Amsterdam – Fotoalbum week 47

Het nadeel van wonen in Den Helder is dat er weinig vrienden in de buurt wonen. Toen ik nog op club zat, zo rond m’n veertiende, hadden we een grote vriendengroep waarmee we regelmatig leuke dingen deden. We zagen elkaar wekelijks op club en in de kerk. En iedereen woonde vlakbij elkaar. Nu ben ik 25 en is de vriendengroep verspreid over het hele land. Ze zijn gaan studeren in een andere stad en daar blijven hangen. Tijdens mijn opleiding in Amsterdam heb ik eveneens vrienden leren kennen van buiten Den Helder. Het gevolg: mijn vriendengroep is verspreid over heel Nederland. Regelmatig plan ik daarom een dagje treinen om weer even bij te praten. Deze week was ik een dag in Amsterdam. Ik ben vooral fan van de Dam. Omdat het de ideale plek is om af te spreken. Op de Dam verveel ik me nooit. Kijk mee.

Sinterklaas en de doedelzakspeler praten bij op de Dam. Ik ben dol op doedelzakmuziek en was dus heerlijk aan het genieten terwijl ik op Anke wachtte.

Met Anke die Den Helder heeft verlaten voor Amsterdam. Gelukkig woont haar familie nog wel in Den Helder en zien we elkaar dus wel regelmatig.

Lunchen bij Bagels and Beans. Vooral de sapjes zijn zooo lekker.

We kozen voor tapas. Heerlijk! De medewerkers hadden de bagels in stukken gesneden en in een mandje gedaan. Ik besmeerde een stukje en legde er een ander stukje op, om op dit manier wat sneller te kunnen eten. Al bij de eerste hap ging het mis en belandde er olie uit de tomaatjes op m’n lichtblauwe broek.

M’n broek zag er niet meer uit, maar ik moest nog wel naar m’n andere afspraken in Amsterdam. Snel een nieuwe kopen dus. Dit is hem geworden. Een ribbroek in zandkleur. Ik draag normaal bijna alleen maar jeans, dus dit is wel even iets totaal anders. Ik vind hem leuk.

Daarna ging ik langs bij Ark Media en bij te kletsen met Paul Abspoel en de rest van het team. Wat was dat gezellig! Ik heb ongeveer 2,5 jaar geleden mijn scriptie voor het bedrijf geschreven over de christelijke kalendermarkt. Leuk om te zien wat ze met mijn aanbevelingen hebben gedaan.

Ik kreeg een tas mee met boeken om te reviewen voor Nog eentje dan. Leuk!

En toen door naar Amber en Aukje die ik van mijn HBO-opleiding ken. We gingen naar de film ‘Alles is familie’. Supergrappig! Ik las interviews waarin stond dat er ook emotionele momenten in zaten. Niets van gemerkt. Ik moest alleen maar lachen, terwijl ik normaal gesproken wel snel huil bij films. De film is overigens erg ongeloofwaardig, maar dat vond ik deze keer helemaal niet erg.

Bij Pathé kun je een kaartje kopen bij een automaat. Het plaatje waarop je de stoelen kunt kiezen, is blijkbaar omgekeerd. We zaten daardoor op de tweede rij, bij Pathé rij 10 genoemd. Handig! Oh, nog een tip voor als je in de bioscoop je eigen eten mee wilt nemen (zoals ik, aangezien in Pathé alleen popcorn te krijgen is als ‘gezonde snack’). Neem een losse zak van M&M’s mee of een popcorndoosje en stop daar je eten in. Zodra Amber der popcorn op had, stopte ik m’n cashewnootjes in de doos. Niemand die het door had.

Daar is ie weer! De Glossybox van november.

Ik vind dat er weer leuke dingen in zitten. Ik heb alleen de handcrème getest en die vond ik erg lekker ruiken en smeren. Of hij echt werkt, moet nog blijken.

Bliksum vond vooral de doos erg fijn.

Lazy saturday.

De boodschappen waren al gedaan en ik was eigenlijk van plan om naar het judotoernooi te gaan. Helaas had ik last van een vage soort buikpijn waardoor rechtop staan pijnlijk was. Ik kon wel in elkaar gedoken zit. Daarom besloot ik maar om de volgende dag het toernooi te bezoeken. De zaterdag werd daardoor lazy saturday. J-P en ik speelden gezellig spelletjes samen.

Ik las ook nog even een boek uit de bibliotheek. Een of andere gestoorde gek heeft het boek eerder gelezen en vond het nodig om op bijna iedere bladzijde commentaar te leveren. Doe ff normaal joh!

Zaterdagavond was er een dansavond bij Corma. Wat heb ik weer heerlijk gedanst! Het stijldansen begint nu wel steeds vermoeiender te worden. Ik ben de hele tijd bezig om m’n houding te verbeteren terwijl ik door de zaal zwier. Het lijkt verdacht veel op sport. 😉 Op de foto staan trouwens m’n danspartner en zijn vrouw.

Frambozen eten op de redactie. Jum!

Ik heb alle vijf de aflevering van ‘Britt en Ymke stellen vragen’ deze week gekeken. Wat is dat leuk! De meiden zijn zo heerlijk eerlijk. Ze schamen zich er niet voor om collega’s af te kraken en Britt zegt gewoon echt alles wat in haar opkomt.

Normaal gesproken haat ik het geluid dat deze dingen produceren. Nu stond ik er van te genieten. Mijn huis wordt gebouwd!

Geef een reactie

