Herfst – Week 39

Voor het eerst in mijn leven kan ik ontzettend genieten van de herfst. Ik heb namelijk genoeg warme kleding, dekens, eten en kaarsen in huis. Laat de gure avonden maar komen! Ondertussen vraag ik op het werk al wat we gaan doen met Kerst. Ik had namelijk sterk het gevoel dat Kerst al vlakbij was en dan wil ik natuurlijk weten waar ik aan toe ben. Ze vonden me wel wat vroeg. Inmiddels ben ik erachter wat de oorzaak is van mijn kerstgedachten. Pepernoten… Ik heb mijn zak chocolade kruidnoten bijna leeg en denk dus dat de pakjesboot ieder moment kan aanmeren. Oeps, dat duurt nog anderhalve maand! Wie wel is gearriveerd is onze nieuwe auto. Ik ben verliefd! Hij rijdt heerlijk (snap niet waarom ik nooit eerder voor een automaat heb gekozen) en is supergebruiksvriendelijk. Hij heeft een startknop en ik kan bellen in de auto via het Bluetoothsysteem. Wauw! En het mooiste is nog dat we hem op 29 september konden halen. Ha! Net op tijd voordat de nieuwe BTW-regeling in gaat! Want december is al duur genoeg. Oh wacht, we zitten pas in oktober. Oeps!

Theezakjes heb ik ook nog steeds in overvloed.

Opa was jarig en ik ging gezellig langs. We deden wedstrijdje wie het eerst zijn nieuwe auto had. J-P en ik hebben gewonnen. Opa kreeg zijn Mazda 5 een paar dagen later. Hoe oud mijn opa is geworden? 96.

Dit is hem dan. Ik ben er zo ontzettend blij mee!

Van de Toyota-dealer kregen we ook nog een goodiebag met o.a. autoshampoo, een gevarendriehoek en een uitgebreide EHBO-kit vol met rolletjes verband enzo.

Ik had vrijdagavond last van kledingstress. Want wat draag je tijdens stijldansen als de leraar zegt: ‘gewoon je normale kleren’? Da’s nogal een uitbreidde omschrijving. Ik vroeg op Facebook advies en whatsappte wat foto’s naar Linda. Uiteindelijk is het dus dit topje geworden met daaronder een skinnyjeans en hakken.

Als je nagellak maar goed zit. Ik kan het niet laten om mijn lange nagels te showen.

Terwijl ik mijn nagels lakte keek ik met een half oog naar Failure to Launch. Ik liep alweer weg om wat anders te gaan doen toen J-P me terugriep want ik moest iets zien. Wat bleek: Zooey Deschanel speelde een grote bijrol in de film! Een hele film vol ‘Jess’. Want haar personage leek behoorlijk op Jess uit New Girl.

J-P heeft speciaal voor mij ‘Girl Power’ gekocht op Songpop zodat we die samen kunnen spelen. Lief!

Vis eten bij mij ouders, gezellig met de schoonouders. Het is altijd weer een gedoe wie de laatste stukjes opeet, tegen het einde zit iedereen al bomvol.

Voetbal kijken bij JVC en daar verslag van doen voor de krant. Twee weken geleden leek het echt nergens op. Nu won de ploeg met 6-2 van VZV. Mooie doelpunten en de wil om te winnen. That’s the spirit!

’s Avonds nog even tanken, scheelt toch weer een paar euro’s.

Deze week eindelijk Eigen Wegen gelezen van Lynn Austin. Het gaat over vier vrouwen die tijdens de Eerste Wereldoorlog in een fabriek gaan werken omdat alle mannen verplicht zijn om in het leger te gaan en er zodoende niemand overblijft om schepen te kunnen bouwen. Wat me vooral aansprak aan het boek is dat alle vrouwen een verandering door maken en dat ze sterker uit de periode komen, zonder dat het ongeloofwaardig wordt. Het is trouwens een christelijk boek.

De oorzaak van het feit dat het in mijn hoofd al Sinterklaas is. De chocolade kruidnoten van de Euroshopper zijn heerlijk.

Geef een reactie

