Kerst en België – Week 52

Pfff… wat een drukke week heb ik gehad! Op de maandag voor Kerst ging ik naar de sportschool, praatte ik bij met schoonopa en schoonoma, bezocht ik een crematie en had ik ’s avonds de kerstnachtdienst. Vervolgens vierde ik daarna twee dagen Kerst, werkte ik vervolgens een dag bij NBC en ging ik de dag erna voor een weekendje naar België. Ik heb genoten hoor, dat wel, maar ik neem me hierbij plechtig voor om mijn ‘kerstvakantie’ niet meer zo vol te plannen. Tijd voor de foto’s!

IMG_2646In België met de allerliefste! Ze hadden op een plein in Brussel een ijsbaan neergelegd. Hij was heel waterig, but who cares. Ik ben dol op openlucht ijsbanen. En dan gaat het mij vooral om de sfeer. Schaatsen lukt wel, remmen niet…

IMG_2657Onze kamer in hotel Best Western Country House Hotel had een balkon. Het lag ongeveer tien minuten met de tram van het centrum van Brussel verwijderd. De tram stopte voor de deur, dus dat was easy peasy.

IMG_2654En een bad! Oh my, wat heb ik dat gemist! We zijn naar Lush geweest en hebben daar een bruisbal gekocht met glitters erin. Op zaterdagavond lag ik heerlijk tussen de glitters een boek te lezen. Voor de kenners: Dragon’s Egg. Zooo lekker! Ik kan niet wachten totdat ik in mijn nieuwe huis lekker kan badderen.

IMG_2626Inspiratie opdoen in een woonwinkel. En dat was Brussel voor nu. Er volgt nog een uitgebreid verslag!

IMG_2687Ik heb tijdens het weekendje weg ook weer lekker kunnen lezen. Ik ben er al vaak in begonnen, maar haakte telkens in het begin al af omdat ik de personages door elkaar haalde. Nu heb ik Het Achterhuis van Anne Frank dan eindelijk uitgelezen. Heftig boek, vooral toen beschreven werd wat de Joden allemaal niet mochten van die gek met de snor. Daarnaast las ik ‘Directie secretaresse’ van Nel van der Zee. Een boek van vroeger. Ik dacht dat het een chicklit was, maar er zat toch een hoop diepgang in. Angelique gaat als secretaresse werken bij het bedrijf waar haar broer en haar vader ook werken om te voorkomen dat de fraude van haar broer aan het licht komt. Maar dan worden de directeur en zij verliefd en gaat het van kwaad tot erger.

IMG_2602Van m’n schoonvader kreeg ik ‘Een goede raad’ van J.K. Rowling. Ik ben dol op Harry Potter en ben dan ook superbenieuwd hiernaar. Ik hoop dat ze mijn hoge verwachtingen kan waarmaken.

IMG_2605J-P kreeg een helikopter. Die werd thuis natuurlijk gelijk de volgende dag uitgeprobeerd.

IMG_2600Patrick checkt de make-up set van z’n vriendin Rianne.

IMG_2604We hadden ook een spelletje kregen: 30 Seconds. Je hebt een kaartje met vijf namen en die moet je omschrijven. Je partner moet vervolgens raden. Dat ging ongeveer zo. Ik: ,,Een god met een dikke buik. Zo wordt Hans (=schoonvader) ook genoemd.”
Schoonmoeder: ,,Eh… Hans?”
Nee, boeddha natuurlijk!
Schoonmoeder: ,,Waar woont Obama?”
Schoonpapa: ,,Eh….Afghanistan?”
En dan zich eruit proberen te lullen door te zeggen dat hij het niet goed verstond. Jup, leuk spel!

IMG_2570Strak in pak. Ik was helemaal in het zwart gekleed voor de crematie en bedacht later dat ik ook wel zo naar de kerstdienst kon. Zwart is chique toch?

IMG_2587Toch maar even een rood jasje erbij gedaan, is wat vrolijker. Met Karin, Karlien en Anke na afloop van de Kerstnachtdienst. Was weer een toffe dienst! Leuke kerstliedjes en een fijne preek van Karsten.

IMG_2592De volgende dag weer naar de kerk voor de gezinsdienst. Ook weer een topdienst met een leuk toneelstuk. En ja, wij poseren ieder jaar bij de kerstboom.

IMG_2611Op tweede kerstdag aten we met z’n allen bij mij thuis. Om zes uur begonnen we met het heerlijke voorgerecht en om tien voor acht waren we klaar en ging de helft alweer naar huis. Kort maar krachtig. Broerlief bleef hangen, want die wilde met mij Home Alone 2 kijken. Da’s traditie bij ons. De aanhang snapte er natuurlijk niets van, want waarom zou je een film zo vaak willen zien? Menno en ik hielden voet bij stuk en uiteindelijk keken J-P en Jorine ook mee.

IMG_2613Met een knappe man in pak.

IMG_2606Close-up van een knappe kater.

IMG_2597Ons eigen kerstkindje in zijn kribbe met stro.

IMG_2685Home sweet home. En als een kat zich wast, komt er vast een gast.

rolstoelbasketbalTot slot nog een topfoto van George Stoekenbroek. Ik heb meegedaan aan rolstoelbasketbal voor de rubriek. Dat was zooo vet! Het duurde even voordat ik doorhad hoe het allemaal werkte en hoe ik de rolstoel moest besturen, maar daarna was het top.

 

One thought on “Kerst en België – Week 52

Geef een reactie

