Woede omzetten in kracht

Op een gezonde manier een paar kilo’s aankomen. Dat is mijn doel voor de komende weken. In samenwerking met sportschool Classic Gym en Health Software probeer ik middels een op maat gemaakt voedingsplan gezonder te worden. Vandaag: aflevering 13.

woedeWe hebben het telkens weer over de laatste loodjes. Die zijn het allerzwaarst. Terwijl de loodjes steeds zwaarder worden, word ik zelf lichter. Er is een halve kilogram af! Het komt natuurlijk niet onverwachts. Ik bedoel: 1,2 kilogram aankomen terwijl je ziek bent geweest, is erg veel. Het kon ook niet anders dat ik wat zou afvallen. Maar het blijft stom.

Toen ik het vorige week maandag (ja, ik loop achter met de blog, we hebben het dus nu over week 4) hoorde, werd ik meteen chagrijnig. Had ik maar meer gegeten, had ik maar anders gesport, had ik maar… Maar in hoeverre kloppen die gedachten? Heb ik inderdaad zoveel invloed op mijn lichaam? Ik sprak met Raymond af dat we het nog even zouden aankijken. Misschien zou ik daarna nog wat moeten bulken voor die laatste loodjes. Daar zit ik natuurlijk helemaal niet op te wachten. Maar ik wil wel dit programma goed kunnen afsluiten.

Met m’n chagrijnige hoofd stapte ik na de weging de sportschool binnen voor mijn programma. Ik begon mijn cardio op de crosstrainer. En wat normaal nooit gaat, lukte nu wel. Ik kon mijn woede omzetten in kracht en ging als een speer op de crosstrainer. De weerstand zette ik hoger en hoger. Daarna volgden de apparaten waar ik als een malle aan trok. Mijn benen kregen 70 kg te verduren en ze pikten het. Na de cooling down (cardio) dook ik nog even de sauna aan en langzaam werd ik weer rustiger en kon ik relativeren.

Want wat ben ik toch aan het piepen omdat ik niet kan aankomen. Er zijn zo ontzettend veel mensen die worstelen met hun gewicht en tientallen kilo’s moeten afvallen. Ik heb maar 3,5 kg waar ik mee moet zien te dealen. En dan kan ik ook nog eten wat ik wil. Als ik een zakje chips eet in plaats van een stuk fruit, is dat niet goed voor de gezonde levensstijl die ik probeer na te streven. Maar voor de weegschaal maakt het niets uit. Of ik nu aankom met gezond eten of minder gezond eten. Bij beide keren zal de weegschaal omhoog schieten als ik er genoeg van eet.

Dus vanaf nu gewoon weer lekker veel gezond eten. Ik moet eerlijk bekennen dat het de afgelopen week (nu hebben we het over week 5) niet mee viel. Het was bij mijn beide banen erg druk. De drukte was prima te overzien, maar kwam onverwachts, zodat de omschakeling naar ‘blijven eten ook al is het druk’ moeizaam ging. Daar heb ik weer van geleerd. In de volgende blog meer over afgelopen week. Nu ga ik eerst naar de sportschool om te kijken wat de weegschaal van mijn drukke week vond.

Geef een reactie

