Kerstgevoel – Week 49

It’s beginning to look a lot like christmas… Kerstbomen everywhere, sneeuw en kerstliedjes. Echt, gelukkiger kun je mij niet maken. Zodra er sneeuwvlokjes uit de lucht vallen, zit ik met een big smile achter mijn bureau. Tuurlijk ga ik ook naar buiten, maar misschien ben ik aan het werk als het sneeuwt. Thuis zet ik heerlijk Sky Radio Christmas aan, dekentje erbij en genieten. Vrijdag was ik na drie uurtjes wel weer klaar met werken (vakantie-uren opmaken) en ging ik naar huis om daar de kerstboom op te zetten. Dat hij de volgende dag er niet meer uitzag, was een beetje jammer maar dat weet je als je twee draken in huis hebt. ’s Avonds ging ik naar stijldansen bij Corma. Daar hadden ze kosten noch moeite gespaard om de danszaal om te toveren in een kerstzaal. Overal waar ik keek hingen kerstdingen. Net toen ik dacht dat het hoogtepunt van kerst al had meegemaakt, ging ik naar Classic Gym en vond ik daar een kerstboom van zo’n vijf meter hoog. Wauw! Jup, de komende weken ben ik ubervrolijk. O, en ik heb Sneep geinterviewd. Jawel!

IMG_2452Met twee wilde katten in huis moet ik het doen met onbreekbare ballen. Ik haalde dezelfde ballen als vorig jaar weer van stal en vond het toch wat saai. What to do zonder meteen nieuwe ballen te hoeven kopen? Ik graaide wat in de kerstdoos en vond toen allemaal gekleurde slingers die ik vorig jaar van m’n moeder heb gehad. J-P zag de bui al hangen en trok zijn handen van de boom af. Ik kreeg Carte blanche! Whoop, whoop! Dus ik heb netjes van boven naar beneden de volgende kleuren in de boom gehangen: lila, rood, oranje, geel. I like it!

IMG_2465Wauuuuuw! Classic Gym had een boom van zo’n vijf meter geregeld. Ik heb ongeveer de helft gefotografeerd. Hij stond pal naast de apparaten voor de beenspieren. Toen ik mijn beenoefeningen deed, keek ik af en toe even opzij. Op zo’n moment kreeg ik een warm gevoel van binnen. Yes, Ik ben een sucker voor Kerst.

IMG_2444Mijn eigen Grinch die de kerstboom aan het verpesten is. We zaten bij het maken van de foto nog in de opzetfase. Als ie nu in een boom zit, worden er geen foto’s meer gemaakt, maar krijgt ie water over zich heen.

IMG_2442Van sneeuw word ik ook erg blij. Gewoon warme laarzen aandoen en gaan!

IMG_2432Ik zou bijna vergeten dat er ook nog zoiets als Sinterklaas bestond. Van NBC kreeg ik een banketletter mee. Lekker! Bij thuiskomst lag de eerste kerstkaart al in de bus.

IMG_2433We aten op pakjesavond bij de schoonfamilie en kregen een chocoladeletter, chocoladeletter én een decemberkalender.

IMG_2440En dit had ik gewonnen met mijn decemberkalender: nóg een decemberkalender. Helaas leverde het geen centjes op.

IMG_2439Even naar de nieuwe winkel Palletvoordeel (Loopuytpark) om hallo te zeggen tegen Sandy. De winkel staat vol met palletten met daarop food en non-food. Zaten wel wat leuke dingen tussen. Ik heb een poffertjespan gekocht.

IMG_2454,,Ik had mijn hoofd er niet bij”, zucht Sneep. Dat zou je nou nooit in een Harry Potter-boek lezen. Deze Sneep kwam ik tegen bij de schaakvereniging. Zo heette die man gewoon. Heel apart om na afloop een interview uit te werken en een paar keer ‘Sneep’ te schrijven. Ik zat al half met mijn hoofd op Zweinstein.

DSC_4152Schaken met de pen in de hand. Ik deed verslag van een avondje schaken. Was enorm leuk. Het schaken zelf wilde niet echt, maar ik genoot ervan om de mensen te interviewen en ze te observeren terwijl ze schaakten. Foto is van George Stoekenbroek.

IMG_2431Wachten met een beker chocolademelk. Mijn auto werd apk gekeurd. De Ford dus. Hij is nog niet verkocht. Iemand had interesse en mailde me twee weken bijna iedere dag voordat hij kwam voor een proefrit. Hij zou daarna nog laten weten wat hij ervan vond, maar ik heb niets meer gehoord. Ik denk dat het een nee is. Ondertussen liep de apk bijna af, dus de auto moest even langs Daan. De Ford is weer met vlag en wimpel geslaagd, alleen een lampje moest vervangen worden.

IMG_2434Bakje met oogschaduw even opgeruimd. Ik denk zomaar dat ik genoeg oogschaduw heb voor de komende paar jaar.

IMG_2461Hoody op en de kou in. J-P zag me te plagen, vandaar m’n chagrijnige blik.

IMG_2460M’n haar is de schok van de permanentvloeistof gelukkig weer te boven gekomen. Zo zit het tegenwoordig als de föhn eraan te pas is gekomen.

IMG_2453Vrijdagavond vieren met een drankje. Ik heb het weekend weinig gedaan. Ik heb de bezinningsbijeenkomst bezocht bij voetbalvereniging HCSC. Was erg goed om Richard Nieuwenhuizen te herdenken en te praten over hoe zinloos geweld en gescheld op de velden te voorkomen. Er is werk aan de winkel.

IMG_2455Stijldansen met Marco! J-P was voor de verandering een keer wezen kijken en kon wat foto’s maken. Het ging goed!! Ik had m’n rust weer teruggevonden en heb heerlijk gedanst in winterwonderland.

IMG_2443Poes houdt zich warm in de kattenslaapzak.

IMG_2438Alle knuffels bij elkaar.

IMG_2463Wakker worden met Bliksum naast me.

IMG_2462Bliksum is wakker.

IMG_2457Donder heeft een nieuw plekje gevonden.

Geef een reactie

