Als ze me missen – Week 43

Als ze me missen…dan ben ik vissen. Tenminste, dat was het plan voor de zondag. Ik zou van 6 uur ’s ochtends tot 6 uur ’s avonds doorbrengen op een vissersboot voor mijn rubriek voor de krant. Het hele weekend stond in het teken van die dag. Ik had op zaterdag, behalve de kinderkampreünie, niets gepland zodat ik vroeg naar bed kon en op zondag zou ik niet gaan werken. Zaterdagavond werd de vistocht afgeblazen vanwege de hoge golven. Bummer! Ik heb m’n zaterdagavond doorgebracht bij de televisie omdat ik toch best moe was. Na de EO/NCRV-Bijbelquiz was het oogjes dicht en slapen! Zondag heb ik rustig aan gedaan en ’s middags ging ik weer naar de redactie van de Helderse Courant. Ik heb deze week veel geschreven, maar veel vanuit huis gewerkt. Toch zitten er weer wat sportfoto’s tussen, want een week geen sport gezien/gedaan, is een week niet geleefd.

We beginnen gelijk maar met mijn sportieve hoogtepunt. Bowlen met de kinderen van Kinderkamp. De baan had een afwijking en de ballen waren ook niet helemaal rond, maar de kinderen vonden het leuk en daar gaat het om.

Corriadne blijft een moeilijke naam. Er werd deze keer ‘Curriadne’ van gemaakt. Met de kampfilm werd ook weer bewezen hoe ingewikkeld haar naam is. De kinderen werden gefilmd terwijl ze bloedserieus haar naam probeerden uit te spreken. ‘Koriander?’ Ik zat naast Corriadne en ging stuk.

De kinderen hadden hekjes, wij niet. En dat was best pittig. Probeer maar eens een strike te gooien op een hobbelige baan. Het lukte mij één keer.

En wat waren ze druk! Op Kinderkamp waren ze zoveel rustiger. Maar ik hou van al die draken!

Voor de gelegenheid had ik mijn nagels feestelijk gelakt met een topcoat van Essence.

Thuis heb ik een gezonde snack gegeten. Ik had trek in iets warms, maar was te lui om de frituur te pakken. En bovendien doet onze afzuiginstallatie raar. Dan maar appeltjes uit de oven met kaneel en suiker.

Dinsdag doe ik mee aan de Bijbelquiz in Den Helder. Ter voorbereiding heb ik de Bijbelquiz van de EO/NCRV gedaan. Het ging wonderbaarlijk goed. Ik had alleen geen idee hoe ik achter mijn cijfer moest komen toen de aftiteling al in beeld kwam. Even googlen bood uitkomst. Middels het scoreformulier dat bij de televisiegids van de EO en de NCRV zat, kon je je cijfer uitrekenen. Gelukkig stond het formulier ook online. Ik had een 7,2. Nice!

De NCRV/EO had ook aan mij gedacht. Tijdens de quiz was een fragment uit Friends te zien over verleidingen. Phoebe verleidt Chandler, geweldige aflevering!

Ik heb dit boek gelezen ter voorbereiding op de quiz van dinsdag. Het mag dan een kinderboek zijn, dankzij het boek wist ik wel het antwoord op twee vragen uit de televisiequiz. Dus… bring it on!

Mijn ouders kwamen gezellig bij ons eten. Zo fijn om op vijf loopafstand van je ouderlijk huis te wonen en elkaar regelmatig te zien.

Ik heb gevochten met Galina. Ja, serieus! Er stond wel een bokspaal tussen, maar dat is een detail.

Ik schrok me rot toen ik dit zag. Ik zit niet te wachten op meer rekeningen. Het bleek dat de ANWB de acceptgiro alvast had gestuurd, voor het geval we lid wilden worden. Niet meer doen, ANWB, dit is niet netjes.

Ik kon het niet laten om dit te fotograferen in de supermarkt voor m’n vriendin Sharon. ‘Niet duur’, vond Sharon’s vriend Ornan. 😉

Collega Carlijn had cupcakes meegenomen naar de redactie. Lekker! En zo kwam de week weer tot zijn einde.

2 thoughts on “Als ze me missen – Week 43

Geef een reactie

