Goed nieuws van de weegschaal

Op een gezonde manier een paar kilo’s aankomen. Dat is mijn doel voor de komende weken. In samenwerking met sportschool Classic Gym en Health Software probeer ik middels een op maat gemaakt voedingsplan gezonder te worden. Vandaag: aflevering 6.

IMG_2251Laat ik maar gelijk met het goede nieuws beginnen. Ik ben weer aangekomen! 0,3 kg is er bij. Het is niet veel, maar dat had ik ook niet verwacht. De week ervoor was ik namelijk afgevallen terwijl ik me een slag in rondte had gegeten. Ook was ik vlak erna begonnen met de gewichtsbeheersingsfase. Drie tussendoortjes en 1 broodje minder maar wél nog steeds zes maaltijden per dag. Het was dus even afwachten wat de weegschaal deze week zou zeggen. Gelukkig bracht hij goed nieuws.


Mijn vetvrije massa (o.a. spieren) is gestegen met 1 kg. Gelukkig! Ik kom voornamelijk in de sportschool voor mijn conditie, maar een beetje spieropbouw is ook niet verkeerd. Ik heb in de week hiervoor maar twee keer gesport. Een lesje kickfun en een uurtje stijldansen. Daarnaast heb ik geschaakt voor de rubriek. Schaken is natuurlijk ook een sport, maar ik verbrand er heel weinig calorieën mee en wordt er ook niet gespierder van. Dus daarom houd ik het op twee keer.

Deze week zal ik vier keer sporten. En daarmee bedoel ik echt sporten. Conditioneel. Vol ertegen aan! Op dit moment heb ik er drie achter de rug. Mijn programma in de zaal van Classic Gym, een groepsles in een sportschool en een budosport. Vrijdag zal ik dan nog stijldansen. Ik vond het vrij veel, maar het kan even niet anders. De kerstvakantie staat namelijk voor de deur en in die weken wordt er weinig gesport. Op het moment van plannen wist mijn chef nog niet of er een vrijdagpagina zal verschijnen in de kerstvakantie. Mocht dat wel zou zijn, dan moet er natuurlijk ook een ‘uit de schaduw’ komen. Dus werk ik nu heel hard vooruit. Voor degenen die nu voor het eerst mijn blog lezen: ik heb mijn eigen rubriek in de Helderse Courant waarvoor ik sporten uitprobeer en daarover schrijf. Ik vond vier keer sporten al veel, maar keek net in m’n agenda en voor komende week heb ik vijf sporten gepland! Mijn programma bij Classic Gym, kickfun, stijldansen en twee sporten voor de rubriek. Daarna breekt de kerstvakantie aan en doe ik even niets voor de rubriek (behalve mijn deadline halen dan) en zal ik ook niet stijldansen. Even knallen dus en daarna weer rustig aan.

Ik vind sporten uitproberen nog steeds superleuk, ik schrik er alleen van hoeveel ik eigenlijk sport. Het betekent ook dat ik op die dagen genoeg moet eten. De gewichtsbeheersingsfase bevalt mij ontzettend goed. Maar ik merk wel dat één tussendoortje tussen lunch en avondeten eigenlijk te weinig is. Ook heb ik na het avondeten soms wel zin in twee tussendoortjes in plaats van één, maar dat hangt er net vanaf wat ik die avond doe. Een goed teken. Ik denk dat ik twee weken de gewichtsbeheersingsfase doe en daarna weer begin met het schema.

Ondertussen moet ik mezelf regelmatig tot de orde roepen. Nee, niet eerst gaan douchen of gaan schoonmaken, eerst ontbijten! Ook lunchen is nog steeds moeilijk om op tijd te doen. Ik zit om 1 uur nog steeds redelijk vol van mijn ontbijt en tussendoortjes en lunch daarom soms nog eens om 2 uur. Let wel, dit geldt voor de dagen dat ik thuis ben en laat uit m’n bed kom rollen. Ik probeer echt op tijd op te staan, maar m’n bed lijkt ’s ochtends een stuk zachter en warmer dan ’s avonds. Jullie horen het al, ik ben er nog lang niet voor wat betreft ritme.

De tussenstand tot nu toe: ik begon met een gewicht van 53,2 kg tijdens mijn meting op 5 november. We zijn nu vijf weken verder en ik weeg 55,3 kg. Dat woog ik drie weken geleden ook al… helaas ging het even mis. Mijn doel is om 56,7 kg te wegen. Nog 1,4 kg erbij dus!

Geef een reactie

