Vijftig tinten grijs – Fotoalbum Week 44

Vanaf de toonbank staarden ze me aan. Drie delen van de boekenserie die Nederland in zijn ban hield. De trilogie over Christian Grey. Voor maar vijftien euro per deel! Ik besloot deel 1, vijftig tinten grijs, te kopen. Ook al had ik nog een stapel tijdschriften en een boekenkast vol boeken die erom smeekten gelezen te worden. De hitsensatie vijftig tinten grijs kreeg even voorrang. Voor even ja. Tot hoofdstuk vier ongeveer vond ik het een geweldig boek. Het boek is fantastisch goed geschreven, waardoor ik er vanaf pagina 1 helemaal in zat. Anastacia ontmoet de miljardair Christian Grey en is zwaar onder de indruk. Hij is ontzettend sexy en mysterieus. Die arme Anastacia klapt volkomen dicht en ik snap wat ze bedoelt. Ook ik ken mijn dichtklapmomenten. Grey valt op de knappe Anastacia en laat dat duidelijk merken. Maar hij is niet zo aardig voor haar. Dan, in hoofdstuk 5, komt ze erachter wat Grey van haar eist op seksueel gebied. Ik riep nog tegen Anastacia dat ze weg moest rennen, want die Grey is een engerd. Maar dat doet ze niet. Ze laat hem volkomen haar leven bepalen en hij bemoeit zich overal mee. Halverwege het boek ben ik gestopt. Het lukt me gewoon niet om sympathie op te brengen voor Grey. Ik vind het een creep. En dat heeft vooral te maken met hoe hij in het dagelijkse leven met Anastacia omgaat. Ik erger me dood aan het boek en kan daarom niet verder lezen.
Anyway, gelukkig heb ik niet al m’n tijd verspild met ‘vijftig tinten grijs’. Ik heb mijn computer flink opgeschoond door al m’n foto’s netjes in mapjes te zetten. Het waren er 6.000… gelukkig stond er al een deel netjes in een mapje. Verder stond natuurlijk weer een deel van de week in het teken van sport. En heb ik wat tijd doorgebracht met mijn vrienden en familie. En deed ik mee met de Helderse Bijbelquiz.

Boek te koop!

Happy monday. Een nieuwe week waarin de katten hun baasjes weer tot waanzin drijven. Hier zitten ze bovenop de deur van twee meter.

Ik zei nog tegen J-P: ,,Ligt dat vlees wel veilig op het aanrecht?” ,,Tuurlijk, schat!”, antwoordde hij. Raad eens wie er gelijk kreeg toen we terug kwamen van boodschappen doen…

M’n vrije dinsdag stond in het teken van foto’s opruimen. Ik was het al een tijdje van plan, maar het stond niet hoog op mn prioriteitenlijstje. Totdat mn iPhone aangaf dat zijn geheugen bijna vol zat. Tijd om hem wat ruimte te geven. Ik besloot om dan maar gelijk alle foto’s in te delen. Wat een werk!

iPhone kan weer ademhalen.

’s Avonds ging ik naar de Bijbelquiz in de Bethelkerk. Was erg gezellig. De quiz was pittig, maar door te gokken, ben ik een eind gekomen. Ik had 40 van de 60 vragen goed! Een 6,7 dus. Wel done. De avond zat goed in elkaar, maar het koor tussendoor had voor mij niet gehoeven.

Cor had petjes geregeld, voor de herkenbaarheid van ons team.

Team DiCTAM 425, naar onze namen.

Ik deed een bakje cappuccino bij mijn schoonmoeder en knuffelde met Smokey. Beest wordt groot!

Extreme Couponing! In Amerika sparen de mensen heel veel dollars uit door kortingscouponnen uit te knippen en slim te winkelen. Iedere doordeweekse avond om 18:00 uur op TLC kijk ik hoe ze hun boodschappenkarren volladen. Nog een goede reden om naar Amerika te verhuizen.

Mn verslag van het gevecht met Galina stond in de krant. Ik kan de bokspaal verslaan met mijn ogen dicht, haha. De foto is van Peter van Aalst.

Ik heb vier sporten bijgewoond, verdeeld over de vrijdag en zaterdag. Ik vergat bij alle sporten die ik bezocht foto’s te maken. Dus hier moeten jullie het mee doen, het programmaboekje van eredivisie basketbal. Dozy BV Den Helder vs. Probuild Lions (73-76). Was tof om te zien. Het spel gaat zo ontzettend snel, ik hou ervan. Verder heb ik twee sporten meegedaan voor de rubriek en deed ik weer stijldansen. Vooral de cha cha ging lekker. Ik heb de eerste passen van de tango gedaan. Heel sensueel ja, vooral als je partner op je tenen gaat staan. Was mijn schuld, maar toch.

Op zaterdagavond lekker skibbo’en met Galina, Arjen, J-P, Anke en Chris. Lachen, gieren, brullen weer. Ik heb dit weekend zo veel gelachen.

Voetbal kijken bij manlief. Op het B-veld, waardoor ik met mijn hakken in de modder zat :S. De mannen konden goed uit de voeten op het grasveld – normaal spelen ze op kunstgras – en wonnen met 9-7 van FC Den Helder.

Ik had zondagavond berehonger van het harde werken en bestelde twee menu’s bij McDonalds.

In de happymeal zaten nog een kleine portie friet en vier kipnuggets verstopt. Ik heb het allemaal opgegeten. Lekker!

 

Geef een reactie

