Kampioenen – Week 1

Welkom! Het nieuwe jaar is een feit! En 2013 heeft alles in zich om een topjaar te worden. ‘Zorg dat het jouw jaar wordt, jouw jaar met God!’, hoorde ik twee keer deze week. De eerste keer op een sing in, de tweede keer in de kerk ‘Oase’ waar we afgelopen zondag de dienst van bezochten. Toeval? Nou nee, het kwam uit de koker van één en dezelfde persoon. Ik vind het een mooi motto voor dit jaar. Laat dit het jaar zijn van God en mij. Hoe dan? Nou, veel in de Bijbel lezen, boeken lezen over het geloof, bidden en de kerk bezoeken. Dat laatste is in de eerste week van 2013 in ieder geval gelukt. En terwijl ik gezellig in de kerk zat, bezocht Dennis van der Geest het judotoernooi waar ik die middag pas heen zou gaan. We liepen elkaar mis. Bummer! Hij is wel iemand waar ik mee zou willen kletsen over het geloof aangezien hij mee had gedaan met ‘Op zoek naar God’. 2013 is ook nu al geweldig omdat we een supergezellig oud en nieuwfeest hadden met wel twintig man. Het had project X kunnen worden, maar het was alleen maar errug gezellig. En iedereen heeft z’n vingers nog. Over handen gesproken.. die hebben we zaterdag goed gebruikt op het interkerkelijk volleybaltoernooi. De Ambassade had deze keer maar één team (normaal leveren we er een stuk meer), maar dit team won wél de recreatieklasse (15 teams). Oh Yeah! Het begin van 2013 is er. En het is een errug goed begin.

DSC044282013 wordt trouwens ook het jaar van mij en Esz. Ze heeft beloofd om niet meer zo lang naar het buitenland te gaan, dus we kunnen fijn honkbal kijken bij haar vriend en wijn drinken. Whoehoe!

DSC04424Oud en Nieuw was ook een soort reünie voor de ex MBO’ers. Esz zat alleen in het eerste jaar bij ons in de klas. Met z’n vieren behaalden we het diploma directiesecretaresse. Wat hebben we een toptijd gehad! Picture this: een klas met vijftien kwekkende vrouwen, zonder mannen. Gezellig, maar een ramp voor sommige leraren.

DSC04421Het was weer tijd voor een foto met de zusjes Kramer en de aanhang. Jammer genoeg zat er een vinger in de weg.

DSC04441Het nieuwe jaar is begonnen met een feest met 20 man. Top! En Elianne die weer terug was uit Afrika.

DSC04412Traditiegetrouw bakten J-P en ik de oliebollen. Het geheime ingrediënt was bier. Ze waren weer heerlijk!

IMG_2692BBF’s.

IMG_2700Met de allerliefste man die ik ken.

IMG_2696En nog een pica van mij alleen.

IMG_2689De poezen hadden overdag nergens last van.

IMG_2720The morning after. Lekker rustig aan doen. Neem een voorbeeld aan Bliksum.

IMG_2686Op de valreep van het oude jaar kochten we de Blu Ray collectie van alle James Bond films (behalve Skyfall dan he). We zagen hem al liggen in de Mediamarkt van Brussel voor 150 euro. Duur, maar we wisten wel dat we hem wilde hebben. Toen ik op 30 december ging googlen voor een goedkoper exemplaar, keek ik ook even op Marktplaats. En ja hoor, daar stond een exemplaar voor 100 euro van kopers uit Anna Paulowna. Dat is vlakbij! Bieden mocht ook. Ik bood 90 euro, vroeg of ik hem gelijk op mocht halen en twee uur later hadden we een ingeseald exemplaar van James Bond op Blu Ray in handen. Yes!

IMG_2721Snap je nu waarom het zo moeilijk is om boos op ze te blijven?

IMG_2722M’n favo tussendoortje van dit moment. Appel in stukjes, rozijnen, kaneel en suiker. Smullen! Ja, wel suiker inderdaad, maar dat ga ik afbouwen.

IMG_2723Ik vond dat wel humor. In de Bijbel staan best veel teksten over vogels en nu gaan die mormels ervoor zorgen dat Opwekking niet door kan gaan. Wordt vervolgd…

IMG_2724De eerste zaterdag van het jaar deden we gelijk sportief. Het interkerkelijke volleybaltoernooi stond op het programma. En wat was het leuk! We hebben negen wedstrijden gespeeld en daarvan 7 gewonnen en 2 verloren.

IMG_2734Team Ambassade won de eerste plaats! Wat waren we trots!

IMG_2727Even reclame maken voor m’n werkgever. Ik was daar deze week ook weer drie dagen aan het werk.

IMG_2752We hebben de overwinning gevierd met taart! Met een twitteractie had ik namelijk een taart gewonnen bij de AH in de Schooten. Aangezien we vlakbij volleybalden, bedacht ik dat we hem tussendoor wel even op konden halen. Toen wist ik nog niets dat het onze kampioenstaart zou worden.

IMG_2753’s Avonds lekker Chinees eten in de kerk. We waren nog steeds dolbij met de overwinning en waren heel hyper met z’n allen.

IMG_2758Sebas en Vera zaten aan de rustig kant van de tafel. Op de achtergrond een stukje van de kerk.

IMG_2759Dit is hem dan. De beker van de winnaarspoule. Eindelijk is hij weer in ons bezit!

Geef een reactie

