STOM!

Toen we nog op school zaten en onze eigen projectgroep hadden, kwam het woord ‘stom’ regelmatig naar voren. ‘Schrijf een samenvatting van twee kantjes over het project’, was bijvoorbeeld de opdracht die we kregen. ‘Dat vind ik stom’, zei mijn klasgenootje (ja, jij!) regelmatig. Wij namen het over en plaagden haar ermee. Ongewild zette ze een trend. Niemand minder dan Linda de Mol nam het idee namelijk over en gebruikte het voor de LINDA. Maandelijks verscheen de rubriek ‘STOM!’ waarin BN’ers een A4 kregen om daar in grote, vette letters op te zetten wat zij stom vinden. Ik denk nu niet: ‘leuk voor mijn blog, want beter goed gejat dan slecht verzonnen’, maar: ‘Ik ben geen BN’er, dus ik mag niet in de LINDA. vertellen wat ik stom vind en dat is stom!’ Omdat ik ook wil zeuren komt hier mijn eigen ‘STOM!’ over alles wat stom is. Eerlijk is eerlijk, de laatste zin heb ik overgenomen van Valerio.

STOM!
Volgens freelance journalist en secretaresse Michelle Franssen (25)

Arrogante sporters die liever eerst gaan douchen/thee drinken/met hun team praten voordat ze mij te woord staan

Verkoopsters die vergeten samples te geven nadat ik net bijna vijftig euro heb uitgegeven in de parfumerie/Sephora

Een paraplu meesjouwen als het droog is en hem vervolgens missen als het regent

Dat er alleen in december kerstliedjes op de radio zijn

Geen ijsblokjes in de cola krijgen op een terras

De flitsers die er geen rekening mee houden dat ik even in gedachten ben

Spelfouten in zakelijke e-mails van een paar regels

Pesten

Vriendinnen die lange tijd in het buitenland bivakkeren (mis jullie!)

Dat ik na drie bier al zwaar aangeschoten ben

Mijn scheve ondertanden, ondanks dat ik vier jaar een beugel droeg

Dat mijn kledingkast altijd weer een bende wordt

Telefonische marketeers die de betekenis van ‘nee’ niet kennen

Mijn gebrek aan ruimtelijk inzicht waardoor ik al verdwaal als ik ergens de hoek omga

Dat ik na een feestje niet meer met een zakje snoep word thuisgebracht

Geef een reactie

