Alle valkuilen verzamelen

Op een gezonde manier een paar kilo’s aankomen. Dat is mijn doel voor de komende weken. In samenwerking met sportschool Classic Gym en Health Software probeer ik middels een op maat gemaakt voedingsplan gezonder te worden. Vandaag: aflevering 8.

IIMG_2544k trapte deze week in alle valkuilen die je maar kunt verzinnen. Lekker lang in bed blijven liggen en om 12 uur ’s middags nog eens gaan ontbijten bijvoorbeeld. Of wat dacht je van deze: geen tijd nemen om gezonde dingen te googlen en daarom maar snoep en chips gaan eten. Of eerst uitgebreid in de badkamer vertoeven en daarna geen tijd meer hebben om te eten. En dat blijft natuurlijk niet onbestraft.

Ik ging maandag benieuwd op de weegschaal staan. Het was week 2 van de gewichtsbeheersingsfase en ik verwachtte dat er wel wat af zou zijn. Een paar ons. Dat moest haast wel, want ik had me niet altijd braaf aan het schema gehouden. Natuurlijk pakte mijn lichaam mij keihard terug. Het wil regelmatig eten en dat kreeg ze niet. 55 kg zei de weegschaal. Neeeee! Een halve kilogram eraf! Zo ontzettend zonde. Ik heb zo hard me best gedaan om die halve kilogram eraan te eten en nu heeft ie mijn lichaam alweer verlaten. Maar ja, eigen schuld. Dan moet je maar beter eten.

De afgelopen week heb ik vier keer intensief gesport. Ik heb mijn fitnessprogramma gevolgd in de sportschool (3 x 15 minuten cardio en 6 oefeningen) en deed aan stijldansen. Dat klinkt heel suf, maar het is topsport, geloof me. Ik krijg alle hoeken van de zaal te zien tijdens de quickstep. Daarnaast volgde ik nog twee sporten voor de rubriek. Een zittende sport waarbij ik voornamelijk mijn armen moest gebruiken en een groepsles fitness. Heerlijk om te sporten, maar het was voornamelijk cardio en daar val ik van af. Eigenlijk moet ik na de les gelijk extra gaan eten. Natuurlijk kwam er iedere keer weer wat tussen, waardoor ik dat niet deed. Dom!

But hey, wat had ik verwacht? Het heet niet voor niets ‘levensstijl’. Het is geen kwestie van hier en daar iets gezonds, ik moet, met uitzondering van het avondeten dat altijd gevarieerd is, opnieuw leren hoe ik mijn maaltijden moet indelen. Als ik dit schrijf, hebben we net Kerst achter de rug en morgen ga ik een weekendje naar België. Ik hoop door het extra eten wat te zijn aangekomen. Ben benieuwd! We zullen het komende maandag weer zien. O ja, op de bovenstaande foto staat drop. Oei! Suiker! Maar ik moest wel, ik had keelpijn, werd schoor en hoestte constant. Dan is er maar één medicijn: honingdrop.

3 thoughts on “Alle valkuilen verzamelen

  1. Feestdagen zijn eetdagen. Begrijpelijk dat enkele kilootjes weer eraan gaan zitten. Na de feestdagen is het grote eetpartij achter de rug. Je kan weer in alle rust gaan lijnen. Heb een prettige jaarwisseling. Een goed, gezond, vrede en liefdevolle 2013. Groetjes Patricia.

      • Nog kilootjes erbij nou dat wordt flink eten. Eten dat veel meer calorieën oplevert. Succes in 2013.
        Een prettige jaarwisseling en goed, gezond, verdraagzame gezegende nieuwjaar. Groetjes Patricia
        Een goede week.

Geef een reactie

