To bulk or not to bulk

Op een gezonde manier een paar kilo’s aankomen. Dat is mijn doel voor de komende weken. In samenwerking met sportschool Classic Gym en Health Software probeer ik middels een op maat gemaakt voedingsplan gezonder te worden. Vandaag: aflevering 10.

IMG_2722Tijdens mijn laatste meting woog ik 55,7 kg. 2 ons eraf. Jammer, maar ik had het wel verwacht. Ik was de keer daarvoor zoveel aangekomen. Inmiddels ben ik bij de laatste loodjes aangekomen. Nog 1 kg erbij en dan kan de champagne open (Ja, toch, Raymond? ;)). Maar hoe gaan we dat aanpakken? De vraag van vandaag is daarom: to bulk or not to bulk?

Even een kleine uitleg. Wat was bulken ook alweer? Ik heb 3 schema’s. 1 ‘normaal’ schema die de gewichtsbeheersingsfase wordt genoemd. Dan is er de opbouwfase waarbij ik met 1 broodje meer ontbijt, 1 bonusproduct meer eet na de lunch en ’s avonds 2 bonusproducten neem in plaats van van 1. Bij de bulkfase komt daar nog een bonusproduct bovenop bij het ontbijt en moet ik wat meer opschepen bij het avondeten.

Nu heb ik een grondige hekel aan de bulkfase omdat ik daarbij met drie broodjes moet ontbijten en een bonusproduct. Dat is gewoon veel te veel voor mij. En onpraktisch. Naar de extra schepen bij het avondeten kijk ik eigenlijk niet, moet ik eerlijk bekennen. Ze zijn gericht op aardappels/pasta/rijst, groente en vlees, terwijl ik vaak genoeg iets totaal anders eet. Een recept waarin helemaal geen aardappels/pasta of rijst voorkomt bijvoorbeeld.

Dus wat gaan we de komende weken doen? De opbouwfase in! Normaal duurt die slechts drie dagen. Ik trek hem door naar de rest van mijn leven. Ik heb gemerkt dat de gewichtsbeheersfase te weinig is voor mij. En de bulkfase sucks. Dus de opbouwfase it is. Ik zal de komende tijd ontdekken welke producten voor mij het beste werken en waar ik de meeste voedingsstoffen en energie uit kan halen.

Op de foto staat m’n favoriete tussendoortje van dit moment: appel met kanaal, rozijnen en suiker. Het is de bedoeling dat ik het laatste product ga afbouwen.

Geef een reactie

