezonder te worden. Vandaag: aflevering 15.

Vandaag even geen lang verhaal over hoe zwaar het allemaal is, wat ik vorige week voor sporten heb gedaan (fitness, karate, bridgen en stijldansen) en wat ik heb gegeten (veel). Ook ga ik het niet hebben over hoe druk het op het werk is, hoe fijn mijn bed ’s ochtends ligt waardoor ik geen tijd heb om drie broodjes te eten als ontbijt en andere smoezen. Dat de zakken snoep en chips hun stralendste lach opzetten als ze me zien en fluisteren: ‘pak me, je weet dat je het wilt!’, weten we nu wel. Vandaag daarom iets totaal anders.

Tadaaa! Mijn eigen gewichtgrafiek. Met een beetje hulp van mijn man, de wiskundig ingenieur.

grafiek

Ik heb even een rode lijn getrokken om zo de grens aan te geven. Ik ga namelijk nog steeds uit van het voedingscentrum. Zij vinden dat ik bij 54 kg een gezond gewicht heb. Hier mag ik niet meer onder komen. Nu ben ik bezig met een buffer opbouwen zodat ik niet meteen ondergewicht zal hebben na een buikgriepje. Al na week 2 bereikte ik de magische grens. Nu ben ik druk bezig om te proberen bij de 56,7 kg uit te komen. Dat is voor de sportschool de magische grens.

Zoals je kunt zien heb ik al drie weken achter elkaar een gewicht van 55,9 kg. Best bijzonder. Mijn week ziet er qua sport namelijk altijd anders uit. Ik ben er blij mee, het is een teken dat het gewichtsbeheersingsschema goed werkt. Dat werd ook wel tijd na al die stijgingen en dalingen in het schema. Om gek van te worden. Overall is het een stijgende lijn en daar ben ik hartstikke blij mee. Nu nog even de top bereiken.

Geef een reactie

