Omhelzen: Webprint.nl

Sommige bedrijven hebben nog nooit van het fijne woord ‘service’ gehoord. Of proberen je een poot uit te draaien. Anderen zijn gewoon ronduit onbeschoft tegenover de klant. Voor dat soort bedrijven moet je Oppassen. Gelukkig voor ons, en voor de economie, zijn er ook organisaties die service hoog in het vaandel hebben staan en waar beleefdheid de norm is. Bedrijven die net even dat extra stapje zetten om jou tot dienst te zijn. Die bedrijven kan ik alleen maar Omhelzen. In deze categorie Oppassen/omhelzen speel ik voor ombudsman.

webprintVandaag een bedrijf uit de categorie Omhelzen: de website http://www.webprint.nl.

Ik zal maar meteen toegeven: ik ben razend enthousiast! Het plan was om zodra ik thuis kwam mijn nagels te lakken, aangezien ze echt weer even versteviging nodig hebben. Plans changed! Toen ik thuis kwam lag namelijk een pakketje van Webprint.nl op me te wachten. Ik heb net m’n foto’s bekeken en MOEST erover schrijven. Want dit is een bedrijf dat kwaliteit en service levert voor een goede prijs.

Donderdagmiddag heb ik fotoafdrukken besteld bij Webprint.nl. Het stond al een tijdje op m’n to do list om mijn wall of fame & friends aan te passen, oftewel de fotomuur in de gang. Een aantal dierbare vrienden misten nog op de muur en ondertussen waren de huidige foto’s al zo’n twee jaar oud. Ik beschikte over voldoende foto’s maar moest ze nog wel uitzoeken. Galina had juist te weinig foto’s en voor haar had ik daarom mijn foto’s al uitgezocht en op een cd gebrand. Zodoende hoefde ik alleen maar dat mapje door te pluizen voor de recente foto’s van gezamenlijke vrienden. Vervolgens nog wat foto’s van vrienden erbij die we niet gezamenlijk hadden en zo kwam ik op 32 foto’s uit.

Toen moest ik nog bedenken aan welk bedrijf ik mijn foto’s wilde toevertrouwen. Hema was een optie, maar die had bij m’n laatste bestelling (ook alweer zeven jaar geleden) nog wat moeite met de kwaliteit die ik aanleverde. Ook zijn ze niet goedkoop. Ik googelde wat en kwam uit op Webprint.nl. Zij beloofden me drie euro korting bij mijn eerste bestelling. Kijk, dat is leuk.

Mijn foto’s stonden keurig op het bureaublad te wachten om geüpload te worden. Ik moest nog wel even Flash downloaden. Dat was even klooien, want ik moest mijn browser afsluiten en sloot tot twee keer toe het installatieprogramma af. Maar zodra ik het door had, had ik met een paar minuten Flash. Ook was ik even m’n zojuist ingevoerde wachtwoord vergeten of ik had het gewoon verkeerd ingevuld. Anyway, ik klikte op ‘wachtwoord vergeten’ en had meteen daarna een mailtje waarmee ik een nieuw wachtwoord kon instellen. Vervolgens was het een kwestie van de foto’s uploaden. Niet moeilijk doen met software installeren, maar gewoon gelijk via de website. Alsof je foto’s op Facebook knalt. Al gaat dat zelfs nog langzamer.

webprint2In het menu foto’s afdrukken op papier

webprint3Fotoselectie van mijn vorige bestelling. Ik kan links bovenin nieuwe foto’s selecteren die ik afgedrukt wil hebben.

Vervolgens vertelde Webprint me dat sommige foto’s wel erg slecht waren en dat ze de kwaliteit niet konden garanderen. Dit werd aangegeven met rode bolletjes bij de verschillende formaten van de foto. Eigenwijs als ik ben liet ik de foto’s lekker bij m’n bestelling staan. Ik wilde gaan voor formaat 10 x 15, maar zag die niet zo snel staan. Dan maar 10 x 13. Ik had toch allemaal verschillende formaten lijstjes. Achteraf blijkt dat de website kijkt naar het huidige formaat van de foto’s, naar de verhouding tussen de lengte en de breedte. Vervolgens voerde ik mijn adresgegevens in en drukte ik op verzenden. Er werd me beloofd dat de foto’s maandag verzonden zouden worden. Mooi, dan konden we dinsdag of donderdag de wall updaten.

webprint4De groene bolletjes vertellen me dat deze foto’s van goede kwaliteit zijn. De foto van mij en Elianne is rood. Slechte kwaliteit! Logisch ook, hij is tijdens de EO-Jongerendag genomen in het Gelredome met een iPhone.

IMG_2488Dit kartonnen envelopje vond ik in mijn brievenbus.

IMG_2490Een stapeltje foto’s met een kartonnetje, verpakt in plastic. Daarbovenop een kaartje met mijn bestelling. Leuk die kleine foto’s!

IMG_2492Moeilijk om de kwaliteit te laten zien. Het is al vijf uur geweest en mijn iPhone heeft een beetje moeite om dan een foto te maken. Om je een idee te geven van de kwaliteit: de linkerfoto en foto in het midden zijn gemaakt met een normale camera. De rechterfoto heb ik ’s avonds gemaakt met mijn iPhone zonder flits. Denk dus even de korreligheid weg, die komt puur door mijn iPhone.

Ik ben dik tevreden met de snelheid, de service en de kwaliteit. Webprint has it al. O ja, de prijs voor 32 foto’s incl. kennismakingskorting was slechts € 1,67. Wauw!

3 thoughts on “Omhelzen: Webprint.nl

  1. Ik heb net webprint.nl gebruikt!!! Wat een waardeloze kwaliteit. Ze hebben gewoon het lef om je foto te versnijden waardoor en ongeveer 1 cm (bij een foto van 13*18) eraf wordt gehaald. Foto’s zijn tevens te donker. Als je verhaal gaat halen dan komen ze alleen maar terug met tegen vragen, een oplossing hebben ze niet van gehoord. WAARDELOOS.

Geef een reactie

